wat een haantjesgedrag. Ik denk dat de meningen van J.S. Coolen en ronnieshow inmiddels wel duidelijk zijn....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
aanschaf Draadloze microfoons
Collapse
X
-
Bedankt voor de mooie discussie alvast.
Zijn er grote verschillen tussen de pgx en de Slx serie van Shure.
Weet dat met de SLX meerdere systemen naast elkaar gebruikt kunnen worden,
Ervan uitgaande dat ik toch maar 4 sets tegelijk gebruik.
Geloof wel dat de pgx met 10 watt zendt en de Slx met 30 watt .
Comment
-
Hier kun je de setjes met elkaar vergelijken:
Volgens mij kun je bij de PGX geen antenne combiner/booster gebruiken. Dus krijg je al gauw een bos antennes uit je rack, wat natuurlijk heel lelijk is. Bovendien kun je in moeilijkere zalen geen boost aan je antennes toevoegen, wat weer zorgt voor veel extra werk.
Je zendt trouwens niet uit met Watt met milliwatt (gelukkig).Last edited by J.S. Coolen; Sunday-24-03-2013, 14:45.
Comment
-
Klopt de pgx kan je niet combine en een eventuele vlag op bevestigen.
Maar als je er toch meerdere gebruikt ben ik er persoonlijk sowieso toch altijd voorstander van om het aan de zijkant van je podium neer te zetten en dit gewoon met de rest mee over een multi / snake te laten lopen naar je mixer. Dan is het geen enkel probleem. Het bereik is dan wel geen wereldwonder het is wel meer dan netjes. De klank van de micro hangt vooral veel van je kop af die erop zit. Ik durf zo niet uit me hoofd te zeggen welke koppen er allemaal leverbaar zijn voor deze set maar volgens mij was er hier nogal wat keus in.
Dan het puntje dat je verschil hoort en wel merkt welke je fijner en minder fijn vind klinken. Dat mag ik ook wel een beetje hopen dat je in ieder geval verschil hoort en merkt. Mijn punt hiermee was alleen dat als je ze blind test de microfoon van line 6 ( ik gebruik meestal de d5 setting ) een erg aangename verassing is als je naar de kosten kijkt. Want een pakketje waar deze toch zeer redelijk mee overweg kan kost gewoon al snel een 300 euro meer. Dat vind ik nogal een verschil op zoon bedrag. Ja er zijn zeer zeker wel betere. Alleen als ik dan naar de prijs kijk mag ik dat naar mijn idee ook wel verwachten. Als ik alleen naar een zeg maar concurrent kijk die naar mijn menig soort gelijk presteert ( persoonlijke voorkeur daar gelaten natuurlijk ) dan vind ik het gewoon een toppertje voor het geld.
Verdere voordelen vind ik dan ook nog eens dat een setje vlaggen ( van 2 stuks ) iets van 180 euro kosten. Je de antennes gewoon op de unit zelf door kan lussen en dus bij meerdere geen extra apparaat nodig hebt. Je er heel makkelijk en snel tot wel 12 kanalen naast elkaar kan gebruiken. Je bereik, batterij en signaal heel snel en erg duidelijk af kan lezen. Ook de bouw komt op mij wel als degelijk en vertrouwd over. Ook is het natuurlijk wel een leuke functie dat je het gedrag van de microfoon na kan laten doen van erg veel ( iets van 5 of 7 ) bekende merken. Ik moet dan ook eerlijk zeggen dat tot mijn verbazing de meeste er eigenlijk zeer dicht bij zitten kwa karakter en sound.
Als ik naar de wat hogere klassen ga kijken zou ik zeeeer zeker de 4500 serie van akg in me vergelijking mee gaan nemen.
Comment
-
Wij gebruiken voor het shantykoor waar ik het geluid voor verzorg sinds een paar maanden de Line 6 XD-V 55. Hier heb je wat minder mogelijkheden qua instellingen, maar het werkt perfect. Heb de SM 58 ingesteld en klinkt prima. Op hetzelfde kanaal met dezelfde instellingen ook eens even een draadgebonden echte SM 58 geprobeerd om eventuele verschillen te horen, maar verschil was er nauwelijks. Dat ie niet snel rond gaat zingen is alleen maar goed aangezien we met amateurs werken die niet altijd weten hoe een microfoon te handelen om rondzingen te voorkomen.
Over het bereik zijn we ook zeer tevreden, voor ons is het een goede aankoop geweest.
Comment
-
Bedankt voor je reacie Rene.
Heb je nu een sm 58 aan die line 6 ontvanger gekoppelt of alleen de sm58 kop op die
V55 gezet ?
Hoor toch veel goeie verhalen over die line 6 ook grote verhuurbedrijven hier in de
buurt gebruiken dit systeem dan wel de XD V75 weet nog niet precies wat de verschillen zijn met de XD-V75 .
Kan altijd beter maar kost ook meer .
Comment
-
Heb weer even wat onderzoek gedaan en het volgende is mij opgevallen.
De verschillen tussen pgx en Slx zijn te verwaarlozen op antennes en display in de mic
even achterwegen gelaten.
Wel het volgende, de verkochte shure's hier in NL gebruiken de K3E Band 606-630 mhz
deze hebben maar een zendvermogen van 10 mw.
Kijk ik naar andere frequnties zoals de H6 Band 524-542 Mhz zit ik op 30 mw vermogen
J6 Band 572-590 Mhz 30mw - Q24 Band 736-754 Mhz 30 mw.
Lijkt mij toch een enorm verschil.
Welke frequnties kun je nu het beste gebruiken hier in NL zit zelf
in Z. Limburg vlak naast belgie heeft dat ook nog invloed ?
Comment
-
Ik heb niks gekoppeld, heb alleen de draad van de ontvanger van de Line 6 uit het mengpaneel gehaald en een SM 58 aan een draad erin gedaan om te beluisteren hoe het verschil zou zijn met dezelfde instelling qua bass, high e.d.
Weinig verschil, conclusie: de instelling van de SM 58 op de Line 6 microfoon lijkt erg goed op het origineel..
Comment
Comment