Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakerset!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakerset!

Hallo,
    Ik heb nu al aardig het licht op orde wat ik wil gaan kopen en huur nu nog steeds speakers maar wil zelf een speakerset gaan kopen voor ongeveer 2000 euro voor 100 tot 250 personen. Het liefst wil ik een actief systeem.

Alvast bedankt!

Ik denk dat je jezelf een enorm plezier doet door er een 650 euro erop te gooien en een flexsys band systeem te kopen van db-technologies. Kost misschien net wat meer maar dan heb je wel een degelijk en leuk setje waar je een heel eind richting de 250 personen mee gaat halen.

Verder is er eigenlijk weinig wat ik je kan aanraden want zelfs een dap sound setje met 2 subs en 2 toppen kost al meer dan de 2000 euro die je zelf in gedachte had.

Comment

het budget komt inderdaad niet helemaal overeen met de eissen:
      Het is OF 2000 euro OF 250 personene: beide gaat je niet redden..

Je kunt natuurlijk ook eerst voor dit budget 2 leuke topjes kopen en dan later uitbreiden met nog een subje, en nog een subje, ...

Comment

tweedehands kom je met dit budget ook redelijk ver!
        dvx serie is soms voor een aardige prijs te vinden.
        1 subje met 2 topjes denkende aan s09 en dvx d10/12.
        Daar zul je geen 250 man mee halen maar het is wel zeer goed spul.

Comment

En als ik voor passief kies red ik het dan wel?

Comment

Of ik spaar nog even door en koop een duurdere set van ongeveer 3500 euro. Daar wil ik dan ook wel 5 jaar mee vooruit kunnen en 300-350 man kunnen voorzien van geluid. En genoeg mogelijkheden moeten kunnen hebben voor uitbreiding.

Comment

Haha, grapjas. :P

Wat zeggen we nou net: voor 2000 euro heb je geen speaker set waar je fatsoendelijk 250 man mee aankunt, denk je dan dat als je er 1000 euro bij doet je opeens wel 350 man zou redden? dacht het niet!

Als je een 3500 euro te besteden heb kan je redelijk (ja redelijk: verwacht geen top spul) setje kopen om 200 tot 250 man van muziek te voorzien: Als je er netjes mee om gaat heb je daar ook nog wel vijf jaar plezier van.

voor het budget maakt actief of passief niet heel veel uit.

Comment

Kijk anders gewoon naar de dap soundmate 3 mk2.
                Nette set voor het geld en daar gaat 250 wel mee lukken.. 300 ook maar dat is dan ook echt max!

Kost nu bij bax iets van 2350,- nieuw?

Comment

Soundmate 2 kost een 2350 euro dan zou ik dus zeggen betaal er een beetje meer voor en neem de flexsys set van db technologies

De soundmate 3 kost toch wel een behoorlijk stukkie meer namelijk een 3700 euro.

Comment

@ronnie ik zie het nu. eerst was het even 2350,-

Maar op mp staat ze voor 2500,- als demo.
                    ik zie ook dat er iets nieuws is!
                    De clubmate 3
                    Is denk ik gewoon de soundmate in een ander jasje!

Comment

Club Mate 3 is uitgebracht op de Musikmesse van een paar weken terug. Deze is inderdaad gebaseerd op de Soundmate 3.

Het is momenteel echter nog niet bekend wanneer deze beschikbaar komt, aangezien er nog geen levertijd bekend is. (Zag dat hij op snel leverbaar stond, heb ik gecorrigeerd.)

Comment

Originally posted by djwouter View Post
                        En als ik voor passief kies red ik het dan wel?
                        Het team van Bax-shop.nl heeft deze X-Set samengesteld, een set van twee fullrange luidsprekers en twee subwoofers. Met een belastbaarheid van 2200 Watt RMS en een frequentiebereik van 32- 20.000Hz een echte krachtpatser!

http://www.bax-shop.nl/versterker/da...t-details.html'

en nog een crossover erbij.
                        kom je iets hoger uit , maar heb je wel een mooi setje.
                        er komt een bak aan geluid uit .

Comment

Daar ga je dus ook totaal niet de gewenste aantal personen mee halen.

Als er het aantal personen mee gehaald wil worden zal er toch echt gewoon simpel weg geld bij moeten.

Persoonlijk ben ik er ook niet zoon fan van om een lompe, zware grote 15 inch top op een sub te gaan zetten. Dit is namelijk alleen maar onhandig en het gewonnen laag wat je haalt tegenover een zeg 12 of zelfs 10 inch schiet je helemaal niets mee op omdat je er een crossover tussen zet.

Dan kan je dus al beter gaan kijken voor een lichtere, compactere nog ook beter in het mid presterende 12 inch nemen.

Als ik dan heel de set verglijk ben je eigenlijk ( naar mijn mening ) nog steeds beter af met de db set met de sub 15d en de flexsys f12 top. Dan heb je toch zeker wel een deftiger setje bij dan dat je met de ( lompe grote zware en ook nog eens een niet te tillen amp rack ) dap set aankomt.

Comment

Working...
                          X