Announcement

Collapse
No announcement yet.

Belangrijke vraag over mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belangrijke vraag over mengpaneel

Behringer X1222USB koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Hallo,,
    Ik wil het volgende mengpaneel kopen (zie url). Maar als ik hem met de usb kabel aansluit, met welke software werkt deze dan?
    En werkt hij in het programma: freeplayer?
    Het is inprinciepe bedoeld voor webradio uitzending (broadcasting), maar software zonder broadcasting mag ook.

Alvast bedankt,
    mlt
    Last edited by mlt; Friday-21-12-2012, 20:12.

Je computer zal de mixer als een geluidskaart zien, dus in principe zal dit met vrijwel alle opname-software werken. Ik heb zelf de 1622 gehad en hij werkte overal op (win7).

Let wel dat de usb-verbinding één-richtingsverkeer is. Je kan dus niet én geluid naar je computer sturen én geluid van je computer ontvangen. Het is of/of.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
      Je computer zal de mixer als een geluidskaart zien, dus in principe zal dit met vrijwel alle opname-software werken. Ik heb zelf de 1622 gehad en hij werkte overal op (win7).

Let wel dat de usb-verbinding één-richtingsverkeer is. Je kan dus niet én geluid naar je computer sturen én geluid van je computer ontvangen. Het is of/of.
      Het Laatste kan zeker wel. Je kan en het geluid wat je naar de PC stuurt opnemen. En als je je geluidskaarten goed instelt kan je ook je muziek afspelen via je PC. Ik gebruik dat zelf regelmatig

Comment

Maar niet via hetzelfde usb kabeltje, of ik heb iets gemist... ;)
        Last edited by larsholm; Friday-21-12-2012, 23:02.

Comment

Maar niet via hetzelfde usb kabeltje, of ik heb iets gemist... ;)
          Ja via hetzelfde USB kabeltje ;)

Comment

Maar even terug naar de vraag. De mengtafel zal niet gaan werken als fader enzo bij freeplayer. Je PC gaat je mengtafel zien als een geluidsbron die hij kan opnemen en waar hij een signaal naar toe kan sturen. Als je echt iets wilt waar je ook de software mee kan bedienen zal je voor een MIDI controller moeten gaan, maar als je het mengpaneel wil gaan gebruiken om je geluid en mics te mixen in het een perfect mengtafeltje

Comment

Ik wil het als een (web) radio paneel gebruiken

Comment

Originally posted by mlt View Post
                Ik wil het als een (web) radio paneel gebruiken
                Het is niet mogelijk om met dit mengpaneel Freeplayer te bedienen. Je zou dan je mengpaneel moeten ombouwen of je zou en MIDI controller kunnen kopen. Ik weet alleen niet of Freeplayer ook MIDI ondersteunt

Comment

Originally posted by djbertrik View Post
                  Het is niet mogelijk om met dit mengpaneel Freeplayer te bedienen. Je zou dan je mengpaneel moeten ombouwen of je zou en MIDI controller kunnen kopen. Ik weet alleen niet of Freeplayer ook MIDI ondersteunt
                  Ombouwen: nono, gaat niet werken. Je bent je garantie kwijt en die kan je nog nodig hebben (zeker bij de budget tafels...).

En ik zie het probleem niet helemaal... je neemt je microfoon, je pc met muziek en je master. Die master stuur je naar je pc en laat je wegstreamen met welk programma je dan ook maar gebruikt....

Als je echt freeplayer zelf wil bedienen gaat dit niet werken....

Comment

Ombouwen: nono, gaat niet werken. Je bent je garantie kwijt en die kan je nog nodig hebben (zeker bij de budget tafels...).

En ik zie het probleem niet helemaal... je neemt je microfoon, je pc met muziek en je master. Die master stuur je naar je pc en laat je wegstreamen met welk programma je dan ook maar gebruikt....

Als je echt freeplayer zelf wil bedienen gaat dit niet werken....
                    Ik heb niet gezegd dat het verstandig is om het om te bouwen, maar je kan (als je een beetje handig bent) zelf faders kopen die faderstart ondersteunen. Ik zou dit ook niet aanraden.

Maar welk programma gebruik je om te streamen. Of doe je dat ook met Freeplayer ?

Comment

Working...
                    X