Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer voor een Band

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer voor een Band

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een geschikte mixer voor een band.
    ik zelf zat te denken aan deze mixer: http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html
    maar ik weet niet of deze geschikt is.
    de band maakt gebruik van:
    2 draadloze microfoons
    2 gitaren
    1 basgitaar
    1 bassdrum
    1 snaredrum
    1 floortom
    2 tomtoms
    ridebekken
    hi-hatbekkens

we willen alles via dit stageblock aansluiten om het makkelijk te houden:

Kan iemand me helpen, alvast bedankt !!

Nadeel van die mixer zal zijn dat het 4 mono en 4 stereo heeft (stereo zal je dus niet handig apart van elkaar kunnen regelen.)
    Die stageblok heeft 12x XLR, de mixer heeft 6 xlr ingangen.

Comment

Om alles uit te versterken voldoet deze zeer zeker niet.

Ook zou ik kijken naar een mixer met toch wel minimaal een 16 mono inputs. Dan heb je er nu misschien nog wel een paar over maar geloof me in de toekomst ben je er maar wat blij mee. Wij hadden vroeger ook veel over op onze zed 420 mixer maar ondertussen zit alles helemaal vol en komen we eigenlijk zelfs tekort aan onze 16 mono en 4 stereo kanalen. Koop dus iets uitgebreiders. Wil je ook nog wat meer kwaliteit. Kijk dan eens naar de zed serie van allen en heath

Comment

2 draadloze microfoons
        2 gitaren
        1 basgitaar
        1 bassdrum
        1 snaredrum
        1 floortom
        2 tomtoms
        1 ridebekken
        1 hi-hatbekkens

Als je dat een beetje optelt kom je op 12 microfoon kanalen: kunt dus beter kijken naar een 16 kanaals mixer. Allen Heath en Soundcraft hebben erg leuke mixers voor ook niet al te veel geld.

Ik zie overigens 2x draadloze microfoon staan: de rest zijn instrumenten, dus kijk even of je daar niet ook microons nog voor nodig hebt

Ik neem aan dat het niet echt een hele proffesionele band is met grote optredens: dan kan je het drumstel vaak ook met enkel kick en 1 overhead en mischien nog snare doen: scheelt je weer 5 tot 6 kanalen en microfoons

Comment

En dan wil je misschien ook nog graag een gate of compressortje kunnen steken... Waarom ga je niet eens de tweedehands markt op, en zoek je een leuke Yamaha 01V ofzo? Kwalitatief zeer goede mixers met veel mogelijkheden.

Comment

Wil je kwalitatief een goede mixer hebben zonder al teveel poespas (iedereen kan er mee werken) en kan weinig mee mis gaan.

Kijk dan voor een 2e hands soundcraft Spirit live 24 kanaals ofzo, dan heb je altijd wat ruimte over voor effectjes en gekkigheid en een effectrack werkt dan toch altijd nog makkelijker dan een digitale tafel als een 01V of een O2R (overigens koop je die 2e hands al best leuk voor 500,-)

Comment

Het is hier stiekem niet helemaal de 2de hands sectie, maar ik heb een LX7 II met FOH rackje (FX, compressors, EQ) staan die op de nominatie staat om verkocht te worden. Bij interesse even berichtje sturen, is wel stukje duurder dan die Xenyx ;)

Comment

Gezien de vraag van de topic starter denk ik dat die zeker nog niet toe is aan het werken met compressors en gates zowel analoog als digitaal niet.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                  Gezien de vraag van de topic starter denk ik dat die zeker nog niet toe is aan het werken met compressors en gates zowel analoog als digitaal niet.
                  Nog niet... Wie weet wilt hij over pakweg een jaartje wel wat meer, en dan krijgt hij waarschijnlijk spijt dat hij geen uitgebreidere mixer gekocht heeft... Of er komt misschien eens een gasttechnieker over de vloer...
                  Ik blijf er bij: een compact digitaal mixertje is ideaal voor de meeste kleine bandjes.

Comment

Working...
                  X