Announcement

Collapse
No announcement yet.

wat voor speakers zijn dit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat voor speakers zijn dit?

Hallo,

Weet iemand wat voor speakers dit zijn? https://www.dropbox.com/s/uurwqhhbwn7rn4p/Afb0139.jpg
    Er staat helemaal niks op de kasten en op de speakers zelf staat ook helemaal niks, ik weet dat de tweeters geloof ik (op de afbeeldingen de 1 na bovenste rij) zijn vervangen omdat ze heel erg schel klonken.

Ik ben namelijk van plan over te stappen naar een compactere set maar dan moet er wel ongeveer gelijk of meer geluid uit komen. De kwaliteit moet uiteraard ook het zelfde of beter zijn :)

De vraag is dus wie o wie weet wat dit voor speakers zijn?

Alvast bedankt!
    Gr
    Robbert-Jan

Heb het idee dat dit speakers ergens uit de begin jaren 2000 zijn, voorzien van piëzo-piepers.

Lijkt een beetje op GemSound of een soortgelijk OEM merkje... niet heel bijzonder, maar vooral veel hout en veel speaker met een niet zo geweldig rendement.

Kortom, met een redelijk RCF of dB setje zul je die er wel aardig uitspelen denk ik.

Comment

Oke, Dank je voor de informatie.

Met wat voor compactere speakers zouden deze speakers te vergelijken zijn?
      Ik wil namelijk op den duur naar iets compacters. Mijn budget is nog niet heel erg hoog en ik moet er nog voor gaan sparen.

Kortom, met een redelijk RCF of dB setje zul je die er wel aardig uitspelen denk ik.
      Bedoel je hiermee een top setje?

Gr
      R-J

Comment

Hij bedoeld kort gezegd dat de speakers die je toont niet veel soeps zijn en dat je beter kunt doorsparen voor een db/rcf/enz. Set.

Comment

Haha ag jaa voor 75 euro zijn het supper speakers hoor, wat mij betreft klinken ze ook redelijk goed. Maar ik wil graag compacter en ik zou graag willen weten wat voor actieve speakers jullie denken dat dit gelijk aan is. dan heb ik een reverentie punt...

Gr
          R-J

Comment

Dan moeten we toch een budget hebben...
            Niet veel is een heel ruim!

Comment

Vandaar dat ik vraag naar een referentie punt, wat zou een vergelijkbaare speaker set zijn dan kan ik beter bepaalen wat ik uit zou willen geven. Of is dat niet in te schatten?

Comment

Ik denk dat bijvoorbeeld de RCF Art 315 al veel meer geluid zal maken.
                RCF ART 315-A MKIII koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Of de dB technologies Opera 515
                De Opera 515 DX actieve luidspreker van dB Technologies is een instapmodel in de Opera DX-lijn. Deze handzame luidspreker is geschikt voor bijvoorbeeld live acts of als monitor.

Eventueel een stuk goedkoper: Mackie TH-15a
                Geweldige geluidskwaliteit. Dat is in twee woorden wat deze luidspreker biedt. U heeft met deze luidspreker de ideale partner voor iedere soort drive in show of andere vorm van geluidsversterking.

Ben hier voor een 15" woofer gegaan zodat je geen subs nodig hebt die je in de huidige situatie ook niet hebt.

Groter feest? Subje(s) bijhuren!

Mocht je wat meer willen uitgeven en een wat groter feest kunnen geven kun je gaan voor vergelijkbare speakers van dezelfde serie maar dan bijvoorbeeld de 12" versie, met een of twee subwoofers erbij.

Comment

Hallo, bedankt voor de opties.
                  Is het zo dat de duurste het beste is en de goedkopere minder goed of is dit persoonlijk?

En hoe groot is het gat tussen de beringer speakers en die makies?

Comment

Als de prijzen niet heel ver uit elkaar liggen is het persoonlijke voorkeur: maar over het algemeen is het wel zo dat een speaker die een paar keer zo veel kost wel beter is

Comment

Originally posted by rjant2 View Post
                      Hallo, bedankt voor de opties.
                      Is het zo dat de duurste het beste is en de goedkopere minder goed of is dit persoonlijk?
                      Dit klopt wel in zekere zin, de RCF speakers zullen zeker iets 'harder' kunnen dan de Mackie's. De RCF's hebben 400 Watt RMS, de Mackie's maar 200 Watt. De dB vind ik moeilijk om hierin te plaatsen aangezien ik de 515 nog niet gehoord heb. De Opera 405 ging wel harder dan de Mackie's. Met de klank zit het bij allemaal wel goed. Er zit ook niet een heel groot verschil tussen het aantal mensen dat je hiermee aankan, bij meer dan ongeveer 50-60 heb je toch wel een subwoofer nodig. (in het geval van house bij jongeren)

En hoe groot is het gat tussen de beringer speakers en die makies?
                      De Behringers zijn echt budgetspeakers en hebben een lelijke klank naar mijn mening. De 315 of 615 zullen vast wel even hard gaan als de Mackie's.

Comment

Er zit ook niet een heel groot verschil tussen het aantal mensen dat je hiermee aankan, bij meer dan ongeveer 50-60 heb je toch wel een subwoofer nodig. (in het geval van house bij jongeren)
                        Warom zou je dan voor een Rcf of db kiezen? Als je er toch niet meer mensen mee aan kan?

En is het spl bij top speakers net zo belangrijk als bij subwovers?

Bedankt voor de reacties!

Comment

Warom zou je dan voor een Rcf of db kiezen? Als je er toch niet meer mensen mee aan kan?
                          Geluidskwaliteit, diepgang, balans, gewicht, constructie, rendement, stevigheid...

En is het spl bij top speakers net zo belangrijk als bij subwovers?
                          Een subwoofer is ook een speaker, dus; ja.

Maar nog belangrijker is hoe hij klinkt, hoe diep hij in de praktijk gaat en zo zijn er nog allerlei zaken te bedenken.

Comment

Voor een idee te krijgen:
                            stel de Behringer Eurolive B215D krijgt het algemene cijfer 0 en de RCF ART 315A MKIII krijgt het cijfer 10.
                            waar zitten de dB technologies Opera 515 en de Mackie TH-15a dan?

Comment

Originally posted by rjant2 View Post
                              Voor een idee te krijgen:
                              stel de Behringer Eurolive B215D krijgt het algemene cijfer 0 en de RCF ART 315A MKIII krijgt het cijfer 10.
                              waar zitten de dB technologies Opera 515 en de Mackie TH-15a dan?
                              Huh.

Dit is natuurlijk altijd persoons gebonden. Elke speaker is anders.

Het gaat er ook maar net om wat je ervan verwacht en wat je ervoor wil betalen. Zo zijn er ook genoeg die de rcf art 315 maar een 5 zouden geven. Dit omdat ze de speaker vergelijken met een een vele malen duurdere andere variant.

Je kan dan dus ook niet echt een eerlijke vergelijking maken.

Daarnaast geloof ik niet dat er veel zullen zijn die echt een langdurige vergelijking hebben kunnen maken. Die dus alle 4 de speakers langere tijd langs elkaar gebruikt heeft. Pas dan zou je echt een goede revieuw kunnen maken en er een echt cijfer aan kunnen geven.

Kortom cijfers zal erg moeilijk worden. Ik kan alleen zeggen dat ik over db-technologies altijd heel erg tevreden ben geweest / en nog steeds. Naar mijn idee de beste prijs kwaliteit verhouding. Je krijgt 1 van de beste producten voor de prijs die je betaald. Het is dus zeer zeker niet zo dat er geen betere zijn maar als je naar de prijs kijkt en wat het oplevert dan zou ik zeggen ga er in ieder geval naar kijken / luisteren.

Comment

Working...
                              X