Announcement

Collapse
No announcement yet.

behringer eurolive boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• behringer eurolive boxen

wil binnenkort nieuwe boxen gaan aanschaffen. Ben van plan behringer eurolive boxen te kopen. Maar wat is nu precies het verschil tussen de http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html (239 euro, 1200 watt) en de http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html (289 euro, 800 watt (1200W max.). Of zouden jullie in deze prijsklasse iets anders adviseren?

Rick

P.S. welke versterker moet ik erbij nemen dan?

Originally posted by rick1993 View Post
    1200watt voor 239 euro??

Comment

Die 1200 watt is gebaseerd op de meest gunstige frequentie met een zo kort mogelijke tijd (denk hierbij aan miliseconden) zonder dat de woofer eigenlijk helemaal aan gort gaat.
      Kortom, hier heb je eigenlijk niet zoveel aan verder. Kijk voornamelijk naar de belastbaarheid in RMS en het allerliefst naar de gevoeligheid (in dB SPL).

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Die 1200 watt is gebaseerd op de meest gunstige frequentie met een zo kort mogelijke tijd (denk hierbij aan miliseconden) zonder dat de woofer eigenlijk helemaal aan gort gaat.
        Kortom, hier heb je eigenlijk niet zoveel aan verder. Kijk voornamelijk naar de belastbaarheid in RMS en het allerliefst naar de gevoeligheid (in dB SPL).
        Maar in de link ben ik geen RMS vermogen tegen gekomen....
        Misschien handig om het erbij te zetten?

Bovedien vind ik als deze beschrijving klopt het nou niet echt eerlijk zakendoen als ik de beschrijving hieronder lees, natuurlijk alles waar voor wat je betaald maar ik zou het niet vreemd vinden dat een starter denkt hiermee 300-400 man mee aan te kunnen (even een indicatie), misschien dat er dus een RMS bij gezet kan worden?

Originally posted by bax-shop
        Een vermogen van maar liefst 1200(!) Watt en de mogelijkheid om 95dB te produceren maken deze zeer geschikt voor installatie.
        Last edited by Paradise; Friday-03-07-2009, 21:43.

Comment

Behringer gaf het niet aan op de website, wel in de handleiding. Heb het even bij de B1220, B1520 en B1800X aangepast.

Comment

Dankje, 300watt RMS dus? (als nog erg net)

Comment

Zo zegt Behringer het in ieder geval in de handleiding, voor zowel de B1220 als de B1520.
              Ik denk dat het verschil hem een beetje ligt in de frequentieweergave. De 15" zal iets meer laag geven, terwijl de 12" wat meer richting mid loopt.

Comment

Valt ook wel in mijn grootste ergenissen..

Producten waarbij niet staat hoeveel watt ze zijn of ze dmx zijn en wat ze verbruiken qua stroom

Comment

Vind ik persoonlijk meer de 'schuld' van Behringer. Als je een productpagina plaatst voor een bepaald product, neem dan ook even de moeite om de belangrijkste info er bij te zetten (in dit geval; belastbaarheid).
                  Wanneer wij alle handleidingen moeten doorkammen en stoeien om net die ene specificatie nog te kunnen vinden, kost dat gewoon teveel tijd en er staat voor mij ook alweer een flink rijtje producten klaar die moeten worden ingevoerd. Druk druk druk.

Maar mocht je toevallig iets tegenkomen dat er onverhoopt niet bij staat, laat het dan even weten, dan kunnen we het direct aanpassen/toevoegen. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Vind ik persoonlijk meer de 'schuld' van Behringer. Als je een productpagina plaatst voor een bepaald product, neem dan ook even de moeite om de belangrijkste info er bij te zetten (in dit geval; belastbaarheid).
                    Wanneer wij alle handleidingen moeten doorkammen en stoeien om net die ene specificatie nog te kunnen vinden, kost dat gewoon teveel tijd en er staat voor mij ook alweer een flink rijtje producten klaar die moeten worden ingevoerd. Druk druk druk.

Maar mocht je toevallig iets tegenkomen dat er onverhoopt niet bij staat, laat het dan even weten, dan kunnen we het direct aanpassen/toevoegen. :)
                    Waarom vermelden sommige bedrijven het liever niet...Het verschil tussen 1200watt en 300 is erg groot (en zal er ook echt voor zorgen dat iemand eerder die boxen koopt). Is dan ook niet de schuld van bax maar van behringer....

TS moet er dus even op letten dat beide niet kloppen, ze zijn nu volgens bax beide 300watt

Comment

Tja, het is nogal een sluikmethode... net als de "2000 WATT PMPO" die je ziet staan bij de HiFi setjes bij Neckermann. Hartstikke leuk dat je zo'n woofertje nog net niet kookt als je er een paar ms een enorme belasting op loslaat, maar je hebt er in de praktijk compleet niets aan. Is een beetje een verkapte marketingtruc dus.

Ik heb wel eens een setje B1220 met B1800X gehoord, maar was er niet helemaal weg van. Kon ook aan de persoon aan de knoppen liggen, die ik persoonlijk ken. (Is meer van het 'oh, het werkt, dus het is goed'-werk, dus misschien zit't hem daarin.)

Comment

300 watt, de S1020 is 240 watt en die kost maar 81 euro (http://www.bax-shop.nl/tot-e-200-/be...t-details.html). Zit hier echt zoveel kwaliteitsverschil in dan? (prijsverschil iig wel.)

Rick

Comment

Als je nu eens heel goed nadenkt, wat denk je dan zelf? ;)
                          Dat prijsverschil is er niet voor niets. Er is bezuinigd op de constructie, woofer, driver en waarschijnlijk ook het filter.

Hiernaast heeft hij ook maar een 10" woofertje, deze kun je dus niet goed fullrange gebruiken (omdat je dan vanzelf de woofer gaat koken omdat deze niet goed overweg kan met lage tonen). Hiernaast verwacht ik ook niet dat deze een B1800X bij zal kunnen houden.

Comment

Working...
                          X