Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rcf art 312A met behringer sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rcf art 312A met behringer sub

Hallo,

Ik heb zaterdag een leuk feestje waar ongeveer 80 - 100 man aanwezig zal zijn. Ik heb daar de vorige keer ook gedraaid, maar met alleen 2 Rcf art 312A topjes. Het was binnen, dus dat ging erg goed, alleen miste ik heel erg veel bass. Dit keer ga ik samen met een vriend van mij die zelf een Behringer B1500D actieve subwoofer heeft. Ik ben dan van plan om de Rcf's met xlr aan de subwoofer te koppelen. Dan gaan de Rcf's alleen maar hoog doen en de subwoofer alleen maar laag. Ik vraag mij alleen wel af of dat wel kan, RCF toppen op een Behringer subwoofer en zal ik dan genoeg bass hebben als de rcf's geen bass meer maken maar alleen een klein 15 inch subje? ;)

Alvast bedankt,

Stijn

Ik vind 80-100 man met zo'n actief behringer subje zéér mager.
    Dan zit ik al eerder te denken aan 2 subjes.

Of 2 12 inch rcf art 312 topjes harder gaan als de 15 inch behringer sub denk ik niet,maar het zal niet veel schelen.

Comment

Het laag van je behringer subje zal wat voller en wat dieper zijn dan dat van je toppen. Je zou eventueel je toppen een klein beetje terug kunnen schroeven om er zo voor te zorgen dat het geheel wat completer klinkt dan wanneer je topjes er dik overheen staan te tetteren.

Comment

Bedankt voor de reactie! :D

Maar denk je dat het toch wel verstandiger is om toch wel die behringer eronder te doen? Waar ik vooral bang voor was, is dat als ik de rcf allebei in de xlr input van de sub doe automatisch de bass van de rcf's weg gaat en alleen een kleine 15 inch B merk subwoofer de bass moet maken. ;)

Comment

Kan beide. Die sub heeft zo te zien 2 soorten uitgangen : bij de thru wordt gewoon het volledige signaal doorgegeven aan je RCF topjes (dus zullen ze ook de bas doorgeven), en als je de rcf'jes op de output aansluit wordt de bas niet doorgegeven en zal de Behringer daar alleen voor moeten zorgen.

Comment

Dat snap ik niet helemaal. Op de subwoofer heb je 2 inputs en 2 outputs (volgens mij). Ik moet dus gewoon XLR vanaf mijn mixer naar de input van mijn RCF's doen, en dan met Xlr vanaf de output naar de input van de behringer. Dan zullen ze soort van samen werken en boven de 100 hz naar de rcf's sturen en daaronder de subwoofer. Als ik het goed begrijp ;) Dit lijkt mij toch de beste manier???

Comment

Nope.

Je gaat van de mixer naar de sub toe. Dus eerst met allebei de kabels naar de sub toe.

Van de sub kan je nu zelf kiezen wat je fijner vind ( gewoon ff proberen dus ) of je de toppen alleen het mid en hoog ( high pass )wil laten weergeven of je neemt het totale geluid ( truh ). Dit is dus aan jou.

Als je van de mixer naar de toppen gaat en dan naar de sub heb je wat minder keus.

Comment

Dus, 2 Xlr kabels vanaf de mixer in allebei de input's van de subwoofer. En dan met xlr van de output naar allebei de Rcf's in de input. Als je dit doet, heb ik dan automatisch de bass weg van de rcf's en de behringer die alleen de bass maakt?

Ja ik stel vrij veel vragen, maar wil het maximale uit de speakers halen ;)

Comment

Ik denk dat je ze beter fullrange kan zetten in deze situatie. Mijn ervaring is dat dit lekkerder klinkt als je elk beetje bass kan gebruiken

Comment

Working...
                  X