Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fluctuerend signaal vanuit versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fluctuerend signaal vanuit versterker

Oké, aangezien ik me dood verveel, ga ik dadelijk nog eens een versterkertje van Mijn Zolder (tm) halen en kijken of ik die nog te maken krijg, voor m'n subwoofer. Leuk dingetje ervoor, maar helaas halfdood.

Zodra ik hem ook maar aanraak begint het linkersignaal óf harder, óf zachter te worden. Gebeurt ook bij te hoge volumes, en bij alle drie de linkersignalen, dus aan de aansluiting/speakers ligt het niet.

Iemand enig idee voordat ik ga spelen hiermee? :)

Lijkt me iets van een los contactje of iets dergelijks, dat heb hebben wij ook in zo'n klein mengpaneeltje. Zodra je daar aan de master-potmeter draait en er niet op duwt, valt ineens het linkersignaal helemaal uit. Dat is volgens mij ook een contactje dat niet helemaal goed vast zit, al zit hij bij jou wel heel erg los.

Wat wel weer bizar is, is dat het ook is bij hoog volume, maar dat is misschien te verklaren doordat de versterker dan wat trilt door bas.

Comment

Na een half jaar heb ik deze nog eens uit het rack gehaald en opengeschroefd. Wat blijkt? Na al die jaren gebruik is simpelweg gewoon de potentiometer van de volume vies. Even schoongemaakt met 99% alcohol en hij doet het weer :)

Comment

Working...
      X