We willen op een school 4 vaste aansluitingen maken voor microfoons, tbv podium. Dit worden vaste aansluitingen mbv XLR pluggen. De afstand van de mixer tot de plek waar ze komen is ongeveer 15 meter. I.p.v. 4x een XLR kabel te leggen is het misschien handiger om 1 meeraderige kabel te trekken, en die aan begin/eind te splitsen. Gaat dat werken ? Welke kabel, ? en kan aan eind evt een Stagebox of iets vergelijkbaars zodat we daar de microfoons met XLR pluggen kunnen aansluiten ? (Mixer A&H PA14 en microfoons zijn Sennheiser E614's x4)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Stagebox
Collapse
X
-
Met dank, maar die is een beetje overkill. We leggen het echt vast aan Van onze installatie via wandgoot Truss, naar aansluitpunt microfoons. Misschien toch maar gewoon rolletje xlr kopen en losse pluggen en de hele boel zelf monteren, of beetje voordelige kant en klare kabelsets nemen
Comment
-
Ik snap wat Greendiek zegt dat je deze goed kan gebruiken voor eventuele uitbreidingen. Als je iets goedkoper wil en je zeker weet dat je 4 mics gaat gebruiken dan ik DIT misschien een goede oplossing.
Je kan ook een losse stagebox kopen en dan zelf de kabels solderen, maar ik denk dat een kant en klare stagebox toch wel makkelijker is.
Comment
-
@Djbertik Ik had ook eerst naar de door jou geadviseerde multi gekeken, maar voor 40 euro meer heb je het dubbele aantal kanalen (12) EN: 4 monitorkanalen. Misschien nu niet interessant, maar je weet maar nooit in de toekomst. Voor die 40 euro zou ik het wel weten ;-)
Los daarvan: het is niet helemaal netjes, maar soms gebruik ik 1 van de monitorkanalen ook wel eens om een dmx signaaltje voor een paar lampjes naar het podium te brengen, zonder een extra dmx kabel te hoeven leggen ;-)
Comment
-
Originally posted by Greendiek View Postn: het is niet helemaal netjes, maar soms gebruik ik 1 van de monitorkanalen ook wel eens om een dmx signaaltje voor een paar lampjes naar het podium te brengen, zonder een extra dmx kabel te hoeven leggen ;-)
Maar het kan inderdaad wel. Alleen is er wel kans op storingen op je dmx. Zeker bij wat langere lengtes en als er 48v voor condensator microfoons gebruikt word. Niet altijd even handig dus.
Comment
-
Oeps, je hebt helemaal gelijk. Vergeef me, het was nog vroeg ;-) ik bedoelde een microfoon kanaal. Verder: ik was uitgegaan van mijn eigen situatie. Ik heb geen condensator microfoons, dus ook geen ervaring met eventuele storingen in de dmx lijn hierdoor. Los daarvan: het gaat maar over 15 meter multi, en dat valt nog wel mee in storingsgevoeligheid.
Comment
Comment