Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speaker set a 200/300 man dat voor goed geluid zorgt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De JBL PRX lijn is alles behalve scherp in mijn oren.

Bezit zelf 2x de 618 XLF en 635!
    Knalt hard, is heeeeel licht, en werkt gewoon goed.
    Dan heb je voor een goede 5000 euro een goede set waar je dik 500 man tevreden mee houd.
    huur je twee subjes erbij ga je al weer richting 800 man.

dB persoonlijk een enkele ervaring mee (line array) en daar was ik juist niet over te spreken. Kan aan de line array liggen, kan aan de geluidsman liggen, kan aan dB liggen en ook aan mij.

Kijk naar QSC of JBL. ben je hoe dan ook tevreden:)

Comment

Als het om de line array gaat ben ik met je eens dat de dva t4 wel wat support nodig heeft in voornamelijk de mid / hoog verhouding.

Als het om de toppen van de jbl prx gaat die je aan draagt. Geen echt duidelijke vergelijking kunnen maken. Maar wel behoorlijk wat ervaring met de 612. Dit is dus echt niet mijn speaker. Niet echt de klank waar ik vrolijk van word. Nogal veel hoog zoals ik al aan gaf als ook dat het geluid niet echt de zelfde verhouding heeft op een lager volume dan wanneer ze op een hoog volume staan.

Wat ik wel een erg groot nadeel vind aan de 635 is dat deze een behoorlijke grote afmeting ( en meer dan dik het dubbele ) aan gewicht heeft tegen over de db-technologies. Ook heb ik er zeeeeeer grote twijfels bij of je hier de door jou aan gegeven 500 a 600 personen mee zoet kan houden. Heb met behoorlijk wat zwaardere setjes gewerkt en zelfs daar gaat het niet zomaar mee. De 800 ga je naar mijn idee al helemaal niet halen met 4 subjes en 2 toppen. Maar dit is natuurlijk ook maar net wat voor eisen je er aan gaat stellen en wanneer je het goed genoeg vind.

Nog een eventuele optie is misschien de sigma serie van db-tehcnologies.

Comment

JBL hoeft niet agressief hoeft te klinken, dat licht er dan denk ik aan wie ze gebruikt, want die van ons (MRX) klinken gewoon strak. Al kan je natuurlijk ook een 12" PRX top met een subje nemen ipv de 635 !

Dan haal je het gevraagde aantal personen wel (200 man).. 500 gaat met geen enkele sub-top set lukken of je hebt wel heel andere standaarden dan ik.
        Last edited by SLGV; Monday-04-02-2013, 19:31.

Comment

Kom een keer bij me kijken als ik er mee werk, iedereen van harte welkom!!:)

Comment

Natuurlijk hoeft een jbl net schel te klinken. Maar ik ga er dan ook vanuit dat je het gewoon zo gebruikt in alle gevallen. Dus alles zonder een eq of dergelijke. Dan zit je nog steeds met het probleem dat de jbl eigenlijk niet linear versterkt. Dus de verhouding van het geluid blijft niet het zelfde tussen hard en zacht.

Enne niles. Vreemd dat jij met een vergelijkbare sub maar liefst 500 man met 1 per kant en 800 man met 2 per kant tevreden denkt te houden als ik daar meer aan een goede 300 a 350 en een goede 600 mee wil doen. Geeft denk ik ook meteen een verschil aan in idee van wat wil ik doen met een set.

Wil je naar een 500 en meer met een enkele set sub top dan kom je wel in een echt totaal ander segment van materiaal.

Maar oké. Als je een keer wat in de buurt hebt. Ik kom graag met me vriend de meter even langs. Kunnen meteen alle dingen gewoon gemeten worden. Kunnen we de klank tussen hard en zacht gewoon meten als ook de verhouding aan zich. Wat stuur ik uit en wat hoor ik werkelijk. Dus als er een keer wat is na de carnaval houd ik me aan bevolen als ik tijd heb.

Comment

Goede instellingen doen ook wonderen.
              En of je eer een palladium achter hangt of een crown amp (van de hogere serie).

Comment

Het aantal mensen dat hier onmiddellijk met modellen als de DVA-subs smijten is toch stilaan uit de hand aan het lopen

Ben je zeker dat je enkele geluid voor 200-300man wil. Dan kan je ook gerust kijken naar de Dap X-serie bijvoorbeeld 4 x Dap x-15HL en 2 x Dap x-12T

Of een Jb Systems vibe-serie stackje.

Maar hou zeker in je achterhoofd dat je misschien in de toekomst wel nog wil uitbreiden en dan is het inderdaad verstandig om te investeren in een duurder materiaal.

Comment

Originally posted by dj pr0flo-w View Post

Wat was ik blij toen mijn vibe set verkocht was.

Comment

Het ligt er ook veel aan,wat voor publiek je in het algemeen je hebt.
                    Als je bijna alleen maar jongeren hebt dan is de geluidskwaliteit niet zo'n heel groot punt,maar de flinke maagbas juist wel.

Bij sommigen "fuiven" waar ik wel eens ben geweest stonden er gewoon 2 mc15's en iedereen was diep onder de indruk....

Als je vooral voor wat ouder publiek speelt is de geluidskwaliteit een stuk belangrijker!

Comment

Originally posted by dj pr0flo-w View Post
                      Het aantal mensen dat hier onmiddellijk met modellen als de DVA-subs smijten is toch stilaan uit de hand aan het lopen

Ben je zeker dat je enkele geluid voor 200-300man wil. Dan kan je ook gerust kijken naar de Dap X-serie bijvoorbeeld 4 x Dap x-15HL en 2 x Dap x-12T

Maar hou zeker in je achterhoofd dat je misschien in de toekomst wel nog wil uitbreiden en dan is het inderdaad verstandig om te investeren in een duurder materiaal.
                      Misschien omdat het gewoon super werkt, super klinkt en heerlijk compact is?
                      Leuk zoon 4x dap x-15HL maar blijven wel erg lompe kasten in vergelijking met een 2 dva s09. Dan hebben we het nog niet over de klank gehad en de amps die je niet nodig hebt omdat het erin zit en het gewoon heerlijk hufterproof is.

Zou dat misschien reden genoeg zijn?

@ stefke.
                      Tja met goede instellingen. Als je lang genoeg rommelt en duur genoeg spul ertussen zet kan je zelfs een behringer nog aardig laten klinken. Maar mij gaat het erom hoe iets neutraal klinkt als ik het gewoon aansluit, Me stekker erin en gaan. Bewerken kan je met elke set. Ik wil weten hoe het begin geluid klinkt zonder een hoop extra spullen. Daarnaast geloof ik niet dat het verstandig is om een amp achter een actief setje te gaan hangen.

Ook is het natuurlijk wel wat van belang om er rekening mee te houden of je voor een bepaald publiek meer of minder speelt. Maar wil niet zeggen van o het is jeugd het boeit niet. Nee het moet gewoon goed zijn en voor wat beschikbaar is wil je ( in mijn ogen ) gewoon het maximale uit je budget en set halen. Als je er zelf al zoiets van hebt van ach flinke bas en het zal wel dan ben je in mijn ogen al verkeerd bezig. Wij proberen altijd en elke keer weer toch het maximale uit de set te halen. Of we nu een oud behringer setje in een bbq feest tuin hebben staan of we staan met een grote ad-systems set in een tentfeest.

Het enige echte verschil wat ik merk is dat jeugd nog wel eens een wat diepere meer aanwezige bass weet te waarderen en oudere hier niet meer zoveel voor voelen. Maar goed klinken weten ze vreemd genoeg allebei wel gewoon te waarderen. Of het nu jeugd is of ouderen.

Comment

Originally posted by Mol View Post
                        Wat was ik blij toen mijn vibe set verkocht was.
                        Met Vibe kasten is niks mis mee, als er een maar een goede processor achter zit. Waar ik werk hangen 8'', 10'' en 12'' vibe kasten. Prima geluid voor die dingen hoor! En er staan veel DJ's op te draaien die toch enorm slecht uitsturen...

Comment

@ronnie
                          Je weet denk ik wel waar ik heen wou he.
                          In het algemeen hoeft de kwaliteit van het geluid niet super te zijn.
                          Natuurlijk wil je het volle uit je budget halen.
                          Voor mezelf vind ik het al erg belangrijk dat de klank goed is en zeker voor de prijs.

Maar niet iedereen hoort de verschillen in klank,of luistert er niet echt naar.

Comment

Staat nu een mooie Easy Tour set van Sound Projects op marktplaats binnen je budget.
                            Kan helemaal je ding zijn, maar ook niet.

Ik vind het ideaal.
                            Lekker setje tot 300 man.

Comment

Working...
                            X