Beste bax-shop forummers,
vanmiddag zat ik met een klant te babbelen over een geluidinstallatie en kwam het onderwerp actief/passief ter sprake. Ik zal even kort te voor en nadelen op een rij zetten. Vervolgens zou ik graag van jullie vernemen waar jullie de voorkeur aangeven.
Actief voordelen
- Versterker is in de luidspreker ingebouwd
- Versterker en filter zijn afgestemd op de luidsprekers
- Relatief goedkoop ten opzichte van het aanschaffen van een losse versterker + passieve luidspreker met dezelfde kwaliteit
- Is compact bij het transporteren
- Weinig bekabeling nodig en niet duur om signaal kabel te verlengen tov van kwalitatieve speakonkabel
- Snel aan te sluiten
- Vaak met ingebouwde processing
Actief nadelen
- Luidsprekers worden snel zwaar ivm ingebouwde versterker
- Luidsprekers en versterkers zijn niet meer te combineren, makkelijk bij verhuur
- Door de automatische equalizing moeilijk handmatig bij te stellen.
Graag zou ik nog meer voor en nadelen van jullie vernemen.
vanmiddag zat ik met een klant te babbelen over een geluidinstallatie en kwam het onderwerp actief/passief ter sprake. Ik zal even kort te voor en nadelen op een rij zetten. Vervolgens zou ik graag van jullie vernemen waar jullie de voorkeur aangeven.
Actief voordelen
- Versterker is in de luidspreker ingebouwd
- Versterker en filter zijn afgestemd op de luidsprekers
- Relatief goedkoop ten opzichte van het aanschaffen van een losse versterker + passieve luidspreker met dezelfde kwaliteit
- Is compact bij het transporteren
- Weinig bekabeling nodig en niet duur om signaal kabel te verlengen tov van kwalitatieve speakonkabel
- Snel aan te sluiten
- Vaak met ingebouwde processing
Actief nadelen
- Luidsprekers worden snel zwaar ivm ingebouwde versterker
- Luidsprekers en versterkers zijn niet meer te combineren, makkelijk bij verhuur
- Door de automatische equalizing moeilijk handmatig bij te stellen.
Graag zou ik nog meer voor en nadelen van jullie vernemen.
Comment