Announcement

Collapse
No announcement yet.

crosover

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• crosover

Goedemiddag,

Ik heb al wat afgezocht maar ik kon het niet vinden.
    Ik heb de volgende speakers:
    2x Dap RW-15
    2x Dap RW 18b

Deze worden gestuurd door de Skytec PRO-1000 Watt.

Hoe kan ik zorgen dat de bassen echt alleen de lage frequenties krijgt?
    Natuurlijk kan dit normaal met een crosover maar ik weet moet of dit ook zo werkt als je maar een versterker hebt?

Alvast bedankt.

Groetjes

Een crossover en een 2e versterker.

Je zou met je huidige versterker eventueel bv. het linker kanaal voor de subs en het rechter kanaal voor de tops kunnen gaan gebruiken. Alles wordt dan wel mono.
    Een crossover ben je zowiezo nodig.

Comment

De RW-18b heeft een schakelbaar intern filter in de sub. Dit zorgt er voor dat alles onder de 160 Hz naar de sub gaat, en alles daarboven "uitgespuugd" wordt naar de mid-high uitgang. Dit filter kun je activeren met de rode knoppen achterop de sub. Als het goed is moet deze op passive staan om op deze manier te gebruiken.
      Je gaat dus van je versterker met een speakon kabel naar je sub, en vanaf je sub via de mid-high uitgang door naar me top. Op die manier hoef je geen crossover, die zit namelijk al ingebouwd in de RW-18b. Dat neemt niet weg dat het over het algemeen beter is om je set met 2 versterkers en een crossover aan te sturen. Dan haal je vaak het meeste rendement uit je set.

Comment

Met alle respect voor de versterker, maar ik denk dat als je het allemaal goed wilt laten klinken op één versterker, je toch een andere versterker moet zoeken. De oplossing van Greendiek is zeker een bruikbare via het filter op de subs. Zoals hij ook al aangaf, 2 versterkers en een crossover zorgen voor een betere weergave.

Comment

Joo bedankt allemaal, de rode knop heb ik nog nooit gezien, maar ik zal is gaan kijken. bedankt

Comment

Working...
          X