Announcement

Collapse
No announcement yet.

American Audio VLP 1000 versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American Audio VLP 1000 versterker

Hallo,

Ik heb een vraagje betreft de instellingen om de AA VLP 1000 versterker.

Op de achterkant van de versterker kan er gekozen worden voor low-pass by-pass of highpass filter. In mijn opstelling maak ik echter gebruik van een losse crossover, voordat het audiosignaal bij de versterker aankomt is het al gefilterd door de losse crossover.

De high output van de crossover gaat naar de versterker en de low output gaat naar een actieve subwoofer, voor welke filter instelling moet ik dan kiezen op de versterker (low-pass, by-pass of high-pass?) Wat is by-pass eigenlijk?

Tot slot beschikt de versterker ook over een sensitivity switch met de keuzes 0,775 Volt, 1,00 Volt of 1,25 Volt. Voor welke keuze moet ik hier gaan?

Alvast hartelijk bedankt!

Als je al een externe crossover hebt kun je bypass kiezen. Dan wordt de interne crossover van de versterker omzeild.

Low-pass is dat alleen lage tonen worden doorgelaten
    High-pass is dat alleen hoge tonen worden doorgelaten

Maar omdat je met een crossover toch al alleen de hoge tonen doorstuurt naar je versterker, is het niet nodig om dit nog eens te filteren. Bypass dus.

Sensitivity switch alleen aanpassen wanneer je merkt dat het ingangssignaal niet optimaal binnenkomt. Ik denk dat hij standaard op 1V staat, da's meer dan genoeg. :)

Comment

Bedankt voor je antwoord, ik ga hem op bypass zetten!
      Hij stond standaard op 0,775V. Laten staan dus dan maar denk ik.

Comment

Working...
      X