Announcement

Collapse
No announcement yet.

s Dj05 met sub?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• s Dj05 met sub?

Hallo iedereen,

Ik heb in mijn niet al te grote, maar leuke studio. Een s dj05 set van pioneer staan. Nu wil ik toch een beetje meer bass in mijn studio. En nu vroeg ik mij af of ik hier een subje aan kan hangen. en dan vooral de vraag (aangezien pioneer geen subs maakt volgens mij) welke sub zou passen en welke grootte (10 of 12 inch) Ik zelf zat te kijken naar de krk 10s. Werkt dit met de sdj 05 en zou dit genoeg zijn. Ik draai vooral house muziek.

edit: misschien iets om erbij te vermelden. Mijn studio is relatief klein. Denk aan 3 à 4 m2. misschien heel iets meer. En alle wanden en plafond zijn bedekt met geluiddempend materiaal.

Alvast bedankt
    Last edited by BulletCatcher; Monday-25-02-2013, 22:17.

Gaat heel lastig worden.

Ik ga je ook gelijk vertellen waarom. ;)

Pioneer heeft met de S-DJ05 monitoren haar eigen protocol opgezet, door een controller te gebruiken die doorgelinkt moet worden tussen de aangesloten monitoren. Niet alleen om het volume te bepalen, maar ook zeker om te switchen tussen verschillende inputs (zowel analoog als digitaal).

Er bestaat geen subwoofer die kant-en-klaar met dat protocol en die controller overweg kan, dus ben je ofwel gebonden aan een vaste input en kun je die niet schakelen (of je moet je andere bronnen zonder sub gebruiken), ofwel moet je je sub helemaal los gaan aansturen.

Wat je kunt doen is een subwoofer tussen de output van je audio interface (omdat ik studio lees, kan uiteraard ook een mixer zijn) en je S-DJ05 monitoren steken, maar dan moet je het volume van het systeem centraal regelen en heb je niet meer zoveel aan de meegeleverde Pioneer controller.

Dus de vraag is, wil je de Pioneer controller opgeven door de sub toe te voegen, of wil je liever een andere oplossing?

Comment

Bedankt voor de reactie.
      Wat ik dus wel kan doen. is niet handig maar even kijken of ik hem begrijp. is dat ik vanuit de outputs van mn mixer (een djm 900 nxs, maar moet niet uitmaken) in de sub ga. en dan daar vanuit in de monitor boxjes. Dan kan ik alleen het volume regelen voor de sdj05's vanaf de controller en zou ik de sub apart moeten regelen. of ik hou 1 volume aan.(ik gebruikt maar 1 output namelijk) en doe de controller weg. Zit ik goed of zeg ik maarwat haha. dan zou ik bijv. het volume vanaf de mixer moeten aansturen.
      Wat zou een andere oplossing zijn???
      Last edited by BulletCatcher; Monday-25-02-2013, 22:52.

Comment

Ja, dan zit je in principe goed. Wat je zou kunnen doen is de S-DJ05 monitoren en de sub op een vast volume zetten met een goede balans tussen hoog, mid en laag, waarbij je het volume regelt via de master van je DJM-900NXS.

Comment

bedankt voor je reactie. dat kan ik wel doen ja. ik gebruik die controller eigenlijk alleenmaar om de monitoren aan en uit te zetten. dan moet ik wel de sub zelf aanzetten. maar das geen probleem. zou de krk s10 een goede keuze zijn?

Comment

Ik denk dat de 10S van KRK wel een goede aanvulling kan zijn, aangezien de S-DJ05 voornamelijk in het hoog en mid goed presteren. Met het wegnemen van het laag zullen ze iets strakker klinken in het hoog en mid, terwijl het laag een stuk voller klinkt omdat dit door de sub wordt overgenomen.

Comment

oke bedankt. ik zat ook te kijken naar 12 inch subs. maar ik denk dat dat in die kleine ruimte iets te veel word. ook leek mij krk wel een goed merk. niet dat ik er veel vanaf weet. dus als ik fout zit zeg het maar haha ;-). maar je hebt me zeker geholpen.

Comment

Working...
              X