Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe set aanschaffen (advies)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe set aanschaffen (advies)

Hallo,

Wij willen voor ons Drive-in bedrijf graag een nieuwe set speakers aanschaffen.
    Wij willen 2 actieve speakers (15 inch) en één actieve subwoofer opstellen.

Ons budget ligt rond de +/- €1500,-.

Wij draaien nu enkel met 2x Behringer B215D, zonder subwoofer.

Wij willen graag over naar een set met meer vermogen en meer bass (vandaar de subwoofer, we draaien nu zonder sub).

Wij draaien voornamelijk op de wat kleinere feesten (max 250 -300 man).

Wat voor speakers en subwoofer zouden jullie ons adviseren?

Bedankt alvast!

Paar dingen.

Als je voor een 250 a 300 man gaat draaien zou ik toch al snel gaan voor een complete sub top set. Dus 2 subs en 2 toppen. Eventueel zelfs een wat goedkopere set met daarin 4 subs en 2 toppen. Anders zal je toch al vrij snel behoorlijk wat laag tekort gaan komen.

Als je dan toch voor subs gaat zou ik niet meer meteen voor 15 inch toppen gaan. Je zou dan eerder kunnen gaan kijken naar een 12 inch top of misschien zelfs een 10 inch versie. Deze gaan over het algemeen toch net wat harder en mooier in het mid dan de 15 inch. Tel daar bij op dat ze wat compacter en lichter zijn zodat het makkelijker opbouwt en het plaatje zou voor mij compleet zijn.

Maar goed dan het budget. Naar mijn idee is er voor dat geld niet echt iets leuks te realiseren. Zeker niet als het om nieuw gaat. Je zou kunnen gaan kijken naar een soundmate 3 van dap. Maar dat is in mijn ogen dan ook wel eigenlijk het minste wat je ervoor nodig hebt. Wil je er echt wat meer kwaliteit in gaan brengen dan zal helaas ook de prijs opeens erg veel meer gaan worden. De standaard instap setjes gaan over het algemeen wel goed tot een zeg goede 100 a 150 man echt max met een 2 subs en 2 toppen. Wil je daarna met het zelfde aantal speakers en dergelijke gaan werken dan schiet de prijs echt opeens heel veel verder omhoog. Je zou dan kunnen gaan denken aan 2x een sub 18d of sub 15d van db technologies met een 2xflexsys f12 topje van db technologies. Maar dan is het voor 300 personen nog steeds behoorlijk krap hoor. Als je dan echt vooruit zou willen zonder jezelf klem te zetten kom je toch al snel weer bij mijn persoonlijke favoriet. De dvx d10 top met dva s09 sub van db technologies. Zet dit per kant neer en het komt helemaal voor de bakker. Helaas is je budget dan al wel 4x overschreden.

Comment

Bedankt voor je reactie.

2 subs en 2 toppen gaat ons helaas niet lukken ivm vervoer.
      Wij willen echt bij 1 sub en 2 toppen blijven.

Op dit moment draaien wij slechts met 2 Behringer 215D, als we hierin al enige kwaliteitsslag kunnen maken is dat voor ons ruim voldoende. Het geluid hoeft niet op het aller aller hoogste niveau te zijn qua kwaliteit.

300 man is ook wat veel, wij draaien gemiddeld voor 100 man met enkele uitschieters naar 200. Daarnaast draaien wij in vrij kleine ruimtes, max 200 vierkante meter.

Ons budget ligt echt max rond 1800 euro en 2 subwoofers is niet mogelijk ivm vervoer.

Comment

@Robertos,

250 - 300 man in het begin en dan nu gemiddeld 100 naar 200 man nu is een gigantisch verschil! Dit neigt voor mij bijna naar bewust overdrijven :O. Afijn, let's go on!

Indien het echt 1 sub moet zijn heb ik de vraag of het een 15 inch of 18 inch kan zijn? Verschil in formaat is best te zien. Voordeel van de 18 inch is dat die lager kan en ook iets verder draagt (meer mensen kan bereiken) Persoonlijk advies: Met 2x 15 inch toppen is naar mijn mening een 18 inch Sub het beste qua spreiding voor het laag, mid, hoog met huidige gear. Ook zijn de Behringers die jullie hebben goed aangeschreven en indien die het nog 100% doen raad ik jullie aan die lekker in je arsenaal te behouden voor standje beuk volumes mocht dat nodig zijn.

max 1800 euro voor een sub, dat moet gemakkelijk lukken. Welke precies dat kan ik je niet meegeven daar hebben anderen hier meer verstand van. Ronnieshow is een kenner op dit gebied wat ik je persoonlijk kan aanraden ;)!

Comment

1800 euro??

2x RCF top ART 310A MK3 en 1x RCF sub 705 AS

Heb je kwalitatief een goed actief setje, bij bax € 1807,-

Comment

Excuses, was even in de war met het aantal man waarvoor wij draaien (draaien heel veel verschillende feesten). 9 van de 10x draaien wij op feesten waar gemiddeld tussen de 60 ~ 100 man zijn, maar wij willen ook kunnen knallen voor wanneer wij een feest hebben met +/- 200 man max.

Waar het ons voornamelijk omgaat, wij willen gewoon een kwaliteitsslag gaan maken qua geluidskwaliteit en geluidsdruk.

Wij willen niet meer draaien met de Behringers, die vallen af. Op dit moment draaien wij zonder subwoofer, op die manier vragen wij soms best veel (eigenlijk te veel) van de 2 behringers waardoor ze snel in het rood gaan (clippen).

Ons budget ligt echt rond de €1800,- en wij willen maximaal 1 subwoofer actief en 2 toppen actief. De subwoofer mag 18 inch zijn, als deze maar wel te tillen blijft (liefst onder de 40 kg).

Comment

Qua sub dacht ik direct eigenlijk aan een Electro-Voice ELX118P. Dat is een 18'' subwoofer, met een enorme output! Ik heb hem hier enkele maanden geleden aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over. Hij is ook aan de lichte kant. Uit mijn hoofd 31 kilo. Dus makkelijk te tillen. Echter heb je wel een hoes ervoor nodig, aangezien de lak snel beschadigd.

Qua toppen zou je kunnen kijken naar Electro-Voice ELX112P. 12'' luidsprekers die gewoon erg netjes klinken qua sound. De toppen wegen 18 kilo per stuk, dus makkelijk te tillen.
              Anders eventueel naar de RCF ART 310A MK3.

Comment

Met je electrovoice set die je voorsteld ga je al weer een dikke 300 euro over je budget heen.

Maar ik begrijp wel waar je op doelt.

Als je echt een verbetering wil gaan doorvoeren dan denk ik dat dit wel 1 van de opties zou kunnen zijn.

Persoonlijk ben ik niet een echte fan van ev. De klank is niet helemaal waar ik van hou maar wie weet is het iets voor je.

Dan ( jawel daar komt ie weer ) zou je eventueel ook nog naar een vergelijkbaar systeem van db technologies kunnen gaan.

Je zou dan kunnen kijken naar een 2x de flexsys f12 met een sub 808.

Een 100 personen is hier geen enkel probleem mee ( net als mij verwachting zal zijn bij de ev setup ) Maar wil je naar de 200 dan zal je toch echt bij beide een extra subje moeten nemen.

Voordeel is wel dat de db setup dan toch wel weer een stuk goedkoper is. Dan zit je nog maar een 200 euro over je budget.

Je zou eventueel ook voor de aangegeven rcf setup kunnen gaan maar ook dan denk ik dat je weer net een stapje terug zet.

Dus zoals je ziet zijn er voor een 100 personen wel behoorlijk wat opties maar als je groter wil gaan zal er toch gewoon echt geld bij moeten komen. Een beter presterende set schiet nu eenmaal gewoon in 1 keer een flink stuk omhoog in prijs. Dan kom je meer in het segment waar 1 sub al zowat heel je budget opeist.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Met je electrovoice set die je voorsteld ga je al weer een dikke 300 euro over je budget heen.

Maar ik begrijp wel waar je op doelt.

Als je echt een verbetering wil gaan doorvoeren dan denk ik dat dit wel 1 van de opties zou kunnen zijn.

Persoonlijk ben ik niet een echte fan van ev. De klank is niet helemaal waar ik van hou maar wie weet is het iets voor je.

Dan ( jawel daar komt ie weer ) zou je eventueel ook nog naar een vergelijkbaar systeem van db technologies kunnen gaan.

Je zou dan kunnen kijken naar een 2x de flexsys f12 met een sub 808.

Een 100 personen is hier geen enkel probleem mee ( net als mij verwachting zal zijn bij de ev setup ) Maar wil je naar de 200 dan zal je toch echt bij beide een extra subje moeten nemen.

Voordeel is wel dat de db setup dan toch wel weer een stuk goedkoper is. Dan zit je nog maar een 200 euro over je budget.

Je zou eventueel ook voor de aangegeven rcf setup kunnen gaan maar ook dan denk ik dat je weer net een stapje terug zet.

Dus zoals je ziet zijn er voor een 100 personen wel behoorlijk wat opties maar als je groter wil gaan zal er toch gewoon echt geld bij moeten komen. Een beter presterende set schiet nu eenmaal gewoon in 1 keer een flink stuk omhoog in prijs. Dan kom je meer in het segment waar 1 sub al zowat heel je budget opeist.
                  ik ben laatst gaan luisteren naar de elx, maar die viel me zwaar tegen, wat ik zou doen als ik jou was, was een rcf 8001 of 8002 of 8003 of een sub uit de dva serie van db technologies subwoofer op marktplaats zoeken voor 750 euro en dan een mooi setje toppen zoals de flexsys f12 die ik zelf ook heb of rcf art etc. erbij zoeken, ook op marktplaats, en het liefste nog met garantie erbij. dan lukt 150 man makkelijk met een fatsoenlijke subwoofer.

en als je dan een groter feest hebt, huur je gewoon een subwoofertje erbij. dus kijk ook wat voor subwoofer je in de buurt kunt huren.

ik huur hier in de buurt rcf 8003 subwoofertjes erbij voor 35 euro per stuk ex btw
                  Last edited by luuk013; Sunday-17-02-2013, 14:40.

Comment

Ik heb de Electro-Voice set voor een 1900 euro kunnen kopen, incl statieven en kabels en 1 hoes voor de sub. Dus dan zit je net 100 euro over je budget heen. De ELX klinkt over het algemeen echt gewoon goed. Zelfs beter wat ik eigenlijk had verwacht, aangezien ik veel met de RX sets van EV werk. Ook werk ik zo nu en dan op een Tour X set, en dan zeg ik toch dat de ELX beter dan de Tour X klinkt. Maar geluid kan je alleen zelf op beoordelen. Iedereen vindt wat anders qua sounds.

Anders kan je altijd langs enkele winkels, om een aantal setjes te beluisteren. Zodat je zelf een keuze kunt maken van welke jij het beste vindt.

Comment

Originally posted by luuk013 View Post
                      ik ben laatst gaan luisteren naar de elx, maar die viel me zwaar tegen,
                      Kan je mij dan eens uitleggen wat je er zo slecht aan vond? Want hier gebruik ik hem al enkele maanden met vol tevredenheid.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
                        1800 euro??

2x RCF top ART 310A MK3 en 1x RCF sub 705 AS

Heb je kwalitatief een goed actief setje, bij bax € 1807,-
                        Ik ben mede tot deze set gekomen want, licht in gewicht, niet te groot zodat het goed in de auto gaat passen ivm. vervoer.
                        Topic starter gaf al aan niet te zwaar en geen mogelijkheid tot vervoer van 2 subwoofers.

Succes.

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
                          Wij willen graag een nieuwe set aanschaffen, niet 2e hands.
                          Ook willen wij spullen welke leverbaar zijn door Bax.

Het lijkt ons verstandig om voor een 18 inch (ipv 15 inch) subwoofer te gaan omdat we gaan draaien met één subwoofer.

Op dit moment twijfelen we tussen de volgende subwoofers:
                          - Db Technologies Sub 808D €709,-(wat is het RMS vermogen hiervan eigenlijk?)
                          - HK Audio Premium Pro 18 sub €735,-
                          - JBL EON 518S €945,-
                          (voor ons alleen interessant als dit veel beter is dan de andere subwoofers)
                          - JBL PRX 618S €1090,-
                          - Db Technologies Sub 18 D €1189,-

Voor welke subwoofer krijgen wij het meest terug voor het geld?

Dan de tops, wij willen ook deze nieuw aanschaffen bij Bax.
                          Wij willen er qua maximaal volume niet op achteruit gaan, wij willen meer volume aankunnen dan dat we nu kunnen. De behringers 215D die wij nu hebben, hebben een vermogen van 550 Watt RMS.

Nu hoor ik jullie vaak over bijvoorbeeld de Flexsys F12, deze hebben (slechts) een RMS vermogen van 400 Watt. Lever ik dan geen "volume" en geluidsdruk in, of zegt het vermogen in dit geval weinig tot niets?

Comment

Originally posted by robertos View Post
                            Bedankt voor jullie reacties.
                            Wij willen graag een nieuwe set aanschaffen, niet 2e hands.
                            Ook willen wij spullen welke leverbaar zijn door Bax.

Het lijkt ons verstandig om voor een 18 inch (ipv 15 inch) subwoofer te gaan omdat we gaan draaien met één subwoofer.

Op dit moment twijfelen we tussen de volgende subwoofers:
                            - Db Technologies Sub 808D €709,-(wat is het RMS vermogen hiervan eigenlijk?)
                            - HK Audio Premium Pro 18 sub €735,-
                            - JBL EON 518S €945,-
                            - JBL PRX 618S €1090,-
                            - Db Technologies Sub 18 D €1189,-

Voor welke subwoofer krijgen wij het meest terug voor het geld?

Dan de tops, wij willen ook deze nieuw aanschaffen bij Bax.
                            Wij willen er qua maximaal volume niet op achteruit gaan, wij willen meer volume aankunnen dan dat we nu kunnen. De behringers 215D die wij nu hebben, hebben een vermogen van 550 Watt RMS.

Nu hoor ik jullie vaak over bijvoorbeeld de Flexsys F12, deze hebben (slechts) een RMS vermogen van 400 Watt. Lever ik dan geen "volume" en geluidsdruk in, of zegt het vermogen in dit geval weinig tot niets?
                            Watt zegt helemaal, nouja bijna helemaal niks in dit geval. Behringer verbruikt gigantisch veel stroom omdat het gewoon troep is. Een Flexsys F12 gebruikt de 400 watt veel effectiever dan een Behringer kast. Ander voorbeeld. Een Behringer 1800D subwoofer zit op 1400 of 1800 watt of iets in die richting, denk je dat deze harder gaat dan een JBL subwoofer van 1000 watt? Nooit, natuurlijk.
                            Ik denk dat je het beste gewoon een mooie set kan kopen voor ongeveer 100-150 man, en als je dan een keer een grotere boeking hebt kun je voor een paar tientjes een subwoofer bijhuren.

Kijk eens wat je makkelijk bij kunt huren in de buurt!

Mijn suggesties:
                            - 2x RCF Art 312 en 1x RCF Sub 718
                            - 2x dB Technologies Opera 512 en 1x dB Technologies Sub 18D

Enige redelijke merken die binnen je budget passen en te koop zijn bij bax

Comment

Als eerste.

Watt zegt eigenlijk maar zeer weinig over wat de geluidsdruk is die uit de speaker komt. Het wil meer zegen hoe zwaar je de speaker mag belasten. Aangezien het om actieve sets gaat zou ik me dus hier niet druk over gaan maken.

Ook wil een 18 of een 15 inch niet zo heel veel zeggen. Het gaat meer om hoe deze presteren. Een 15 inch kan net zo goed klinken als een 18 inch. Maar over het algemeen gaat een 18 inch net wat dieper dan een 15 inch in de zelfde serie speakers. Maar hier zulen je gasten niet echt wat van gaan merken. Dit is meer voor de kenners en liefhebbers in het wereldje. Nadeel van de 18 is namelijk ook dat deze net wat minder ver door loopt in het hoog gebied.

Maar goed welke sub dan?

Hier gaat het er maar net om wat je veel gaat doen. Is het laag belangrijk. Dan zou ik gaan voor de sub 18d. Gaat gewoon het hardst en geeft de grootste druk. Neem hier 2 flexsys f12 toppen bij en je hebt een heel erg mooie set. Die kan je dan eventueel in de toekomst ook nog uit breiden met een extra sub 18d en je hebt een enorme knal set. Zeg je leuk maar de toekomst en zo maakt me niet zo veel uit dan zou ik voor de sub 808 gaan. Ook een mooi machientje maar net wat minder power.

Comment

Working...
                              X