Announcement

Collapse
No announcement yet.

aanschaf Draadloze microfoons

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aanschaf Draadloze microfoons

Beste Collega's

Ben op zoek naar een aantal nieuwe sets draadloze microfoons.
    Gebruik ze voor drive in werk en zang van locale artiesten.
    Heb ondertussen wat huiswerk gedaan en de volgende 4 sets
    zijn over gebleven:

Shure slx24 - sm 58
    Senheiser Ew 135 G3
    Line 6 xd V75
    Electro voice R300

Shure is de duurste EV de goedkoopste.
    Het kan natuurlijk altijd beter maar heb gezoch in de prijsklasse die voor mij
    rendabel is gebruik ze namelijk niet iedere week.
    Hoofdzaak is wel dat ze goed klinken voor spraak en zang, de juiste frequnties hebben, en geen storing geven.

Wie heeft ervaring met de bovenstaande sets en wat zijn jullie meningen.
    Bedankt alvast voor de tips.

Groeten, Erik

Nieuws over Geluid & PA -> Geluid & PA

Comment

Heb je wel eens gekeken naar de 3000 serie van Audio Technica? Wij gebruiken deze al jaren voor de low budget klussen. Als je wilt mag je wel eens een setje lenen. Ik heb nog series liggen in de oude freq. band die we toch niet gaan gebruiken.

Comment

Beste J.S Coolen,

Bedankt voor de tip ga eens kijken naar die Audio technica 3000 serie.
        Om hem te komen halen licht een beetje ver uit de buurt zit in Z.limb.
        Je geeft zelf aan dat je deze audio technica voor de low budget klussen
        gebruikt, wat gebruik je voor die andere klussen dan ?

Comment

UHF-R van Shure. Maar bij de switch van freq. willen we gaan kijken naar de ULX-D serie. We doen toch geen producties meer met meer dan 40 draadloze mic's

Sennheiser vind ik persoonlijk niets, maar dat is een kwestie van smaak. Dat line 6 en EV is echt rommel. Wordt je niet heel gelukkig van als je professioneel wilt overkomen.
          Last edited by J.S. Coolen; Saturday-23-03-2013, 16:28.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen View Post

Sennheiser vind ik persoonlijk niets, maar dat is een kwestie van smaak. Dat line 6 is echt rommel. Wordt je niet heel gelukkig van als je professioneel wilt overkomen.
            En waar is dat op gebaseerd mag ik vragen? We hebben al meer dan een jaar zoon setje en echt ik was zeer positief verrast over dit setje. Zelfs een sennheiser ew 365 of de wel bekende sm58 waren echt niet beter of slechter. Deze kan je prima vergelijken met de line 6 ook de batterij gaat netjes lang mee de bouw is degelijk en de mogelijkheden is redelijk uitgebreid. Gaat misschien stom klinken maar wij zitten er zelfs aan te denken om onze sennheiser ew 300 te wisselen voor de lIne 6.

Comment

Puur op basis van geluidskwaliteit en de compressie. Het geluid dat je eruit komt is echt verschrikkelijk. De compressie haalt alle dynamiek uit het geluid.
              Ik vind je vergelijking ook wel apart een 365 vergelijken met een sm58 is niet echt een eerlijke vergelijking. Een sm58 is echt een verschrikkelijk slechte microfoon. Omdat hij ook alles uitvlakt, wat als groot voordeel heeft dat hij nooit zal rondzingen. Daarom is het de meest gebruikt mic in de Rock & Roll wereld (lees festival wereld)

Comment

Draadloze microfoon zonder compressie technieken?
                Kijk dan ook eens naar de AKG DMS-70
                Werkt in de 2.4 GHz ISM band.

Comment

Ik ben niet zo bekend met AKG. De hoge frequentie zorgt in ieder geval wel voor dat je niet je geluid hoeft compresseren.

Comment

Uhm niet om het 1 of ander maar dat heeft line 6 dus ook. Zit ook in de 2.4 ghz band.

Maar ik geloof er dus geen bal van dat je er echt mee gewerkt hebt. Naar mijn idee de specs gelezen en typen maar. Voor het geld is het naar mijn idee 1 van de betere microfoons. Er zijn wel betere maar dan kost het ook wel wat meer.

Comment

Boeit ook niet of je het geloofd.
                      Iemand die een 365 en een sm58 met elkaar vergelijkt heeft der mate weinig verstand van microfoons of heeft zo'n slecht gehoor dat het heel goed mogelijk is dat je zelfs tevreden bent met een draadloos setje van de blokker.
                      Als je alleen al naar de specificaties kijkt van de 2 microfoons, kun je, zonder ernaar te luisteren, concluderen dat de microfoons een totaal ander bereik hebben.

Ik blijf erbij dat je heel veel spijt gaat hebben van de line 6 setjes, voor dat geld zijn er heel veel setjes die het geluid een stuk beter weergeven.

Ik heb verder nergens aandelen in, verkoop verder ook niets. Het is ook verder aan ieder om zelf te beslissen welke set goed of slecht is voor zijn doelstelling.

Als je echt voor de line 6 wil gaan dump dan in ieder geval mic en gebruik een fatsoenlijke mic op zoals de 935, Beta 58A of de AE4100. Je moet dan zelf even luisteren wat je het fijnst vindt klinken. De 935 heeft het ruimste bereik. Maar persoonlijk vind ik de AE4100 mooier in het hoog klinken. Maar deze laatste is niet geschikt voor hele lage zangpartijen. De Beta 58A zit overal tussenin. Je kunt nog meer mic's gebruiken bij deze set, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Comment

Elke microfoon heeft zoo zijn eigen specs. Ik wilde alleen aangeven dat wanneer ik ze vergelijk met andere veel gebruikte mics je met de mogelijkheden van instellingen de line 6 heel goed erin mee kan.

Wel vind ik het heel stom en lomp om een oordeel en advies te geven zonder ze echt gebruikt te hebben. Dan Ben je in mijn ogen gewoon merkengeil bezig. Je kan gewoon niet een 100% reëel oordeel geven zonder er mer te maken gehad hebben.

Dan ben je werkelijk doof want je hebt ze niet eens gehoord. Hoe kan je dan oordelen?

Ik heb hem. Ik gebruik hem. En met de mogelijkheden kwa eigenschappen kan je hem erg breed en goed gebruiken.

Dus doe ervaring op. Luister erna en roep dan pas. Nu is het voor mij in ieder geval een schreeuw In het donker. Niets duidelijk want als ik dan...... en wanneer ik..... Dan

Comment

Wat ik heel dom vind is dat mensen ergens van uitgaan, zonder ook maar een idee te hebben waar ze over praten.
                          Zoals sommige hier op het forum kunnen bevestigen hebben wij een webwinkel gehad, niet een heel succesvol project omdat we er te weinig tijd voor hadden. Bij de opening van de webshop hebben wij van alle a en b merken een set gekregen om te testen en te vergelijken, zodat wij konden bepalen welke merken wij zouden gaan verkopen. Het doel was om 2 b merken en 2 a merken in de webshop op te nemen.
                          Als A merken werden dat de Shure en de Sennheiser en als B merken Audio Technica en AKG. Deze laatste 2 merken hebben ook producten in de a kwaliteit. Welke ook geleverd werden, maar waar niet actief reclame voor werd gemaakt.
                          Als het goed is staat er hier ergens diep in het archief nog het resultaat van deze test. De line 6 was niet in deze test meegenomen omdat ze toen nog geen draadloze mic's maakte. Later hebben wij deze nog wel op de testbank gehad.

Behalve dat het bereik bij lange na niet gehaald werd, vond ik het bereik zeer slecht. Ook het wisselen tussen de antennes was erg langzaam. Waardoor het storingsgevoeliger was dan de andere b merken die wij eerder getest hadden.

Zonder het verder op de man te gaan spelen denk ik dat als je alleen een 365 en een SM58 met dit setje hebt vergeleken dat je niet kunt spreken over het feit dat deze microfoon het beste in zijn prijsklasse is. Een goede test doe je met een hele reeks en niet alleen met de 3 microfoons die je toevallig hebt liggen.

Nu zal dit allemaal wel weer worden tegengesproken door ronennie, maar ik denk dat mijn onderbouwing verder gaat dan alleen te zeggen dat de batterijen van 14 cent per stuk lang mee gaan....

Maar waarom zou je iemands woord geloven. Als je in de buurt bent van Rotterdam, Utrecht, Eindhoven of Goes. Stap 1 van de winkels binnen en test de microfoons zelf eens. Zowel Feedback als de Bax-shop hebben diverse merken liggen (waaronder de line 6), die je gewoon kan vergelijken.

Comment

We hebben ze naast meer systemen vergeleken. Zoals ook de shure pgx reeks. De dap uhm, akg wms.

De reden dat ik de sennheiser ew 365 en sm 58 noem is dat iedereen dit een beetje als referentie kan gebruiken.

Waarom wij allerlei verschillende setjes hebben? Geen idee soms kom ik wat tegen en dan is get altijd handig dus koop ik het maar.

Maar dan. Ik heb geen idee wanneer je getest hebt. Was het wat langer geleden moet je er rekening mee houden dat je ook wel een v70 set getest kan hebben. Ook is er nog wat geüpdate aan de v75 die nu nog steeds leverbaar is.

Als we dan naar bereik kijken doet de line 6 het nog niet zo verkeerd en voor een redelijk bedrag heb je er anders ook een setje vlaggetjes bij. Nog mooier is dat wanneer je een 2de setje hebt deze gewoon door gelinkt kan wordenen er geen splitter combiner of wat dan ook nodig is. Het bereik van de sennheiser valt me voor het geld het meest tegen. De dap heeft verreweg het grootste bereik.

Maar goed ik schijn geen idee te hebben wat ik heb, hoe het functioneert, wat het me koste, en wat naar mijn idee dan in verhouding van de kosten het leukste setje is. Beek je hebt gelijk fan heeft iemand die het nooit mee een ffeesttent heeft genomen en er daadwerkelijk een stekker heeft ingestoken om er een artiest over te laten schreeuwen meer praktijk ervaring mee

Ik ga zeer zeker niet zeggen dat het een aallerbeste draadloos systeem is. Ik zeg alleen dat als je de prijs kwaliteit verhouding vergelijkt deze heel erg hoog ligt

Maar ik zou wel heel benieuw zijn of jij wanneer er in een tent zeg 10 systemen naast elkaar blind getest moet worden je kan zeggen wat wat is. Ik kan het niet omdat het soms vooral met die omstandighedenerg dicht bij elkaar ligt. Je merkt wel verschil tussen echte topper en een flopper maar sommige producten kunnen je erg verrassen. Zowel positief als negatief.

1 ding ben ik wel 100% met je eens. Ga luisteren voelen ruiken nog wat. Zorg dat jij er in ieder geval wat aan hebt gedaan om de juiste te kiezen.

Comment

Ik kan zeker niet op gehoor zeggen welke set welke is, ik zie daar het nut ook niet van. Wel kan ik uitstekend horen welke set het beste klinkt. Of dat nu in een tent, een discotheek, een beurs of op een festival is. Op alle vier de locaties hebben we de sets geprobeerd.
                              Ik geef toe, dat ik geen idee heb of het de v70 of de v75 was, maar als ik zie wat er precies veranderd is betwijfel ik of de set ineens heel goed is geworden.

Maarja kortom ieder zijn eigen mening. Ik heb erg goede ervaringen met de Audio Technica en de Shure setjes. En in mindere maten met Sennheiser en AKG. Wat wij verder getest hadden was niet de moeite waard om te gaan verkopen.

Jammer dat ik het topic niet terug kan vinden. UIt mijn hoofd was dat DAP, JBsystems, Samsom (helemaal nooit aan beginnen) Sony(hebben tegenwoordig wel betere set's) en Philips (zeker niet de moeite waard om te testen)

Comment

Working...
                              X