Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke monitoren raden jullie aan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke monitoren raden jullie aan?

Hallo bax,

Ga binnenkort monitoren aanschaffen nu is de keuze hier reuze dus ik weet eigenlijk geen raad...

Mijn budget loopt tot 300 euro. Wil de speakers gaan gebruiken voor produceren van hardstyle, en ook aansluiten om thuis te kunnen draaien op de pioneer djm 800. Hier zal ik soms kabels voor om moeten prikken maar dat is geen probleem.

Groeten mike en bedankt

Heb je al een goede audio interface?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Heb je al een goede audio interface?
      Jup, de American Audio USB 2.0

Maar met wat hulp van een ander forum is mijn keuze gevallen op de KRK RP 5 G2 Set. Omdat hier ook hele goede reviews over lees, en bijna geen min punten.

Had hier wel een vraag over, ga mijn pc aansluiten op de rca aansluitingen van de monitor. En mijn dj mixer op de XLR aansluiting. Is het verstandig om de kabels gewoon te laten zitten als ik beide aanstaan? Of kan ik beter als ik mijn pc gebruik de XLR stekkers los te maken?

Comment

Jup, de American Audio USB 2.0
        Dat zegt mij niet zoveel, want dat is niet echt een typenummer.

Maar bedenk wel dat een goede audio-interface een groot deel van je monitorgeluid maakt of breekt. Het verschil met een budget-interface hoor je al snel in vergelijking met een onboard geluidskaart, maar met een iets betere interface merk je nog meer verschil. Daarnaast speelt latency ook een belangrijke rol, dat wil je zo min mogelijk als je gaat produceren.

Comment

Dat zegt mij niet zoveel, want dat is niet echt een typenummer.

Maar bedenk wel dat een goede audio-interface een groot deel van je monitorgeluid maakt of breekt. Het verschil met een budget-interface hoor je al snel in vergelijking met een onboard geluidskaart, maar met een iets betere interface merk je nog meer verschil. Daarnaast speelt latency ook een belangrijke rol, dat wil je zo min mogelijk als je gaat produceren.
          Had het over dit product:

Zestien bits AD/DA audio converter via USB, op USB 2.0 snelheid voor digitale kwaliteit opnamens en afspeelmogelijkheden. Let op draait ook op vista met de speciale driver.

Red ik het hier een tijdje mee? Ik kom pas net kijken bij het produceren, heb het al een jaar aangezien met goedkope speakers, maar de geluidsweer gave is daar niet helder van. Ik draaide voornamelijk alleen, en wil nu verder kijken hoe het maken van eigen nummers verloopt.

Comment

Om te beginnen kan het wel, maar ik denk dat je flink merkbaar verschil gaat horen als je er een 'echte' studio-interface naast gaat zetten. Dan denk ik in de richting van een Focusrite Scarlett 2i2. Die interface heeft overigens ook gebalanceerde uitgangen, wat de kans op storing vermindert en een iets betere geluidsoverdracht biedt.

Zelf heb ik eerst een Lexicon Alpha interface gehad, dat was al een aanzienlijke verbetering ten opzichte van mijn onboard laptopgeluidskaart. Toen de overstap gemaakt naar de Akai EIE, vanwege het gebrek aan phantom power op de Alpha. Ook hier was weer merkbaar verschil te horen. (En ik vind hem er ook wel bruut uitzien, maar dat terzijde ;).)

Comment

Praat je ook wel over een andere prijs klasse, stel ik vind het niks krijg ik hem nooit meer voor dat geld weg..

Ik ga er toch voor, stel over n maand ik denk van nou het produceren gaat lekker, kan ik mn oude interface alsnog op internet te koop aan bieden, en gaan kijken voor een nieuwe interface toch?

Het antwoord op mijn vraag of ik RCA en XLR tegelijk kan gebruiken heb ik over het hoofd gezien, zou ik deze nog van je kunnen krijgen?

iig bedankt voor het snelle antwoord! Das is service ook op het forum :D

Comment

Het tegelijk aansluiten is op zich wel mogelijk, maar tegelijk gebruiken zou wel eens vreemd gedrag kunnen opleveren.

Comment

Het tegelijk aansluiten is op zich wel mogelijk, maar tegelijk gebruiken zou wel eens vreemd gedrag kunnen opleveren.
                  Ja oke, maar ik ga ook niet te werk op mijn pc als er geluid uit mijn mixer komt, als ik mijn pc zou gebruiken staat de mixer uit, gebruik ik de mixer staat mijn audio interface uit.

Het kan geen schade brengen aan de monitoren dan?

Comment

Nee, dat maakt verder niet uit.

Comment

Nou hij is besteld, morgen hoor ik het resultaat als het goed is :)

Comment

Working...
                      X