Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraag over behringer epq2000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag over behringer epq2000

na al een email en telefoontje naar bax. (waar netjes op gereageerd werd)
    ben ik eerlijk gezegt niet veel wijzer geworden van mijn probleem.

k zal het even toelichten

ik en een vriend zijn bezig met het ombouwen van onze drive in show.
    en willen graag de behringer epq2000 ook in ons rack hebben.

nu zitten wij met een vaste verdeelkast. maar een duidelijk vermogen of amperage wat deze versterker verbruikt is nergens te vinden.

via de telefoon vertelde bax mij dat het geleverde vermogen het opgenomen vermogen is(dit lijkt mij niet kunnen dat een versterker 2000w verbruikt want dit zou betekenen dat je maximaal 1 versterker op n 230V groep kan zetten)

kan iemand ons hier misschien verder mee helpen??

alvast bedankt voor jullie aandacht.

Volgens de wet van behoud van energie moet wat er uit komt, er ook ergens ingaan. Op dat punt hebben ze gelijk natuurlijk.

Het is alleen zo dat je nooit aan die 2000 wat komt. Muziek is dynamisch, en je zal de versterker (waarschijnlijk) nooit voluit zetten. Daarom zal je versterker maar heel heel heel zelden zoveel stroom vragen. Ook is 2000 watt als je goed leest het piekvermogen, en niet het RMS vermogen.

Comment

dankjewel voor deze snelle reactie.

maar t idee is dat 3 van deze versterkers +eq+crossover(en liefste ook mengpaneel cd speler etc.) op 1 230 groep kunnen
      dan kunnen op de 2e groep 4 van deze versterkers
      en hebben we de 3e groep voor onze lichtshow.

maar k weet niet zeker of dit gaat lukken. vandaar ook deze vraag over het opgenome vermogen.

Comment

Working...
      X