Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke digitale mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke digitale mixer

Ik ben al n poosje aan het uitvogelen welke digitale mixer ik moet kopen voor mijn studio.
    Maar ik wil ook live op kunnen nemen.
    Als ik kijk naar n Presonus FireStudio StudioLive 24 4 2,die heeft alles al naar mijn idee.Met FireWire,dat wel,moet ik nog n fw-kaart voor mijn computer kopen,ben ik klaar.Of koop n laptop met fw.
    Maar er is ook nog de Yamaha 01V96i met 16 in/uit met usb.
    Alleen moet ik naar mijn idee nog n 8 kanaalsvoorversterker bij kopen.
    Heeft er iemand nog andere ideeen of ervaring met deze mixers?

Nieuws over Geluid & PA -> Geluid & PA

Comment

Leuk dat je een digitale mixer zoekt. Maar dat is ook zowat alle info die we krijgen.

Wat ben je er precies van plan? Wat zijn belangrijke eigenschappen voor je? Dus hoeveel kanalen wil je tot je beschikking in / out? Wil je ook iets van fx, compressie, gate of zelfs eq gaan gebruiken? Wil je een digitale multi blok of ....

Ook een budget zou zeker wel handig zijn.

Ik kan hier nu wel allerlei tafels gaan roepen maar beetje verspilde energie als ik niet eens wat je nu wel of niet wil. Wat meer info zou dus zeer welkom zijn.

Comment

Ik wil graag in de studio opnemen,maar ook live.Mij lijkt de Presonus StudioLive 24 4 2 dus wel wat,genoeg kanalen voor volledige band.Simpele bediening ook,op t eerste gezicht.
        Bij de X32 moet ik er meer bij kopen om opnamen te maken,lijkt mij.
        Mijn budget is rond de 3000 euro,dus allebei de tafels komen in aanmerking.
        Nu werk ik met n Tascam DP-24 in mijn studiotje,leuk om kleine band op te nemen,maar erg veel handelingen.
        Hoop dat dit n beetje helpt?

Comment

FX,compressor enz wil ik zoveel mogelijk van de mixer zelf gebruiken,lekker makkelijk.
          Stageblock denk ik aan 24 in/4 out.
          In eerste instantie wordt het opnemen in de studio,later misschien live.

Comment

Wil je multitrack kunnen opnemen, of ben je tevreden met 2 sporen die je live afmixt?
            Heb je al een audio interface of andere relevante apparatuur?

Comment

Ik wil idd multitrack opnemen,heb nu n behringer x2222usb met 1 track tegelijk opnemen en n tascam dp-24 met 8 tracks opnemen.
              Met de behringer heb ik n usb interface,bij de tascam neem ik op op sd-kaart.
              Op zich werkt dat wel,maar wil je live opnemen met volledige band heb je kanalen tekort.In de studio werkt dat weer wel,kan je alles stap voor stap opnemen tot 24 tracks.
              Naar mijn idee heeft de presonus t meeste in huis om te doen wat ik wil,zonder er nog dingen bij te moeten kopen.Maar als anderen ideeen of tips hebben,graag.

Comment

X32 kan ook gewoon multitrack opnemen via een laptop, moet geen probleem zijn. Misschien heb je daar nog extra software voor nodig, maar die heb je toch nodig om af te mixen en bijvoorbeeld reaper is gratisch.

Comment

Reaper is NIET gratis. De trialversie werkt zonder limitaties, maar de ontwikkelaar verwacht toch wat centjes te zien voor de software. Voor amper 60$ heb je een geweldig stuk software.

Comment

Working...
                  X