Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen geluid uit speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen geluid uit speakers

Ik vond op zolder nog nieuwe speakers en ik dacht die deze zomer buten te hangen en daar mijn traktor s4 controller aan te sluiten.
    Ik heb die zonet een verbonden met de s4 maar er komt geen geluid uit?
    In mijn bureau sluit ik mijn pioneer monitors aan met jack en dat werkt prima.
    Die speakers voor buiten zijn met draadklemmen, en daar ga ik mee naar de controller met tulp.
    Zou het kunnen zijn omdat er geen versterker in de speakers zitten?

Het gaat om speakers van het merk art sound, model ASW45, 100 wat, 2 weg en 8 ohm.

Geen versterker in de speakers = externe versterker nodig.
    Geen externe versterker & geen versterker in de speakers = Je krijgt op geen enkele mogelijke manier geluid.

Comment

Originally posted by Mol View Post
      Die speakers voor buiten zijn met draadklemmen, en daar ga ik mee naar de controller met tulp.
      Ik weet niet of ze bestaan, actieve speakers met draadklemmen, ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien, en ik denk ook niet dat ze bestaan, want ik zou niet weten waarom. Lijken me dus passieve boxen, zoals firespace al zei. Versterktje op de kop tikken is dus nodig als je ze wil gebruiken.

Hoe ga je van je controller met tulp naar je boxen? tulpjes aan een kant afgeknipt ofzo?

Comment

Ja ik had de tulpjes lang één kant afgeknipt maar omdat het pasieve speakers zijn dacht ik al dat het niet zou lukken, geen erg want ze lagen op zolder en daar gaan ze terug naartoe.

Comment

ik denk dat je 100V speakers hebt.

Comment

Zonde van de tulp kabel denk ik zo! Zeker als je dit bij voorbaat al wist.

Comment

Originally posted by john View Post
              ik denk dat je 100V speakers hebt.
              Mag ik vragen hie je op 100v komt? Mol levert de volgende gegevens aan:

Originally posted by Mol View Post
              Het gaat om speakers van het merk art sound, model ASW45, 100 wat, 2 weg en 8 ohm.

Hier staat duidelijk vermeld dat het om 8 ohm speakers gaat. Even zoeken op google geeft het volgende resultaat:

De Art Sound ASW45.2 B is een waterbestendige luidspreker die zowel binnen als buiten gebruikt kan worden. De ASW45.2 levert een vermogen van 50W RMS en 100W piek. Geleverd per paar.

Gegevens Art Sound ASW45.2 B:
              2 weg luidspreker
              Waterbestendig
              3.5" woofer
              0.5" tweeter
              Vermogen: 50W RMS, 100W piek
              Frequentiebereik: 95Hz - 20kHz
              86dB
              Impedantie: 8 Ohm
              Geleverd per paar
              Beugel meegeleverd
              Afmetingen: 200 x 150 x 110mm
              Gewicht: 1.35kg/luidspreker
              Ik kan nergens ook maar iets vinden waar ik de genoemde 100v uit op kan maken.
              Zou je dit uit willen leggen?
              (ps. dit is geen kritiek, maar ik ben alleen benieuwd hoe je op de 100v gedachtegang komt, misschien dat ik namelijk iets over het hoofd heb gezien :))

@mol de technische specificaties kun je hier vinden:
              witte speaker
              zwarte speaker

Comment

Was mijn eerste gedachte Greendiek. Ik heb geen zin om alles via het internet uit te gaan zitten zoeken, maar laat gewoon mijn gedachte los. Er zijn ook speakers in de handel die je voor óf 100volt óf 8 ohm kan bestellen, klein verschil in het typenummer maar het zou zomaar gekund hebben!

@Mol. Zonde van een tulpkabeltje? Ik vind het zonde dat topapparatuur nog steeds met die rommel aangesloten moet worden? er zijn zo veel goede en degelijkere alternatieven. Nu is de uiteindelijke kwaliteit van je installatie afhankelijk van een "4 voor een euro" kabeltje.

Comment

Het zou toch handiger zijn als je zeker weet dat de informatie die je geeft ook klopt.

Voor hetzelfde geld had Mol nu hele dure passieve of actieve speakers op een 100 volt versterkertje aangesloten, had hij dan de rekening naar jou mogen sturen?

Als je dus niet zeker weet of je info klopt (en ook geen zin hebt om het even te checken) kun je beter niet reageren. Is ook beter voor je reputatie ;-)

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                    Het zou toch handiger zijn als je zeker weet dat de informatie die je geeft ook klopt.

Voor hetzelfde geld had Mol nu hele dure passieve of actieve speakers op een 100 volt versterkertje aangesloten, had hij dan de rekening naar jou mogen sturen?

Als je dus niet zeker weet of je info klopt (en ook geen zin hebt om het even te checken) kun je beter niet reageren. Is ook beter voor je reputatie ;-)
                    Volgens mij staat er ook "ik denk", wat dus duidelijk genoeg moet zijn!

En over mijn reputatie? Laat ik daar maar niet over beginnen, want wat ik hier op dit forum aan vragen en "problemen" zie en dan ook de reakties daarop en de "oplossingen" voorbij zie komen denk ik het absoluut niet slecht doe! Maar als je met een leeftijd van 14 jaar en 1 jaar "ervaring" reageert met interesante afkortingen dan heb je blijkbaar wél een goede reputatie?

Als we hier al de reakties verwijderen die achteraf gezien niet de juiste waren, dan zou er 90% gewist kunnen worden.
                    Last edited by john; Monday-11-02-2013, 12:26.

Comment

De meeste mensen zijn niet zo goed in lezen en een subtiele nuancering als "ik denk" wordt dan ook al snel over het hoofd gezien.

Ik beweer overigens niet dat jij een slechte reputatie hebt, en al helemaal niet dat de "14 jarigen met 1 jaar ervaring" wel een goede reputatie hebben.

Het is alleen wel zo dat beweringen van wat meer ervaren leden met een goede reputatie sneller als waar worden aangenomen en daarom moeten juist die leden zorgen dat de informatie die ze geven ook klopt.

Comment

Working...
                      X