Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke draadloze micro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke draadloze micro

Ik ben op zoek naar een setje (2 stuks) draadloze speakers.
    Ik had de koolsound uhf290, voor het geld leuke dingen, maar ze doen het niet meer :( zender gaat niet meer aan.

Dus ik zoek een nieuwe set, budget max 200 euro, liefst wat minder.
    Ik zie in de shop hier de AKG WMS 40 Mini2 of de Devine WMD 168

iemand ervaring hiermee of aanraders in dezelfde budgetklasse?

ik zie net dat de devine in het te vervallen frequentiegebied valt als ik me niet vergis? Beetje vreemd om deze dan zonder deze melding te verkopen?
    Devine presenteert het draadloze WMD 168 microfoonsysteem. Volgestopt met handige functies, zoals infrarode synchronisatie van ontvanger en microfoon, evenals displays met informatie.

en de akg ook? Of vergis ik me nu zo?
    AKG WMS 40 Mini2 Dual Vocal ISM2 - 3 (864 MHz) koop je bij Bax-shop met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Comment

Moeten de microfoons dienen voor spraak of ook voor zang, want met jou budget zal je het voor zang niet lukken of je eisen moeten laag liggen.

Comment

spraak
        omroepen, voorstellingen, hooguit stukje bij een trouwfeest ofzo

Comment

Lees dit voordat je gaat lopen roepen

Hierin staat dus gewoon duidelijk dat je de microfoons ook NA 2016 gewoon mag en kan gebruiken.

1 nadeel. Je zal niet echt meerdere sets naast elkaar kunnen gebruiken omdat dan de microfoons op elkaar gaan storen. Dus wil je zeg een setje of 3 of zelfs 4 tegelijk willen gebruiken dan zal dat helaas niet gaan. Verder zullen ze gewoon zonder een probleem gaan werken.

Comment

Daarom staat er ook een vraagteken achter mijn stelling.
            Bij de Devine : frequentie 840 - 868 MHz valt trouwens toch voor een groot deel binnen het verboden gebied?
            "Het bovenste deel van deze band, de frequenties van 790 – 862 MHz, komt vanaf 1 januari 2013 namelijk in handen van operators voor mobiele telefonie en internet."

In Belgie valt alles boven de 790mhz weg lees ik net. Voor mij zijn deze microfoons dus niet bruikbaar vermoed ik

Comment

Is het bij de AKG ook mogelijk om de 2 jackuitgangen samen te voegen via een splitkabel zodat je een mixed signaal hebt? Dan denk ik dat ik dat setje zal bestellen.

Als ik het goed voorheb zijn deze al voor de nieuwe frequenties klaar
              spraaktoepassingen.
              - Draadloze microfoons:
              o behalve in de hieronder vermelde voorwaarden, zijn draadloze microfoons in België steeds vergunningsplichtig.
              o uitzondering: draadloze microfoons met een maximaal effectief uitgestraald vermogen van 50 mW in de volgende frequentiebanden:
              202-209 MHz,
              518-526 MHz,
              534-542 MHz,
              854-862 MHz,
              863-865 MHz,
              1795-1800 MHz,

Comment

Gisteren heb ik een review geschreven over de Devine WMD 168 Draadloze microfoon. Zoals je kunt lezen was ik daar niet gelukkig mee. De AKG kan ik je niets zinnigs over vertellen.

Vorige week vrijdag heb een Devine WMD 168 binnen gekregen. Heb heb binnen een week retour gestuurd.

Voordelen:
                -Op laag volume klink het setje redelijk (gezien de prijs zelfs: goed).
                -Het voordeel is dat hij zowel gescheiden uit kan sturen (iedere mic appart op een kanaal) als 1 gecombineerde uitgang.
                -Het bereik was goed (50 meter in een open ruimte vol mensen was geen probleem).
                -Het koppelen via infrarood werkte ook erg makkelijk.

Nadelen:
                - Er zit een "inschakelvertraging" in het setje. Zodra ik de schakelaar van de mic aanzet, duurt het 15 tot 20 seconden voor hij gekoppeld is met de ontvanger.
                - Een ander groot nadeel aan de microfoons vond ik dat ze geen mute knop hebben.
                - De aansluiting voor de voeding achterop was erg gammel. Ik had het idee dat hij er ieder moment uit kon schieten.
                - Maar het grootste nadeel aan heel het setje is dat hij een "aardlus" op mijn geluidsset veroorzaakte. Op laag volume bijna niet hoorbaar, maar op hoger volume toch irritant aanwezig. Het dichtdraaien van het mic kanaal had geen effect. Zodra ik hem los koppelde van de tafel was het over. Toen ik later mijn EW 100 setjes op het zelfde kanalen aansloot was er niets aan de hand. Maar zoals gezegd: op laag volume was het bijna niet hoorbaar.

Comment

Tnx, de AKG heeft ook mijn voorkeur, toch net iets meer een "merk" ook dan Devine dat zich meer in het lagere segment bevindt.
                  Als je die via een split kabel mixed kan aansluiten op 1 kanaal wordt het deze..

Comment

Beste lezers,
                    Ik heb eigenlijk zelfde vraag,
                    Ik vraag mij ook af of er veel verschillen in frequentie gebieden zit, wide requency response.
                    Tevens ben ik benieuwd naar cadioid ervaringen.

Ik heb nu een set van ander merk liggen wat cadioid aangeeft maar in praktijk gewoon super near is.

Comment

Working...
                    X