Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf speakers voor thuis gebruik?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf speakers voor thuis gebruik?

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Mixtrack pro, nu ben ik nog op zoek naar een fijne set speakers voor zowel DJ gebruik als muziek (voornamelijk techno/house maar ook wel eens iets van reggae) luisteren.
    De speakers namelijk komen te staan in de woonkamer, middelgroot. Ik heb geen voorkeur wat betreft actief of passief.

Volume is zeker van belang maar we hebben ook buren ;)

Wat raden jullie aan?

Groeten,
    Jordi

Ik denk al snel aan een DAP Audio Club Mate II systeem, anders een HK Audio Lucas Nano systeem.

Maar dan koop je wel een systeem wat je voor kleinere feestjes in kunt zetten. Voor grotere klussen kun je dan beter iets bijhuren (en dit bijv. als monitoring gebruiken), of zelf kijken voor een groot PA-systeem.

Comment

Iets kleiner mag ook wel denk ik? Ik denk dat u me verkeerd begrijpt, ik draai alleen thuis. Niet op feesten!

Van wat ik gelezen heb is een PA-systeem in een woonkamer wat overkill/zit je er te dicht op. Daarnaast zou ik het systeem vrijwel altijd op laag vermogen draaien en daardoor dus een stuk bereik missen omdat de speakers niet in hun ideale bereik zitten?

Comment

Ah ik was in de veronderstelling dat je er ook mee wilde gaan draaien, excuus. ;)

Al kan een Lucas Nano 300 setje hier ook best voor gebruikt worden hoor, zijn erg kleine kastjes.

Dan kom je meer in de studiomonitoren terecht en dat gaat erg breed qua prijsklasse. Een KRK 2.1 setup zou hier geschikt voor zijn (KRK's worden veel als home DJ-booth monitoren gebruikt), maar je kunt bijvoorbeeld ook in een goedkope klasse gaan kijken, bijvoorbeeld de Reloop ADM-sub in combinatie met de Reloop ADM-5 monitoren.

[edit] De ADM-sub komt in juni uit, levertijd wordt aangepast. :)

Comment

Heel kort door de bocht ga ik het gebruiken als:

- hifi systeem (techno/house/reggae/eventueel een film)
          - systeem om op te (leren) draaien

Daarnaast is het budget ongeveer de helft van de producten die je adviseert, vandaar dat passief voor mij ook een optie is (een hifi versterker ligt hier namelijk al!)

Waar ik bang voor ben met monitoren is een ''saai'' geluid en ik vraag me af of ze voldoende bas en volume kunnen produceren?

Comment

http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbi...t-details.html

Zouden 2 van deze speakers leuk zijn?

Comment

Monitoren zijn wel bedoeld om heel braaf en naturel te klinken, maar uiteraard kun je dat zelf een beetje kleuren naar wens, door bijvoorbeeld de subwoofer iets verder open te draaien en er wat meer laag in te gooien. Daarnaast hebben veel monitoren ook een simpele EQ achterop (al is het vaak verpakt in een EQ-correctie om juist neutraler te klinken ;)).

Volume hoef je niet bang voor te zijn, de meeste monitoren beschikken in tegenstelling tot veel stereoinstallaties over een aardig stevige versterkermodule. En dat verklaart ook gelijk waarom ze duurder zijn.

Andere populaire speakers zijn de M-Audio AV40 speakers. Maar uiteraard ga je daar niet het laag uit halen wat een normale subwoofer er uit perst. ;) Je zult dus ergens een compromis moeten sluiten.

Wanneer je naar passief gaat kijken is het belangrijk te weten welk vermogen hij kan geven op hoeveel uitgangen.

Comment

Ingewikkelder dan ik dacht! Zou een Clubmate 12 of 15 inch setje mistaan in een huiskamer?

Of wil ik nu echt belachelijke dingen?

Speciaal ontworpen voor mobiel gebruik dankzij de handige handgrepen. De DAP Club Mate 12 is een actieve 12 inch subwoofer met twee 6.5 inch satellieten en een 1 inch tweeter.

(Wat zijn trouwens de verschillen tussen de club mate I & II? Uiterlijk van de speakers is wat mij betreft totaal onbelangrijk, als het maar fijn klinkt!)

Comment

Club mate 12 en 15 zou ook kunnen.

Club mate I en II zijn de opvolgers van de Club Mate 12 en 15. Verschil zit hem in de versterking en formaat van de drivers. (Kortom, de 15 is net een stukje groter in allerlei opzichten).

Een Lucas Nano 300 systeem zou denk ik nog net een stapje beter zijn, vooral omdat het erg compact is en je het eenvoudig kunt wegwerken. Ik denk toch dat dit systeem en de Club Mates best vergelijkbaar zijn.

Comment

Dank voor het avies, ik ga nog even verder zoeken bij Bax-shop!

Ik heb besloten mn budget wat naar boven te tillen naar 500 euro. Beter in 1 keer goed dan... ;)

Als anderen nog alternatieven weten in die prijsklasse dan hoor ik het graag, demo/twedehands/b-stock is wat mij betreft net zo goed als splinternieuw (weet niet of er wat interessants tussen ligt? Langs de winkel zit er helaas niet in aangezien ik op Terschelling woon)

Comment

Nog een vraagje, hoe zou het zijn om twee DB Tech Cromo 10+ (of 8+ en direct een subje erbij) speakers op te hangen in de woonkamer en er later een subje bij te zoeken?

Lijkt me iets minder overpowered dan een clubmate 15inch set>

Comment

Dan zou ik persoonlijk eerder de K70 verkiezen, aangezien die meer ontworpen is voor vaste installatie. Is zelfs een muurbeugel voor beschikbaar. ;) De Cromo serie is meer gemaakt voor sleep- en sjouwwerk en wordt vooral gebruikt voor spraak- en presentatiedoeleinden (en lichte achtergrondmuziek, etc.)

En dan de bijbehorende dB Technologies Sub 28D.

Comment

Haha die sub kost net zoveel als mijn gehele budget ;)

Comment

Daar kun je uiteraard zelf een keuze in maken, ik kan het maar onder de aandacht brengen toch? ;)

Comment

Helemaal waar, je hebt mn budget al vergroot naar de ''HK audio Lucas Nano 300''

Als ik het zo bekijk is dat de beste keuze want:

Geen monitor dus plezier voor de oren (echt een belangrijk aangezien het setje niet alleen ingezet wordt om keihard te pompen maar voornamelijk om te luisteren naar muziek :) )

Niet te belachelijk groot zodat ik ook in het bereik van de set blijf in plaats van onder het volume niveau van de speakers te draaien.

(Sorry voor de leken taal! Hopelijk is het te begrijpen)

Comment

Working...
                              X