Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakerset

Hallo,

Ik zoek een speakerset voor op mijn kamer, maar heb totaal geen verstand van geluidsinstallaties etc.
    Mijn budget is rond de 300 euro (voor de boxen), iets meer of minder mag. Ik luister voornamelijk hardstyle, soms rap en house.
    Ik wil een goede diepe bass, maar de mids en highs moeten ook goed klinken. Ik heb nog geen versterker of kabels.
    Ook wil ik mijn iPod of telefoon erop kunnen aansluiten maar dat kan vast wel. De breedte van de speakers kan niet al te breed zijn, maximaal 75 cm schat ik.
    Verder moeten ze er niet spuuglelijk uitzien. Ook zoek ik nog een goeie versterker voor een lage prijs. Ik kreeg ook al studio monitoren voorgesteld, zijn deze goed voor op mijn kamer? Zoja welke?

Alvast bedankt

Originally posted by BobDriessen View Post
    Hallo,

Ik zoek een speakerset voor op mijn kamer, maar heb totaal geen verstand van geluidsinstallaties etc.
    Mijn budget is rond de 300 euro (voor de boxen), iets meer of minder mag. Ik luister voornamelijk hardstyle, soms rap en house.
    Ik wil een goede diepe bass, maar de mids en highs moeten ook goed klinken. Ik heb nog geen versterker of kabels.
    Ook wil ik mijn iPod of telefoon erop kunnen aansluiten maar dat kan vast wel. De breedte van de speakers kan niet al te breed zijn, maximaal 75 cm schat ik.
    Verder moeten ze er niet spuuglelijk uitzien. Ook zoek ik nog een goeie versterker voor een lage prijs. Ik kreeg ook al studio monitoren voorgesteld, zijn deze goed voor op mijn kamer? Zoja welke?

Alvast bedankt

Wil je studio monitoren nemen niet veel plek in en er komt goed geluid uit. Of wil je echte PA speaker. Zijn wel een stukje groter.

Beide zijn wel goed om een slaapkamer wat een goed geluid te voorzien.

Comment

Ik denk dat het budget niet toereikend is voor jouw eisen (voor PA luidsprekers dan).
      Dan heb je nog studio monitors.
      Je moet hier niet een echt diepe bas van gaan verwachte bij de modellen in jouw prijsrange,of je moet er nog een subje bij halen.
      Pas wel op met het feit dat de monitoren niet hard gaan,en je wil er dus geen feestjes mee gaan houden.

Comment

Nee, het is meer om gewoon muziek te luisteren als ik op mijn kamer ben, heel hard zal hij dus niet gaan. Kunnen jullie me een setje aanraden + subwoofer anders? Studio monitoren of gewone luidsprekers ben ik naar opzoek maar ik weet niet echt welke ik moet nemen.

Comment

Waarom kijk je niet gewoon naar hifi? Ik zie geen reden waarom je naar studiomonitoren moet kijken. Daarbij zal je flink laag missen zonder sub met kleine monitoren. En met een sub wordt het zelfs in de laagste prijsklasse al een dure grap in vergelijking met hifi.

Comment

Bax-Shop adviseerde mij om te kijken naar studiomonitoren, maar ik ben er al achter dat dat niets word. Nu zoek ik dus een versterker + 2 boxen en eventueel een woofer als de bass van de boxen niet goed genoeg is, dus kunnen jullie mij een setje aanraden? Max 400 euro (incl. woofer). Het liefst natuurlijk alleen een versterker en twee boxen. Alvast bedankt.

Comment

Lijkt me ook wel logisch dat Bax monitoren aanraadt, ze hebben immers geen hifi in hun assortiment.
              Tjah, je zal best wel voor 400 euro een mooi setje monitoren kunnen halen. Maar je betaalt dan ook voor speakers die bedoeld zijn om op te produceren. Ik verwacht dat je voor minder geld mooie hifi sets kan kopen die jou evengoed tevreden stellen. Ik raad je aan om een hifi-winkel binnen te stappen of een aantal webshops te bekijken. Als je daar niet hetgene vind wat je zoekt, kan je altijd nog naar monitoren kijken.

Comment

Ik denk zelfs dat wat pc boxjes zullen voldoen.

Comment

Ik heb nu mijn ogen op de Devine Trono 12 of 15. Zijn deze goed en hebben ze een goede bass? Ik heb ook een Omnitronic BX-1550 subwoofer op mijn lijstje gezet, is deze goed voor een subwoofer, en kan een Skytec SPL 1500EQ dit aan? Of zijn dit allemaal troep producten?

Sorry ik weet echt niets van geluidsinstallaties maar wil er wel graag een haha.

Comment

Een speaker uitkiezen met een 12inch woofer en dan nog een woofer op je lijstje zetten? Voor in de kamer? Gaat een beetje ver. ;)

Maar ook het feit dat je PA in je kamer wilt hebben gaat best ver in mijn ogen. Je wilt dat het er niet spuuglelijk uitziet...smaken verschillen, maar pa in een kamer vind ik niet mooi.
                    Je geeft ook aan, het hoeft niet giga hard te gaan (af en toe beetje knoppen open is altijd leuk:D), maar je kiest wel een speaker van 400 watt uit.

Daarbij is het ook zo dat 9/10 keer je in audioland krijgt waarvoor je betaald. (uitgezonderd marketingmerken waarbij je te veel betaald voor wat je krijgt)
                    Een pa speaker van 66 euro moet je dus niet met het echte werk gaan vergelijken.

Ga gewoon eens kijken voor een mooi design hifi toren. Meer dan genoeg volume en bass. Het is dat ik geen link van concurrenten mag neerzetten, anders had ik je misschien op ideeën kunnen brengen.

Comment

Ik zou eens kijken naar de dap x-serie of andere producten uit die prijsklasse.
                      Is wel wat duurder maar vele malen beter.

Comment

Working...
                      X