Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe set aanschaffen (advies)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oké,

Het wordt dus de 808D of de 18D, bij een van deze 2 krijgen we meer waar voor ons geld dan voor de JBL of de HK Audio merk ik op uit de reacties?

De Flexsys F12 lijken ons erg mooie speakers (hoewel wel wat prijzig).
    De Flexsys F12 gaan dus harder dan de Behringer 215D's die we nu hebben?

Wanneer we kiezen voor de 808D of de 18D sub, kunnen we dan het best voor een 12 inch top gaan? Geen 15 inch top dus?

Ons oog was ook gevallen op:
    - RCF 312A (MKIII) 400W €475,-
    - Behringer B812 800W RMS €426,-
    - DB Technologies 712 DX 700W €599,-

Welke tops, die goed passen bij de 808D of 18D sub, gaan het hardst?
    Ze moeten sowieso harder gaan dan onze 215D's van Behringer.

Nogmaals bedankt voor de reacties, erg fijn dat jullie zo mee willen denken ;)
    Last edited by robertos; Sunday-17-02-2013, 22:56.

Comment

Ik zou gewoon gaan voor de f12's met de 18d.
      Dat is een erg mooie setup !

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
        Ik zou gewoon gaan voor de f12's met de 18d.
        Dat is een erg mooie setup !
        Als dit in je budget past is dit zeker een mooie setup!

Comment

Eigenlijk €700,- boven het budget...

Wij willen sowieso op zeer korte termijn gaan luisteren bij Bax.
          Wij willen sowieso de 808D en de sub 18D luisteren en vergelijken.

Ook willen wij de tops luisteren, waaronder de Flexsys F12.
          Omdat dit (voor ons) toch vrij prijzige tops zijn, zijn we ook naar (goedkoper) vergelijkingsmateriaal opzoek.

Gaan die Flexsys nou echt veel harder dan de Behringer 215D's ?
          Dat vind ik in een winkel altijd erg lastig te beoordelen..

En wat is interessant vergelijkingsmateriaal om naar te luisteren in de showroom met de Flexsys F12?
          - RCF 312A MKIII ?
          - Db Technologies 712 dx ?
          - Behringer B812 ?

Welke tops zijn naast de Flexsys F12 nog meer interessant?
          Belangrijk voor ons is nog steeds dat ze echt harder moeten kunnen dan de Behringers B215D. Dat is voor ons nog belangrijker dan de geluidskwaliteit eigenlijk (maar ook weer geen Behringer kwaliteit, dat kan beter natuurlijk).

Comment

Originally posted by robertos View Post
            Eigenlijk €700,- boven het budget...

....

Welke tops zijn naast de Flexsys F12 nog meer interessant?
            Belangrijk voor ons is nog steeds dat ze echt harder moeten kunnen dan de Behringers B215D. Dat is voor ons nog belangrijker dan de geluidskwaliteit eigenlijk (maar ook weer geen Behringer kwaliteit, dat kan beter natuurlijk).
            Ja, de Flexsys gaan aanzienlijk harder dan die Behringer boxjes.

'Belangrijk' is ook dat het dan een stuk duurder gaat worden. Je kan wel willen dat ze harder gaan, maar als het niet in je budget past..

Comment

Behringer geeft aan dat de 215D een maximum van SPL: 126dB heeft.
              Deze waarde is dik overdreven, ik denk dat SPL: 120 db voor deze speaker een veel reëlere waarde is.
              Van merken als DB-Tech, RCF, JBL ed. is bekent dat zij net wat eerlijker omgaan met de opgegeven waardes.
              Ik zou maar eens gaan luisteren bij BAX en een geluidsdruktester 'db meter' hebben ze daar vast ook wel.

Succes.
              Last edited by WoodenHenry; Tuesday-19-02-2013, 16:17. Reason: aanvulling

Comment

Een db meter meenemen kun je altijd doen, maar ook daarmee ga je nooit de opgegeven waarde halen die fabrikanten bij hun specificaties vermelden, aangezien deze in een akoestisch 'dode' ruimte gemeten worden (als het goed is) bij een sinus van 1 kHz op 1 meter afstand. Kortom, met dynamische muziek op standje oorlog kom je dus niet tot nauwelijks bij die pieken.

Je oren zijn in dit geval het beste meet-middel. Niet alleen qua ervaring van geluidsdruk, ook de helderheid van het geluid, sprankeling in het mid, soepel hoog en hoe het totaalbeeld van de klank zich in totaal verhoudt tot de verwachtingen.

Comment

Originally posted by robertos View Post
                  Belangrijk voor ons is nog steeds dat ze echt harder moeten kunnen dan de Behringers B215D. Dat is voor ons nog belangrijker dan de geluidskwaliteit eigenlijk
                  Zet gewoon je hoog wat harder en daar is je resultaat al. Zeer irritant maar het lijkt wel hard te gaan.

Toe hou nu eens op met het moet HARD het moet HARD. Ik gok dat je nog een vrij jong iemand bent die zoals altijd hier maar 1 stand kennen. Het MOET HARD. Je snapt het dan volgens mij totaal niet. Het is geen wedstrijd hoe hard kan ik en hoe hard kan jij. Het gaat erom dat je op de juiste manier de mensen weet te bereiken. Op een festival mag je tegenwoordig niet eens meer harder dan een 103 of een 105 db. ( tenminste dat zijn de normen hier volgens de vergunning ) Wat schiet je ermee op om je publiek doof te lopen maken. Sterker nog. Als je dit wel doet en je hier lak aan hebt en ik zou last van mijn oren krijgen omdat jij overal lak aan hebt dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat het voor jou een duur feestje word.

Gebruik je koppie dus eens heel even. Stap uit die ik ben een jonge gup en wil iedereen doof hebben want dat is stoer modus. Wij hebben ook wel setjes die belachelijk hard gaan maar je mag gerust weten dat het niet gebeurt als ik achter de knoppen sta. Is het losse verhuur dan zeg ik succes jongens je moet het allemaal zelf weten. Maar dan is het niet mijn verantwoording en mijn taak. Ik probeer me geluid zo fatsoenlijk mogelijk te laten klinken met een toch wel redelijk volume. Bij mij zal je dus ookal kan het met meer dan gemak nooit echt veel harder gezet worden dan een goede 100 db. Als je doof wil worden ga je maar bij de luchtmacht en steek je je hoofd maar in een straalmotor. Dat is namelijk niet mijn taak als dj, geluidsman of wat dan ook waar ik het volume mee kan bepalen.

Lang verhaal kort. Volume speelt inderdaad mee maar kijk ook eens naar je kwaliteit. Kijk naar de overige specs zoals de spreiding en frequentie bereik. Naar de mogelijkheden van inzet. Het praktische gebruik ervan.

Wil je toch hard dan kan ik maar in 2 dingen adviseren en dat is koop een straalmotor die gaan pas hard. Of een stoeptegel. Schijnen ook erg hard te zijn.

Comment

Zei iemand met zo'n Handtekening. :shock:

Maar ik ben het met je eens hoor, ronennieshow :)

Comment

Het is duidelijk, bedankt voor jullie reacties.
                      Wij weten nu wat de verschillende mogelijkheden zijn binnen ons budget en we gaan op zeer korte termijn luisteren bij Bax.

Het zal of de sub 808d of de 18D worden waarschijnlijk en qua tops twijfelen we erg tussen de Opera 512DX of de Flexsys F12.

Na het luisteren zal ik nog wel laten weten wat het geworden is of als we nog vragen hebben ;)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                        Zei iemand met zo'n Handtekening. :shock:
                        Dus hij word wel gelezen :D

Je kan het ook van de andere kant bekijken. Er zijn er ook genoeg die nu al willen bellen als ze denken dat er misschien volgende week een feestje is.

Volgens mij heeft alles een verhouding en zal je die dus ook op moeten gaan zoeken. Er is altijd een balans te vinden tussen wat wel en niet kan als het om volume gaat en wat eigenlijk niet meer normaal is.

Dit zal zelfs bij elk feest anders kunnen liggen. Zo is een bruiloft natuurlijk wel wat anders dan een house party en zelfs dan is het zo dat de ene bruiloft niet de andere is.

Om nu meteen met de insteek het moet hard gaan van huis weg te gaan dan denk ik echt dat je verkeerd bezig bent. Bij ons staat het ook echt niet elke keer even hard. Soms blijven we zelfs volledig op de achtergrond. Soms staan we een heel eind tegen van als ze nu harder willen zeg ik gewoon sorry maar dit is al meer dan voldoende. Sterker nog ik heb zelfs een keer gehad dat ik een losse verhuur had en ik naar me eigen rack ben gelopen om de proccesor wat meer te laten nijpen omdat het niet normaal hard stond.

Helaas zullen er dus altijd malloten blijven die maar 1 ding kennen en dat is alle lampjes aan. Daar is mijn handtekening niet voor. De mijne is meer voor de gene die al bellen als je de bus pas aan het uitladen bent. ;)

Comment

Wij vinden het trouwens helemaal niet stoer om alleen maar snoeihard te draaien, zelfs ook irritant. Wij draaien vaak zat op half volume o.i.d.

Het enige wat ik wil aangeven met het moet harder dan we nu hebben, is dat we op dit moment soms wat tekort komen qua volume/bereik en dat de speakers wel zo nu en dan het rood in gaan terwijl het nog niet eens erg hard staat.

Daarom gaf ik aan het moet harder, zodat we meer ruimte hebben en niet tegen het randje hoeven te zitten van de speaker. Gewoon dat we van safer zitten, wij willen helemaal niet keihard draaien omdat we het stoer vinden ;)

Comment

Even een update;

Het is de Sub 18D geworden, geweldig ding!
                            Voorlopig blijven we nog even bij onze Behringers, dit klinkt ook erg lekker.
                            Eventueel later over naar de DB technologies opera 512DX speakers, vonden wij persoonlijk beter klinken dan de F12's.

Nou heb ik wel eens wat gehoord dat een subwoofer eerst "ingedraaid" moet worden. Niet gelijk voluit (uiteraard niet in het rood) om te voorkomen dat de speaker scheurt. Het schijnt dat de speaker even ingespeeld moet zijn zodat de speaker flexibeler wordt en beter mee kan bewegen?

Wat is hier waar van? Moet een subwoofer als een db sub 18d ingespeeld worden?

Bedankt alvast!

Comment

Ik zou ook zeker nog eens kijken naar RCF art 312a mkIII of 712. Erg goede speakers, vooral prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed! Zelf ook setje 312a mkIII en deze staan geregeld boven dubbel GAE Br118 te blazen. Gaat als een speer!
                              Ofwel in jullie budget is dit zeker een speaker die je in je keuze niet mag vergeten ben ik van mening.

Comment

Working...
                              X