Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan de traktor kotrol s4 gebruikers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag aan de traktor kotrol s4 gebruikers

Vraag 1:
    omdat er geen handleiding in de doos zit en ik het niet kan vinden vraag ik het hier even, hoe kan je de crossfader uitschakelen.

Vraag 2:
    Als ik een track start dan krijg ik bij bijna elke track in het begin (lees in de eerste 5 seconden) een hapering en dan speelt de rest van de track normaal af.

1: Kun je in traktor doen, onder settings naar controller manager gaan en daar in de midi-mapping je crossfader verwijderen.

2: Lijkt me eerder een probleem met je laptop, heb je dit ook met je cdj-setje?

Comment

1: kan dit niet om de controller zelf?

2: met de cdj's heb ik dat niet

Comment

@Mol, Kontrol S4 gebruiker hierzo :D!

Vraag 1: thomasdj heeft daarin gelijk. Je kan overigens in de settings ook de crossfader uitzetten wat ik zo weet i.p.v. verwijderen. (Ik moet wel even opzoeken waar precies in de settings!)

Edit: Ik heb even de handleiding bekeken. En daarin kon ik niks noemenswaardig vinden.
        Edit 2: Nee op de controller zit daarvoor geen knop.

Vraag 2: Haperingen in Traktor om liedjes af te spelen (alleen begin of continue) zijn veelal inderdaad 'buffer' problemen. Oftewel je laptop is niet krachtig genoeg voor de huidige settings waar je het op hebt staan. Onthoud dat je onder de 20 ms (met buffer length) blijft er niks aan de hand is en dat geen invloed zal hebben op je mix skills. Dus helemaal terugbrengen tot 5 ms ofzo heeft echt weinig nut en zal je laptop onnodig veel belasten.

Overigens wel ff de vraag of het Traktor pro 2 betreft of niet? Ik weet namelijk niet of je nog met de software Traktor van de S4 werkt ;).
        Last edited by Firespace Recordings; Sunday-20-01-2013, 19:23. Reason: Edit voor Mol

Comment

Wat je zou kunnen proberen ( is maar een kleine tip / mogelijkheid )

Als je een nummer in de speler gooit gaat hij deze als ik het goed heb eerst analyseren. Dan word je volume goed gezet ( automatisch ) en krijg je de wave vorm in je scherm te zien.

Wacht deze ( paar seconden ) als het kan af. Dus laat hem dat nummer volledig inladen.

Dan kan het alweer opgelost zijn.

Zo niet kleine vraag van mijn kant uit. Doet het nummer ook raar de zeg eerste 5 seconden als je het een stuk gespeeld hebt. Toch weer stop zet en vooraf aan laat beginnen ( dus zonder dat het opnieuw geladen word )

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
            Overigens wel ff de vraag of het Traktor pro 2 betreft of niet? Ik weet namelijk niet of je nog met de software Traktor van de S4 werkt ;).
            Ik werk met traktor 2.5
            Onder audio settings zie ik staan 10.4 ms en latency is 256

Voor vraag 2 heeft ronny denk ik de oplossing, ik starte het nummer te vroeg, als ik helemaal laat laden dan heb ik het probleem niet en spelen ze normaal af (voorlopig toch)

EDIT:
            Net infiniti aan het beluisteren en de hapering zat er ook in halfweg het nummer
            Last edited by Mol; Sunday-20-01-2013, 19:50.

Comment

Dan is het hoogst waarschijnlijk je latency.

Als je deze dan net een tikkie hoger zet komt het allemaal goed ;)

Als latency niet goed staat ( vooral bij te laag ) krijg je rare dingen als kraakjes en hakkelingen in je muziek. Zet je hem echt hoog dan krijg je vaak moeite met het echt lekker kunnen draaien van de muziek.

Comment

Je kunt de crossfader ook via de de controller zelf uitzetten. Dit doe je door de shift knop onder een van je decks in te houden. Dan gaan er onder de gain knoppen de knopjes van de effecten branden dit zal bij deck A & C nr.1 en bij deck B & D nr. 2 zijn. Daar kun je mee kun je de crossfader mee instellen. En als alle lampjes uit zijn staat de crossfader uit.

Comment

@Mol, gooi je latency is naar 512?

Als die niet boven de 20 ms uitkomt zou dat flink wat problemen moeten oplossen ;)!

Comment

Staat nu op 512. / 19.2 ms maar is 512 niet erg hoog?
                    Voorlopig geen probleem meer, vandaag en morgen staat de S4 op de testbank, want zaterdag zal hij voor het eerst gebruikt worden in een zaal waar ik vanaf nu regelmatig moet draaien en mijn cdj setje is te groot, ik hoop dat het goed gaat zaterdag met de s4

Comment

Kan iemand mij uitleggen wat latency en ms is?

Comment

@Mol,

512 is niet per sé aan de hoge kant. De belangrijkste detail waar je op moet letten is de tijd van ms. Onder de 20 ms = goed.

Dus test het gerust e.d. Mocht die de hele week de ene naar de andere plaat geen kraken/haperingen o.i.d. vertonen met de tip van Ronnieshow voor je vraag 2. Dan lijkt mij je probleem opgelost.

@diegene hierboven:
                        Latency = Vertraging in NL. Er bestaat tot op heden geen 'instant' transport middelen. Oftewel alles dat een afstand moet overbruggen (hoe klein dan ook) heeft een vertraging tussen de zender van het signaal en ontvanger van het signaal zitten.

Als jij praat tegen iemand dan reageert diegene toch ook niet direct als je nog uberhaupt maar 1 letter hebt uitgesproken?

ms = milliseconden, dat had je kunnen weten denk ik zo ;). Komt regelmatig terug in de school lessen voor o.a. rekenen/wiskunde. (in ieder geval bij mij wel zo'n 13 jaar terug? Afijn..)

Comment

Je kunt de crossfader uitzetten door de kanalen a,b,c,d naast de crossfader te deselecteren. Heb even een plaatje gemaakt waar precies:

Comment

Cool (Y), bedankt voor de tip. Is toch weer een shortcut die ik eerst niet wist ;).

Comment

Bedankt, ik zat in de settings te kijken (tandwieltje)
                              Ik maak gebruik van de browser layout en daarmee kon ik het niet vinden, nooit gedacht om de verschillende layouts even te openen.
                              Ik heb ze nu uitgezet en zal het morgen eens testen, ben nu bezig met cd's te importeren en kan de laptop nu dus niet aansluiten op de s4.

EDIT:

Ik wist dat ik ergens had gezien dat je de crossfader ook op de controller kan aanzetten of inschakelen.
                              Het kan dus door de shift in te drukken en tegelijk op de FX knoppen te druken
                              Op het filmpje kan je het zien bij 1.40m

Learn more at the Dubspot Blog: http://bit.ly/dwG7SkThe Traktor Kontrol S4 is a new hardware and software controller for Native Instruments with a lot of exc...
                              Last edited by Mol; Monday-21-01-2013, 04:15.

Comment

Working...
                              X