Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ibiza DJ Setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ibiza DJ Setje

Hoi

Bij gelegenheid vinden hier nogal eens wat familiefeestjes plaats.
    Tot op heden werd daarbij altijd muziek vanaf een PC met een Logitech Z506 setje afgespeeld. Altijd wel aangenaam maar niet volledig ideaal (met een 5.1 setje sleuren enz.).
    Daarom leek het mij interessant een klein (budgetair) DJ setje aan te schaffen. Het doel is de kleinere (vrij rustige) familie- en vriendenfeestjes (altijd <40 pers.). In mijn zoektocht kwam ik *** tegen: De Ibiza DJ300.
    De prijs ervan bedraagt €199, wel aardig voor een mengpaneeltje, versterker (2x240W), 2 speakers (2x250W), de nodige bekabeling en een microfoon.

Voor haar prijs/specificaties lijkt mij dit wel een fijn ding. Maar toch zit ik te twijfelen.
    Ik verwacht er geen wonderen van, gewoon aangenaam genoeg voor bij gelegenheid wat muziek te draaien. Gaat dit pakketje hiervoor volstaan? Kwalitatief verwacht ik geen wonderen maar toch nog aangenaam geluid, kan ik dit verwachten? Ook belangrijk, gaat het een degelijk volume geven (voldoende voor een feestje (buiten) van maximum 40 man)?

Hebben jullie eventueel andere aanraders voor eenzelfde prijs? (Totaalpakket voor €200 of minder?)

Greeetz

Pieter ;)
    Last edited by Rick; Thursday-11-04-2013, 17:38.

Wat verwacht je nou zelf?

dat sort spul klinkt voor geen meter: en echt hard gaat het ook niet..
    Denk je dan nog meer hebt aan je 5.1 setje kwalitatief gezien. Voor fammilie feestjes heb je overigens helemaal geen grote speakers nodig ook. Kijk eens naar een klein 8" actief kastje of zo (db flexys 8, EV ZXA1 oid )

Comment

Links naar concurrerende websites hebben we niet zo heel graag. Weggehaald.

Comment

@SLGV Ok, ik verwacht niet veel, dat niet. De toestellen die jij opnoemt zitten wel even boven mijn budget. Skytec is een andere (budgetvriendelijke) mogelijkheid. Al lees ik daar vaak eenzelfde soort dingen over. Ik vermoed dus niet veel verschil. En ik zit niet te vragen om grote speakers, maar iets wat toch enigszins makkelijk is, het 5.1 setje vind ik niet echt praktisch.
        @Rick Oh sorry, ik dacht dat het een fabrikantenwebsite was (geen bestelmogelijkheid op die site?)

Comment

Kijk anders eens naar de europort van Behringer.
          De EPA150 is een veelzijdig, compact en draagbaar PA-systeem waar bergen van opties en functies zich in verschuilen! Perfect voor presentaties, multimedia-toepassingen en verenigingen.

Comment

@DJ eMPiii ziet er interessant uit, ja :)
            Ervaringen mee?
            En dien ik die wachttijd au serieux te nemen??

Comment

Je zou zelfs voor een los mengpaneetje kunnen gaan in combinatie met een mobiel systeem als deze skytech: http://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-...t-details.html

Dit is natuurlijk multifunctioneel en erg mobiel, maar natuurlijk is het geluid wel wat minder dan een mooi systeem met twee speakers.

Verder heb je dit ook met dubbele docking voor iPhones! Ik vindt hem persoonlijk erg gaaf om te hebben en hij staat ook zeker op mn lijstje..

En ja, die levertijd is serieus. Dit is een indicatie van de fabrikant, vaak betreft het dan een compleet nieuw product..

Comment

Originally posted by PieterP View Post
                @DJ eMPiii ziet er interessant uit, ja :)
                Ervaringen mee?
                En dien ik die wachttijd au serieux te nemen??
                Niet direct met deze, maar wel met andere geluidssetjes van behringer die net iets verder buiten je budget vallen. Degelijkheid is gewoon veel hoger dan skytech rommel of andere Chinese 'palletspeakers' (meer pallet dan speaker). De wachttijd zullen we bij Rick moeten informeren.

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
                  Niet direct met deze, maar wel met andere geluidssetjes van behringer die net iets verder buiten je budget vallen. Degelijkheid is gewoon veel hoger dan skytech rommel of andere Chinese 'palletspeakers' (meer pallet dan speaker). De wachttijd zullen we bij Rick moeten informeren.
                  De standaard regel voor Behringer producten de laatste tijd is; nieuw product = misschien binnen 2 jaar leverbaar.

Toch zijn er voor dit soort sets voldoende alternatieven, bijvoorbeeld:
                  Fender Passport 150 PRO
                  Yamaha Stagepas 300
                  Samson Expedition XP150 (waar zelfs een B-stock versie van is voor een leukere prijs).
                  - etc.

Comment

Mja, redelijk wat alternatieven maar helaas elk ervan (te) ver over mijn budget.
                    De B-stock aanbieding waarover jij het hebt kan ik niet terugvinden. Enkel een mengpaneeltje van een andere set van Samson.
                    Wel bedankt al voor je hulp in mijn zoektocht :)

Comment

Ah, dan is die B-stock reeds verkocht. ;)

Comment

misschien is het dan een goed idee om zo iets beters tweedehands aan te schaffen. als je dat via het forum doet heb je ook nog een idee wat er mee gebeurt is meestal.

Comment

Tweedehands markt ontwijk ik liever tenzij er zich daadwerkelijk een buitenkans voordoet. Wat ik momenteel erg jammer vind is dat de Behringer set niet te bestellen is :P

Comment

Hou het forum maar een tijdje in de gaten. Als er daar topspeakers op verschijnen dan scheelt dat enorm. Voor goed spul zijn er weinig buitenkansjes, ook op marktplaats. Dat komt omdat alles wat goed is ook goed blijft en dus geld kost.

Comment

Working...
                            X