Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke versterker voor woofers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke versterker voor woofers

Hoi,

Ik heb gister 2 subwoofers gekocht van 550 watt rms.
    Ik ben aan het kijken voor een goede versterker(s) voor deze Subkasten.
    Ik zit te denken aan 2 Dap palladium p 900 gebrugd.
    Wat zouden jullie doen met een niet zo'n groot budget ;) ongeveer €300,--

groet

Mark Bouwhuis

Als je budget 300,- is hoe kan je dan 2 palladium 900 kopen?
    Welke subwoofer's zijn het,want er zijn genoeg fabrikanten die gewoon maar wat zeggen.

Comment

Er zitten Beyma k-200 woofers in, de voorloper van de Beyma SM115/K.
      Op marktplaats valt alles goedkoper te krijgen.

Comment

2 palladiums i wel een heel gewicht voor een paar watjes ( die niet eens heel goed klinken)
        Maar 300 euro is dan oom erg weini voor een versterker: kan je niet beter een amp nemen?

Comment

Originally posted by SLGV View Post
          ( die niet eens heel goed klinken)
          Mag ik vragen welke vergelijking je dan hebt gemaakt als het om subs gaat?

Ik heb er namelijk ook een aantal ( iets van een stuk of 8 ) Als ook een behoorlijk aantal andere merken en types die tot echt wel heel wat duurder zijn. Ik kan je zeggen dat de verschillen eigenlijk verrassend klein zijn. Sterker nog ik durf gerust een wedstrijdje aan te gaan dat JIJ het verschil niet kan zeggen tussen zeg een palladium 1200, een ad-systems impuls 2404, Kind audio 1200 en een zeg dynacord s1200. Dan heb je dus 1 echt goedkope tegenover 3 toch redelijk prijzige amps.

Ik heb dit zelf getest en voor subs merk je eigenlijk maar minimale verschillen. Voor toppen is het wel een ander verhaal en zijn de verschillen toch wel redelijk wat groter en merk je wel echt beter welke de goedkope variant is. Helemaal als je naar fullrange overgaat. Dan merk je meteen van hey dat is de goedkopere want me mid hoog word nogal weg getrokken wanneer er de bas in komt.

Maar goed dan voor de ts.
          Als ik het goed heb is 1 zoon 15k200 NIET 550 watt rms maar meer iets in de richting van een 200 en zijn deze een iets van 600 watt piek belastbaar. Nogmaals dat staat mij ergens bij. Als je dit weet is een palladium 900 in bridge behoorlijk aan de zeer zware kant voor je subje. Dan kom je op meer dan 4x de rms waarde uit. Lijkt me een beetje vragen om problemen.
          Bij mijn weten worden deze speakers ookal een zeg jaar of misschien wel 7 a 8 niet meer nieuw gemaakt. Oude beestjes dus. Enne de voorloper van de sm115/K is de gewone sm115. Dus zonder de k.

Misschien een wat ligtere variant nemen. Of 1 palladium 1200. Dan gewoon stereo aansluiten. Probleem opgelost. Heb je ook maar 1 amp nodig.

De palladiums zijn inderdaad wel wat zwaarder dan je tegenwoordig kan krijgen maar in het budget segment zijn er naar mijn mening geen enkele andere amp zo degelijk en betrouwbaar als de palladium. Ook het opgegeven vermogen klopt meer dan aardig met wat ze af geven.

Comment

Working...
          X