Announcement

Collapse
No announcement yet.

iPad aansluiten op mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iPad aansluiten op mixer

Hoi,

Ik heb steeds meer muziek op mijn iPad staan, scheelt een hoop gesjouw met cd's ;-)

Als ik de iPad aansluit op mijn mixer is het singaal duidelijk minder dan een cd-speler. Ik moet dat de gain helemaal open zetten.

Heeft iemand een idee hoe ik het geluid van een iPad kan voorversterken?

Alesis iO Dock. :)

Wel even goed kijken welke versie iPad je hebt.

Comment

ik heb dit ook soms wel met sommige gsm's, mp3 spelers etc.... Bestaat daar een oplossing voor?

Comment

Ja hoor gewoon een goede voorversterker en je bent klaar om te gaan.

Persoonlijk ben ik daar heel makkelijk in als het gaat om het aansluiten van een gsm, mp3 speler of andere meuk van iemand anders.

Jammer joh. Gaat niet gebeuren. Als je iets wil kan. Geen enkel probleem. Maar dan wel tijdig van te voren. Niet alla minuut je moet nu hier is mijn........ Nope jammer maar helaas daar ga ik geen verandwoording voor dragen en sterker nog ik neem bewust niet eens een kabeltje mee om van tulp naar mini jack te gaan. Het is niet de eerste keer dat ik er wel een gsm aan hing en er opeens een beltoon snoeihard doorheen ging omdat er gebeld werd. Gewoon nee geen geleur geen gedoe.

Comment

leek me gewoon handig voor bij ons op de jeugdbeweging tijdens gezellige animatorenactiviteiten en voor dergelijke toestanden...

Comment

Ik zou gewoon zoon compact flash sd cd usb combi ding kopen met een afstandbediening. Lijkt me voor dit doel nog handiger dan een mini jack naar tulp kabeltje.

Het kan natuurlijk altijd maar ik ben er niet zoon fan van. Je kan er ook een klein voorversterkertje tussen zetten. Dap heeft een hoop van die stagecube dingen zit ook vast wel een line signaal voor versterker tussen om het eerste beetje te boosten voordat het de mixer in gaat.

Comment

Okay, die Alesis iO Dock klinkt wel goed en die versterkt ook ?

Comment

Heeft eigenlijk een ingebouwde DI, waardoor het ongebalanceerde iPad geluid wordt omgezet naar een strak gebalanceerd master-output signaal. Maar is dus in een praktische behuizing gegoten en heeft nog wat andere leuke features. Uitproberen kost niets. ;) (niet goed, kun je hem terugsturen).

Comment

Thanks, maar geld dit ook voor de tulp uitgang of alleen de xlr uitgangen?

Comment

iets duurder, maar volgens mij kan dit ook met de ipad (middels ipad connection kit) http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html
                    Last edited by DimitriVisch; Tuesday-05-03-2013, 16:28.

Comment

denk niet dat deze werkt met je ipad

kun je beter een audio-interface voor ios nemen

en bij de iodock van alesis heb je 6.3mm jack als output....tulp uitgangen zitten er niet op
                      De XLR/6,3mm jackcombi is een input
                      zit er al een poosje sterk over te denken om de io-dock te nemen alleen bij een laatste bezoek aan de bax-shop wilde ik hem eigenlijk proberen, alleen kon dit niet.

Comment

Ik geef niet op, de Icon Ido? (alleen verkopen ze die bij Bax niet). Het gaat puur om het voorversterken.

NuForce introduceert high end kwaliteit Digitale Audio Conversie en koptelefoon versterker voor iPad, iPhone en iPod Touch. Icon iDo neemt de originele audio data (in USB Host mode) van een Apple mobiele digitale bron en zet deze om in een perfecte bit, low-jitter, high end kwaliteit muziek weergave.

Comment

Het houdt mij bezig. De kwaliteit van mijn muziek op de iPad is goed, alles lossless gecodeerd, een dac heeft dan geen zin. Het gaat alleen maar om het singaal te versterken.

Gisteren heb ik via een usbkabel (apple connection kit) geprobeerd muziek te maken,maar het singaal is duideljk zwakker dan de koptelefoon uitgang. Je moet dus extern versterken.

Ik denk dat ik hoofdtelefoonversterker van DAP ga bestellen, niet duur en ik denk passend voor mijn probleem. http://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon...t-details.html

Ik laat jullie het resultaat weten.

Comment

Ik had de Alesis IO dock besteld, echter melde Bax vorige week dat deze flink vertraagd is. Samen met de helpdesk, ben ik uitgekomen op de Focusrite iTrack

De Focusrite iTrack Solo is een audio-interface, die zeer geschikt is voor de iPad, maar ook Windows en Mac OS X. Dankzij de zeer hoogwaardige voorversterker en de XLR-en line-ingang maakt u professioneel klinkende opnames.

Werkt prima! Is speciaal voor de iPad. Geluid is versterkt en gebalanceerd.

Comment

Working...
                            X