Announcement

Collapse
No announcement yet.

fantoom voeding microfoons rack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fantoom voeding microfoons rack

Ik ben voor een school bezig iets te maken om in de aula het podium te versterken tijdens uitvoeringen. Vaak staan ze daar met 20/30 man op, en we kunnen niet iedereen met een draadloze set uitrusten. Gedachte gaan uit naar bijv. overhead hangende microfoons (condensator/nier karakteristiek). We maken vaste aansluitingen op plafond en hangen de microfoons op als we een uitvoering hebben.
    1. Iemand ideeen voor goede niet te dure microfoons voor dit doel.
    2. En we hebben dan voor onze rack installatie iets nodig om de microfoons aan te sluiten en te mixen met als ik het goed heb voeding voor de condensator microfoons. Wat zou daar goed kunnen ?

Voordat iemand kan zeggen wat jij nodig hebt om de microfoons op je "Rack" te kunnen aansluiten moeten wij natuurlijk wel weten wat dat "Rack" precies inhoud.
    Heb je al een mengpaneel? ik neem an van wel.. vaak zit hier al PhantomPower op, dat is de voeding voor je condensator microfoons.

Er zijn tal van condensator microfoons welke voor dit werk geschikt zijn: welke je kiest is afhankelijk van je budget.

Enkele voorbeelden zijn
    Sennheiser E614 (Goedkoop)
    Sennheiser E914 (Iets Duurder)
    Neumann KM184 (Vrij prijzig maar geniale microfoon)

Comment

Als er bij ons op school iets van een uitvoering is proberen wij altijd zo veel mogelijk mensen een revers of headset te geven, omdat overheads (vind ik persoonlijk) gewoon niet lekker werken. Als het echt niet anders kan hebben we drie AKG CK91's als overheads (+/- 2,5 meter boven het podium), en we hebben twee dezelfde voor het podium staan, en we versterken de hele boel met twee speakers van Sound projects (PM serie, als ik me niet vergis), en ik vind het resultaat daarvan erg tegenvallen, zeker als degene die spreekt niet direct onder of bij een microfoon in de buurt staat. Het werkt wel, maar als er dan 200/250 leerlingen in de zaal zitten hoef ik maar een stootje tegen de tafel te geven en de boel gaat al rondzingen.

Wat is je budget precies? Dan kunnen we eens kijken wat er allemaal mee te doen is...

Comment

[QUOTE=SLGV;146247]Voordat iemand kan zeggen wat jij nodig hebt om de microfoons op je "Rack" te kunnen aansluiten moeten wij natuurlijk wel weten wat dat "Rack" precies inhoud.
        Heb je al een mengpaneel? ik neem an van wel.. vaak zit hier al PhantomPower op, dat is de voeding voor je condensator microfoons.

Er zijn tal van condensator microfoons welke voor dit werk geschikt zijn: welke je kiest is afhankelijk van je budget.

Ok Dat Rack zal ik nog specifiek aangeven, heb die gegevens niet bij de hand, maar we hebben nu eindversterker en mengpaneeel. Dat mengpaneel zit "vol" met aansluitingen voor pc, cd,dvd en draadloze mc,s dus uitbreiding is nodig als we er microfoons bij gaan hangen. Budget zal helaas beperkt zijn vrees ik Houd rekening met tussen 1000-1500 max voor mengpaneel en mic's

Comment

Het Rack is

versterker Ecler MPA-4-150
          mixer Ecler Universal mixer compact5

aan de versterker hangen 4 speakers in hoeken aula

Comment

Working...
          X