Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan de traktor kotrol s4 gebruikers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Waarschijnlijk heeft je microfoon een te hoge impedantie voor de mic-aansluiting van je S4. De meeste DJ controllers beschikken over een wat 'slappe' microfoon-preamp, zeker als ze USB-gevoed zijn.
    Ik had de controller niet met de stroom gevoed, maar enkel met usb, dus daar kan het ook aan liggen dan?

Ik zal straks eens testen met stroom ôp de controller en met een shure microfoon.

Originally posted by Firespace Recordings View Post
    Je kan de gain knop het kanaal (waar je mic op staat) nog verder opendraaien vermoed ik? Heeft dat al effect?
    Je bedoeld hiermee de knop achteraan op de controller naast de microfoon ingang?
    Die heb ik al verder opengedraaid het gaat dan wel iets harder maar dan krijg ik wel vervorming.
    De gain vooraan op de controller staat helemaal open en ik krijg er niets geluid uit of ik moet hem op deck D instellen door deck D te veranderen van track deck naar live input, dan krijg ik wel geluid maar niet sterk genoeg om boven de muziek te komen, het is net iets zachter dan de muziek en het is toch de bedoeling dat de microfoon iets harder is dan de muziek, ik heb dan graag zelfs wat speling op de gain zodat ik hem indien nodig nog iets harder kan zetten, de controller heb ik speciaal gekocht voor een vaste klant waar ik jaarlijks veel opdrachten voor moet doen en waar ik geen plaats heb om mijn cdj 2000 set te plaatsen, het is een restaurant waar ze na het eten nog tot 03u kunnen dansen (diner en dans) het eten is in buffet vorm en voor de mensen kunnen aanschuiven moet ik omroepen wat ze kunnen eten, hoe alles verloopt dus welke tafel eerst mag gaan, dat ze tussen het hoodgerecht en het desert even kunnen dansen, ik moet ook de jarigen in de zaal op de dansvloer roepen, ze krijgen dan een glas champagne te drinken en een fles champagne gratis, kortom ik moet veel afroepen en dat moet allemaal duidelijk zijn en met de controller kan ik dat niet doen, ik gebruik nu de microfoon van de zaak, maar het zou gemakkelijker zijn als ik de microfoon op de controller kan aansluiten.

En ik heb nog iets vreemd ondervonden toen ik vorige zaterdag voor het eerst de controller gebruikte in die zaak, tijdens de maaltijd gebruik ik altijd de automatische functie in traktor die de muziek dan automatisch afspeeld, het eerste nummer speelde hij af, maar als traktor overschakelde naar het 2de nummer dan viel alle muziek uit en ook het logo rechtsboven wat dan blauw is was opeens niet meer blauw en dus uitgeschakeld, tot 3x toe geprobeert maar telkens viel de muziek uit alsook het icoontje rechtsboven. toen ik manueel begon te draaien kon ik ook niet meer voorbeluisteren op de hoofdtelefoon omdat ik nog de muziek hoorde wat automatisch aan het spelen was uit de tracklist, uitschakelen kon ik niet want het icoontje was opzichzelf al uitgeschakeld, heel vreemd, toen heb ik alles terug afgesloten en opgestart (laptop + controller) en toen kon ik terug voorbeluisteren tijdens het manueel draaien.
    Thuis heb ik de volgende dag getest of hij terug gekke dingen zou doen op automatisch afspelen en toen verliep alles normaal?
    Last edited by Mol; Monday-28-01-2013, 14:28.

Comment

@Mol, ik bedoel de gain knop die boven je kanaal zit. (Op elk kanaal zit er boven de EQ de gain voor dat kanaal)

Dus heb je kanaal D als live input, dan schroef je de gain van kanaal D handmatig een beetje bij met de roterende knop boven de EQ.

Comment

Ah ok, daar had ik niet aan gedacht, morgen even testen.

Comment

Originally posted by Mol View Post
          Ik had de controller niet met de stroom gevoed, maar enkel met usb, dus daar kan het ook aan liggen dan?

Ik zal straks eens testen met stroom ôp de controller en met een shure microfoon.

Je bedoeld hiermee de knop achteraan op de controller naast de microfoon ingang?
          Die heb ik al verder opengedraaid het gaat dan wel iets harder maar dan krijg ik wel vervorming.
          De gain vooraan op de controller staat helemaal open en ik krijg er niets geluid uit of ik moet hem op deck D instellen door deck D te veranderen van track deck naar live input, dan krijg ik wel geluid maar niet sterk genoeg om boven de muziek te komen, het is net iets zachter dan de muziek en het is toch de bedoeling dat de microfoon iets harder is dan de muziek, ik heb dan graag zelfs wat speling op de gain zodat ik hem indien nodig nog iets harder kan zetten, de controller heb ik speciaal gekocht voor een vaste klant waar ik jaarlijks veel opdrachten voor moet doen en waar ik geen plaats heb om mijn cdj 2000 set te plaatsen, het is een restaurant waar ze na het eten nog tot 03u kunnen dansen (diner en dans) het eten is in buffet vorm en voor de mensen kunnen aanschuiven moet ik omroepen wat ze kunnen eten, hoe alles verloopt dus welke tafel eerst mag gaan, dat ze tussen het hoodgerecht en het desert even kunnen dansen, ik moet ook de jarigen in de zaal op de dansvloer roepen, ze krijgen dan een glas champagne te drinken en een fles champagne gratis, kortom ik moet veel afroepen en dat moet allemaal duidelijk zijn en met de controller kan ik dat niet doen, ik gebruik nu de microfoon van de zaak, maar het zou gemakkelijker zijn als ik de microfoon op de controller kan aansluiten.

En ik heb nog iets vreemd ondervonden toen ik vorige zaterdag voor het eerst de controller gebruikte in die zaak, tijdens de maaltijd gebruik ik altijd de automatische functie in traktor die de muziek dan automatisch afspeeld, het eerste nummer speelde hij af, maar als traktor overschakelde naar het 2de nummer dan viel alle muziek uit en ook het logo rechtsboven wat dan blauw is was opeens niet meer blauw en dus uitgeschakeld, tot 3x toe geprobeert maar telkens viel de muziek uit alsook het icoontje rechtsboven. toen ik manueel begon te draaien kon ik ook niet meer voorbeluisteren op de hoofdtelefoon omdat ik nog de muziek hoorde wat automatisch aan het spelen was uit de tracklist, uitschakelen kon ik niet want het icoontje was opzichzelf al uitgeschakeld, heel vreemd, toen heb ik alles terug afgesloten en opgestart (laptop + controller) en toen kon ik terug voorbeluisteren tijdens het manueel draaien.
          Thuis heb ik de volgende dag getest of hij terug gekke dingen zou doen op automatisch afspelen en toen verliep alles normaal?
          Welkom in de wereld van digitaal draaien. Ik zou het nog steeds lekker bij je CDJ's houden, jammer dat het op deze locatie niet mogelijk is..

Comment

De s4 werkt wel fijn en is lekker compact.
            Enkele punten konden wel beter, zo vind ik de gain boven elk kanaal niet lekker, je moet veel draaien voor het geluid zachter of harder gaat, dat is niet zo fijn tijdens het beatmixen.

Dan het probleem met de microfoon maar dat is mischien wel op te lossen.

Ook de effecten werken niet zo lekker, maar ook dat kan aan mij liggen.

Ik heb regelmatig ook problemen als ik de muziek automatisch laat draaien en dan terug overschakel naar manueel draaien, dan kan ik niet meer voorbeluisteren met de hoofdtelefoon omdat de controller de muziek blijft draaien uit de map waarmee ik automatisch draai en dat hoor ik dan als ik een nummer wil voorbeluisteren, dan moet ik de controller en laptop heropstarten.

Comment

De s4 werkt wel fijn en is lekker compact.
              Enkele punten konden wel beter, zo vind ik de gain boven elk kanaal niet lekker, je moet veel draaien voor het geluid zachter of harder gaat, dat is niet zo fijn tijdens het beatmixen.

Dan het probleem met de microfoon maar dat is mischien wel op te lossen.

Ook de effecten werken niet zo lekker, maar ook dat kan aan mij liggen.

Ik heb regelmatig ook problemen als ik de muziek automatisch laat draaien en dan terug overschakel naar manueel draaien, dan kan ik niet meer voorbeluisteren met de hoofdtelefoon omdat de controller de muziek blijft draaien uit de map waarmee ik automatisch draai en dat hoor ik dan als ik een nummer wil voorbeluisteren, dan moet ik de controller en laptop heropstarten.
              Dat soort kuren zijn voor mij de reden geweest om van Traktor af te stappen

Comment

Ik ga verder in dit topicmet mijn vraag want het gaat onder de traktor s4 kontroller.
                Gisteren veel problemen met gekraak en toen viel me iets op, ik draaide achtergrondmuziek dus heel zacht en ik hoorde regelmatig gekraak en opeens zag ik bij elk gekraak de ledjes oplichten die bovenaan op de controler staan waar clip bij staat, dus ik dacht overstuurd, dan beginnen draaien aan de gain boven elk kanaal, de mixer van de zaal waar de kontroller op aangesloten zat daar ook de gain wat zachter gezet en opeens was het gekraak weg, lag het aan de controller of aan de mixer dat is me nu niet duidelijk, maar een collega is deze week bij me langs geweest om de controller te testen omdat hij er ook één wil kopen en hij heeft aan alles zitten draaien en waarschijnlijk komt het hierdoor (nu moet er niemand nog wat testen hier)

Daarna heb ik de ganse avond problemen gehad met de muziek die steeds weg viel, telkens heel kort, 1 a 2 seconden maar het gebeurde zo vaak dat het de gasten wel opviel en ze dachten dus dat het ik was, enig iedee wat daar de oorzaak van kan zijn.

Comment

Mol, koop een Pioneer Aero
                  Geen PC meer nodig en alles via usb en ipad echt IDIOT PROOF...... Werkt gewoon punt!
                  Ik had ook alleen maar issues met m'n S4, latency kraakjes in en uitschakel POPS, kapotte fader, WAARDELOOS, ASIO driver van Pioneer is perfect als je persé met Traktor wilt werken, maar standalone met 128GB usb stick en bediening via rekordbox op iPad is zóóó veel mooier.

Comment

Een Aero is niet mijn ding en ik werk nu eenmaal liever met laptop dan met usb, ipad enz...

Ik denk eraan om het ding terug te sturen naar bax (30 dagen proef) en te ruilen voor een ander toestel, pioneer ddj sx en dan met serato gaan werken, ik moet geen apparatuur die mij constant in de steek laat op feesten, anders is het een fijn toestel om mee te draaien.

EDIT:

Ik ben de s4 nu thuis aan het testen en het vreemde is dat hij thuis niets verkeerd doet, hij speelt zonder kraken of uitvallen, in de zaal waar ik regelmatig moet draaien valt hij steeds heel kort uit, a 2 seconden dus het moet iets zijn dat niet lekker loopt tussen de s4 en de apparatuur van de zaal.
                    Ik sluit de s4 daar aan op een rodec 180 mx mixer
                    Last edited by Mol; Monday-04-02-2013, 15:01.

Comment

De s4 heeft helemaal geen last van die mixer, hij stuurt thuis namelijk ook gewoon signaal uit. Het kan alleen aan andere instellingen liggen, ook zou het natuurlijk kunnen dat je laptop traktor gewoon niet samen met de s4 kan handelen. Ik heb er met mijn ddj-t1 trouwens nooit last van.
                      Last edited by Guest; Monday-04-02-2013, 18:10.

Comment

Thuis heb ik geen probleem, heb hem vandaag 3u aan een stuks getest en geen gekraak of uitvallen, hangt aan dezelfde laptop met traktor zoals ik hem in de zaal gebruik, in die zaal moet ik hem enkel de s4 nog aan de mixer koppelen van de zaal om geluid door hun speakers te krijgen, dus vreemd dat hij daar wel om de zoveel tijd eens kort uitvalt.

Comment

Thuis heb ik geen probleem, heb hem vandaag 3u aan een stuks getest en geen gekraak of uitvallen, hangt aan dezelfde laptop met traktor zoals ik hem in de zaal gebruik, in die zaal moet ik hem enkel de s4 nog aan de mixer koppelen van de zaal om geluid door hun speakers te krijgen, dus vreemd dat hij daar wel om de zoveel tijd eens kort uitvalt.
                          Maar die mixer kan geen invloed hebben op de prestaties van je laptop of de s4, omdat die alleen maar het signaal doorgeeft. Het ligt echt aan je laptop, Traktor of aan de S4.

Wat wel nog een rol kan spelen is ventilatie. Als je laptop thuis perfect geventileerd staat en op de locatie zijn lucht niet kwijt kan, wil de CPU soms nog wel eens gekke dingen gaan doen als hij te warm wordt. Of misschien de voeding, maar dat lijkt me sterk.

Nogmaals, dit probleem kan je ook krijgen met een DDJ T1 of SX of S2 of whatever.

Comment

IK blijf het vreemd vinden sorry.
                            Zowel thuis als op locatie haal ik de controller uit de flightcase en staat hij vrij dus de warmte kan gemakkelijk weg, thuis speelt hij normaal en op locatie met dezelfde laptop als thuis valt hij steeds uit (1 a 2 seconden) als het aan de laptop of de controller ligt dan moet hij thuis toch ook moeijlijk doen?

Wat ik bedenk is dat ik de controller mischien op de phone ingang heb ingeplugd inplaats van de line ingang, het zou me verwonderen maar een foutje is altijd mogelijk.
                            Last edited by Mol; Tuesday-05-02-2013, 02:50.

Comment

Dat maakt de controller niks uit, die merkt daar helemaal niets van. Je controller stuurt thuis ook gewoon signaal uit. Hij ziet niet of er wel een kabel inzit of niet en waar deze dan op aangesloten is.

Comment

Ik weet niet of de Traktor controller gevoed wordt door de USB, of een losse adaptor, maar zou het misschien een "niet constante voeding" kunnen zijn? Wellicht dat de stroomvoorziening minder stabiel was als bij jou thuis? Dat zou een boel van de "vage klachten" kunnen verklaren :)

Comment

Working...
                                X