Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer XM8500 ruist als de [censored]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer XM8500 ruist als de [censored]

Hallo mensjes.
    Ik heb kort geleden (afgelopen Sinterklaas om precies te zijn) mijn eerste microfoon gekocht: Een Behringer XM8500. Heb deze met een XLR female - jack 6.3mm kabel en vervolgens met een jack 6.3mm - jack 3.5mm adapter verbonden met de microfooningang achterop mijn pc.
    Nu is het probleem dat hij ontzettend ruist. Echt alsof de zondvloed zich buiten aan het afspelen is. Ik verdenk mijn geluidskaart hiervan, gewoon een ding dat ingebouwd zit op mijn moederbord. Dit is omdat een vriend van mij, die een externe geluidskaart heeft, VEEL minder ruis heeft dan ik.
    Wat ik dus wilde vragen is, is het mogelijk dat dit komt door de geluidskaart?
    Dingen die ik al geprobeerd heb:
    - Microfoonversterking staat uit
    - Kabel is geaard
    Hopelijk is er hier iemand die weet of dit aan de geluidskaart ligt of aan iets anders, alvast bedankt!

Niet alle geluidskaarten vinden het even prettig om een signaal rechtstreeks van een "professionele" (lees: geen skype dingetjes) microfoon te ontvangen.

Bij mij op school heeft een Rode NTG2 al twee geluidskaarten om zeep geholpen... ;) Een externe geluidskaart met microfooningang bied de meest voor de hand liggende oplossing...

Comment

Behringer UCA202 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Zou iets als dat werken? Dat is (volgens mij) wat die vriend van mij gebruikt en mij ook heeft aangeraden.

Comment

Ik denk dat je meer aan zoiets hebt. Zit een mic ingang en een line-in ingang op.
        En met een USB aansluiting. Heb je ze alle 2.

De XENYX 302USB van Behringer is een premium vijf ingang mixer met XENYX microfoonvoorversterker en USB/audio interface.

De interface van Behringer die je als voorbeeld geeft heeft alleen een line-in ingang. Geen mic in.
        Alleen deze is nogal uitverkocht. Zie levertijd.
        Misschien hebben ze bij bax nog zoiets wat er op lijkt. Ander type of model. 54weken is wel erg lang als levertijd.

Je kan ook proberen om aan je XLR-jack snoer een stereo jackplug eraan te zetten en deze mono te solderen in de plug. Omdat de mic ingang van je pc stereo is en je met de mic waarschijnlijk kortsluiting maakt met je rechterkanaal van pc mic ingang.
        Last edited by Guest; Sunday-23-12-2012, 09:39.

Comment

Haha meer dan een jaar levertijd is inderdaad wel heel lang, maar ik denk dat ik wel iets soortgelijks kan vinden.
          Bedankt voor de hulp!

Comment

Heb deze met een XLR female - jack 6.3mm kabel en vervolgens met een jack 6.3mm - jack 3.5mm adapter verbonden met de microfooningang achterop mijn pc.
            Verloopplugjes en een onboard geluidskaart kunnen altijd wat ruis en bijgeluiden met zich meebrengen. ;)

Zoals eerder aangegeven, een mixertje met ingebouwde USB interface of een losse externe USB audio interface zal vermoedelijk al een en ander verbeteren.

Comment

Working...
            X