Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speaker set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mijn excuses, daar heb ik volledig overheen gelezen (heb er toch echt naar gezocht). In dat geval heb ik niets gezegd.
    Dus met een multimeter kom je inderdaad op ongeveer 4 Ohm uit. Echter impedantie is frequentie afhankelijke weerstand. Zo heeft de AX-15B een plaatselijke dip van 6 Ohm bij 75 Hz. Weet jij toevallig hoe dit bij HK geregeld is? Toch zonde als je versterker hierdoor de geest geeft. In dat geval zou je sowieso naar een 2 ohm stabiele amp moeten kijken.

Comment

Even een belletje gedaan naar hk want een handleiding op je gsm is ook niet alles.

Het klopt inderdaad dat wanneer er een sub top combi in de configuratie gebruikt word zoals aangegeven dat er dan een om en nabij de 4 ohm aan totaal weerstand zal zijn. Er waren hier al wel wat meer vragen over dus waren zeer zeker niet de eerste.

Dit stond vroeger niet in de handleiding en is later aangepast. Dus vandaar dat ik het in de mijne nergens terug kon vinden als het om de 210 ging. Alleen de 18 sub stond er toen nog in.

Maar dan. Ik kreeg eigenlijk al wel meteen de opmerking mee dat het niet de meest ideale situatie is om de sub en top samen op 1 kant van de versterker te zetten. Je haalt dan namelijk nooit het maximale uit de set. Het is wel mogelijk dat wel.

Dus ook van mijn kant uit, Ja klopt ik had geen gelijk. De sub top combi zal zo om en nabij de 4 ohm zijn per / kant. Dit komt inderdaad door het filter.

Het deel wat je poste over de nl4
      Originally posted by WoodenHenry View Post
      1 Satellite Out SpeakonŽ NL 4,
      Pin assignments: pin 1+ = +; pin 1- = -
      heeft dan weer niets te maken met de weerstand van de set maar geeft alleen aan om welk type connector en aansluiting het gaat. Hier kan je dus niet vanaf afleiden of het om 2, 4, 8 of van mijn part 16 ohm gaat.

Comment

Wat dat laatste betreft heb je helemaal gelijk, doch ik heb ook niet beweerd dat de aanduiding NL4 over 4 ohm gaat.
        NL4 m.b.t. de speakon connector verteld mij alleen maar dat het een 4 polige uitvoering betreft.
        Ook ben ik het met je eens dat je niet het maximale uit de speakerset gaat halen.
        Ik heb alleen de vraag van de topic-starter zo goed mogelijk proberen te beantwoorden, nl. welk vermogen en impedantie ben je nodig om met 1 versterker deze geluidsset te voeden.
        Nu hou ik er mee op want volgens mij is nu alles wel gezegd.

Groet, WoodenHenry.

Comment

Klopt en je hebt top werk geleverd! Hahaha.

Zit ik er ook eens een keertje naast. Handleiding opgezocht door gespit niets gevonden dus vandaar dat ik van uit het oogpunt logisch denken ging werken ( wat ik ook aangaf )

Maar goed voor de topic starter is het nu dus wel 100% duidelijk ( of hk kletst maar wat ) dat de totaal weerstand dus 4 ohm zal zijn voor de amp.

Comment

Working...
          X