Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis door laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis door laptop

Beste

Ik werk thuis met een Pioneer DDJ-S1 en Serato ITCH op de laptop. Beiden zijn verbonden met één kabeltje, op een USB-poort van de laptop. Aangezien de laptopbatterij kapot is moet ik de laptop constant via de lader op het stroomnet aansluiten. Dit heeft echter een ruis op de output (indien verbonden met de S1). Vanaf dat mijn laptop aangesloten is komt er dus ruis uit mijn passieve speakerset (via versterker die aangesloten is op de S1). Ik heb al eens opgevangen dat dit aan de aarding zou liggen.
    Hoe kan ik dit het best oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg
    Jeroen

Als USB niet aangesloten is heb je ook nog ruis?
    Ruis is geen aarding probleem (dat zou brom zijn) kan wel een afscherming of slecht contact zijn.

Comment

Hallo,

Ik zou je laptop eens aansluiten op een geaard stopcontact en kijken of het niet toch stiekem de aarding blijkt te zijn. (het zou goed kunnen van niet, maar dan sluit je dat in ieder geval uit ;) )

Comment

Op je laptop komt een 2polig dc voltage aan.....zonder aarde

Die aarde gaat maar tot aan je omvormer en deze zijn vaak van een kunstof behuizing

Echter kunnen dit wel stoorzendertjes zijn aangezien dit een schakelende voeding is
        Dit resulteert in een 50 hz brom
        Zorg er dus voor dat dit uit de buurt blijft van audiosignaalleidingen

Verder komt ruis vaak gepaard met een laag ingangssignaal en hoog uigangssignaal
        Kortom staat je uitgang van de s1 wel op voldoende niveau......gebruik je de gebalanceerde output of de cinch, staat je master att goed?

Is je versterker wel aan aarde of heeft deze bij een ander inputsignaal geen ruis?

Comment

@BT-studio: Neen dan niet, maar ik moet hem sowieso aansluiten anders kan ik niet draaien ;).

@Rjant2: Het zijn sowieso allemaal geaarde stopcontacten..

@Bassline: Ik probeer de lader altijd zo ver mogelijk weg te leggen. Het helpt soms heel even om hem om te draaien of wat te verschuiven.. (Ik denk dat dit ook wel de stoorzender is.) Ik zal eens moeten kijken naar de signalen en niveau's.

Bedankt!

Comment

Hoi Welje,
            Dus zonder adapter (op accu) geen last?
            Dan is dus je adapter de boosdoener. Goede voedingen (adapter) is noodzakelijk om een goed afgevlakt spanning aan te leveren. Lijkt er op dat jou adapter (verschuift, draait helpt soms) niet helemaal goed is... Conector van adapter in laptop wel helemaal lekker?

Comment

Working...
            X