Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twijfel sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Twijfel sub

Hallo,

Ik wil een nieuwe sub erbij halen, alleen nu zit ik te twijfelen welke.

Zelf dacht ik in de richting van de Behringer VP1800s.

Zijn er nog meer subs, met de zelfde prijs en zelfde specs?
    Want ik wil graag een degelijke sub, voor +- 200 man.

groeten!

Al neem je 4 van deze subs dan zou ik er nog niet 200 personen mee willen doen. Met het budget wat deze subs kosten is er eigenlijk gewoon helemaal niets tekoop waar je wel je beoogde 200 personen gaat halen.

Dus of je budget drastisch verhogen of de eisen sterk verlagen.

Comment

Zoals hierboven gezegd is geweest ga je toch je budget moeten verhogen. Of je eisen verlaten.

Als ik jou was zou ik naar een 350euro per sub gaan. Dan heb je al wat meer keus. Zeker als je 2dehands koopt.

Comment

Ik doe vooral drive in show werkt, en dan tot max 200 man.
        Zelf heb ik nu 2x peavey pro sub, maar deze houden het niet bij.

Als ik 2x behringer VP1800s doe, dan beschik ik over meer sub, en na mijn idee genoeg?
        Of zie ik dit vekeerd?

Comment

Er is eventueel een groter budget hoor, dus als je een alternatief hebt hoor ik het graag

Comment

De vp1800 is leuk om mee te beginnen maar daar houd het ook mee op. Ook het combineren van verschillende subs is niet echt een aanrader. Vaak komt er dan wel weer wat andere problemen boven drijven als niet echt fijn samen werken of handig met opbouwen. Ook wil de extra sub niet zeggen dat het opeens harder gaat. Dit ligt er maar net aan wat de subs die je nu hebt geven. Als deze al harder gaan zal er niet veel gaan gebeuren.

En wat is een groter budget?
            Wil je het met de reeds bestaande set gebruiken of als losse set?
            Actief of passief en zijn er dan al amps of nog niet?

Kleine tip gebruik de edit knop als je een bericht wil aanpassen. Leest wat fijner voor ons
            Last edited by ronennieshow; Wednesday-24-04-2013, 20:46.

Comment

De peavey subs gaan weg, hier moeten 2 nieuwe subs voor komen. Met meer power + Druk.

Hier de specs van de peavey subs:
              300 W RMS, 600 Watt Programm, 1000 Watt Peak
              4 Ohm
              15ö ST-Premium Woofer
              frequentiebereik van 45 Hz û 300 Hz
              gevoeligheid 98 dB
              inputs over 2x Speakon/2x Jack
              passieve crossover en high-pass satellieten output
              flens voor hoogtestang
              gestoffeerd
              505 x 660 x 485

Dit is dus niet voldoende...vandaar de andere subs

Comment

De vp1800 zal niet echt harder gaan. Sterker nog ik denk dat als er al een verschil is dit zeer minimaal zal zijn.

Wil je echt meer het vermogen voor een 200 personen dan zou je kunnen kijken naar een db technologies arena sw 18 sub. Met 2 van deze zal een 200 man max wel te doen zijn. Het is niet overbodige luxe maar wel haalbaar.

Vergeet niet dat je dan ook wel een behoorlijk krachtige amp nodig zal hebben om alles goed en netjes aan te sturen om ook daadwerkelijk de nodige power eruit te kunnen halen.

Je zou ook naar een eventueel actief setje kunnen kijken. een db technologies sub 15d Ook met deze sub is een 200 man max wel te doen maar ook geen overbodige luxe.

Dus ja nogmaals. Dit is een optie maar nog zeer zeker geen overpowerd luxe grote power set. Wel zal je al een enorm verschil gaan merken met je huidige set.

Comment

Die zijn wel buiten het budget.

Een goede amp is geen probleem die heb ik wel.

En een overpowerd luxe grote power set is ook weer niet nodig.

Zoals afgelopen zaterdag stond er zo'n 100 man op de dans vloer, en dan kom ik net te kort.

Comment

Zoals al aangegeven is de set echt niet overpowerd en geen overbodige luxe met de wensen die je aangeeft.

Ik denk zelfs dat dit 1 van de betere oplossingen is voor 1 van de echt lagere prijzen.

Ook weet ik niet wat voor amp je hebt en zou ik dus niet kunnen zeggen of deze wel of niet zal voldoen voor je wensen.

Dus komen we weer terug op het punt.
                    Of budget omhoog of eisen omlaag.

Comment

Ik heb een DB HPA 2800 versterker.

Zelf dacht ik dat die behringer een goed alternatief was, aangezien deze over meer vermogen beschikt en meer druk.

Comment

De verschillen zijn allemaal maar zeer gering.

Ook is behringer nu niet de meest precieze als het gaat om eerlijk om gaan met opgegeven specs.

Ik hoop dat jezelf ook wel snapt dat je met 2x een sub van nog net niet 170 euro geen geweldige sub zal hebben en al helemaal niet waar je 200 personen mee gaat redden. Sterker nog 100 vind ik al behoorlijk optimistisch en zal het al gunstige situatie moeten zijn.

Comment

kom ik met zo'n 250/3000 beter weg?

Comment

Als je regelmatig een feest heb voor 200 man, lijkt me ook dat je er betaald voor krijgt. 2 van die bakken van peavey of behringer schieten dan gewoon tekort. Voor 200 man heb je gewoon minstens 2 1000 Watt RMS subs van een A-merk nodig. Bijvoorbeeld 2x JBL Prx 618s, dB Technologies sub18D, RCF Sub 718, etc.

Doet even pijn in de portemonnee, maar dan kom je in ieder geval niet met rommel aan als je voor 200 man staat te draaien
                            Last edited by JasperA; Wednesday-24-04-2013, 23:38.

Comment

Het hoeft echt niet per se 1000 Watt RMS te zijn Of van een A-merk.
                              Maar je zult voor 200 man toch echt 2 stevige subs nodig hebben.

Dan denk ik ook aan de bijgehaalde actieve of iets passief's dat hoger staat dan dap x-serie db arena ofzo. Je kunt het ook met die behalen maar dan zit je aan 4 stuks lijkt mij.

Conclusie: je budget is gewoon niet toereikend voor je eisen..

Comment

Working...
                              X