Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf speakers voor thuis gebruik?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het Nano 300 systeem is ook ontworpen voor vrij kleinschalige toepassingen. Zowel op een gematigd volume als lekker tekeer gaan.

En mocht je hem eens willen meenemen, dan pak je hem bij wijze van spreken met 1 vinger op en zet je hem in je auto. ;) Dat lukt niet bij een gemiddeld 2.1 systeem.

Wel even opletten dat je nog wel speakerkabels nodig hebt om de topjes op de sub aan te sluiten, die worden namelijk niet meegeleverd. In het add-on pack (met statieven) zitten die er wel bij.

Wil je losse kabels in een bepaalde lengte dan kan ik die ook wel voor je opzoeken.

Comment

Ik zal even afwachten hoeveel loon ik straks binnen krijg ;)

Beetje jammer dat de kabels er voor die prijs niet bij zitten? Vind het namelijk een behoorlijk bedragje maargoed... iets met hobby's.

Is er nog iets waarop ik serieus inlever met de nano 300 set?

Wat zou er bijvoorbeeld veel beter zijn aan een HK Audio Soundhouse set?

Comment

Het punt is zijn veelzijdigheid. Iemand die het systeem vast installeert heeft niets aan kabels van 3 en 10 meter (omdat je dan veel meer nodig hebt) en wanneer je er 20 en 10 meter kabel bij doet, heb je er niets aan wanneer je ze als monitor-setup gebruikt.

Iets wat je serieus inlevert? Denk ik niet. Tja, natuurlijk zal het iets minder power hebben dan een groot top/sub systeem maar je moet natuurlijk alles relatief zien. ;)

Verschil met een Soundhouse setje is vooral dat dit een heel recent systeem is. Maar ik vind zelf dat het niet eerlijk is om de twee te vergelijken. De Soundhouse one is meer bedoeld voor entertainers die een vol en warm geluid willen (en het is wat gedateerd inmiddels), de Lucas Nano 300 is meer bedoeld voor toepassingen waar je een erg compact systeem wil hebben dat toch een volwassen en nette klank kan neerzetten.

Comment

Gisteren de kans gehad om een speakertje van 15 inch te beluisteren, konig-meyer (nog nooit van gehoord?)

Tot de conclusie gekomen dat een PA-speaker systeempje wel zal voldoen, maar dan wel in 12 inch om de buren wat tevreden te houden :D

Het worden twee Behringer vp1220 's.

Nu nog een versterker! Welke versterker zou passen?

Comment

Ik denk dat je hier vreselijke fout zal begaan.

Als ik naar de behringer vp1220 kijk is dit echt een instap / starter set. Als ik in jou schoenen stond kocht ik gewoon 2 leuke monitoren. Eventueel in de toekomst een subje erbij. Staat niet alleen10x netter in je woonkamer maar klinkt ook nog eens 10X netter.

Zelf heb ik de krk rockit rp6 als home cinema setje aangevuld met het standaard subje van de set van jvc. Hiermee haal ik nog niet bijna het maximale uit de set. Toch klinkt dit al erg netjes voor een home cinema en gaat het echt meer dan hard genoeg.

Comment

Ik zou in ieder geval nog eens wat andere systemen gaan beluisteren. Misschien beïnvloedt het je keuze niet, maar dan weet je in ieder geval hoe andere systemen klinken in vergelijking met die Behringers. Er is overigens niets mis met de VP-serie van Behringer, maar voor thuisgebruik zou ik ze niet inzetten. Wel zijn het leuke PA-speakers, dus voor uitversterking van wat zang bij bandjes, lichte drive-in show werkzaamheden, achtergrondmuziek, etc.

Comment

Wat zou een betere PA zijn? Monitoren zie ik niet zitten omdat er af en toe ook mee gefeest gaat worden en ik in een studentenhuis woon en het dus echt tegen een tik en stoot MOET kunnen (niet alleen fysiek maar er zal ook geregeld met de volume knop gespeeld gaan worden, de boel moet wel heel blijven ;) )

Het PA systeem wat ik gisteren beluisterd heb in een ruimte gelijk aan de woonkamer hier, klonk prima (zelfs op laag volume). Enige wat ik jammer vond aan het systeem was het merk, onbekend maakt ongeliefd zeggen ze wel eens.

Beluisteren wordt hem helaas niet gezien ik op Terschelling woon en niet 123 de tijd heb om af te reizen naar de Bax-shop :(

Comment

Oh en het voornaamste muziek genre wat er gespeeld gaat worden is EDM, en dan vooral techno/techhouse/house!

Comment

En nu word er opeens wel mee gefeest en moet er wel echt flinke power uitkomen. Ik dacht dat het juist was om zelf wat te draaien en vooral muziek te luisteren en wat te gamen enz.

Nu is het opeens ook voor uit de hand lopende feestjes en hebben we maling aan de buren.

Nou dan tip 1. Als je iets fatsoenlijks wil kan je het budget van 500 euro wel overboord gooien voor een leuk setje voor zowel feest als hifi gebruik.

Enne al ken jij een merk niet wil niet zeggen dat het ook niet iets leuks is.
                    Ik kan je hier wel 50 producten van merken noemen waar je waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebt waar de meeste hier alleen van zullen dromen.

Maar dan wat nu te kopen.

Niets. Voor een budget van 500 euro kan je in mijn ogen niet iets kopen waar je van zegt van hmm klinkt wel aardig. Is best fijn om mee wat muziek te luisteren en kan ik ook nog eens een leuk feestje mee draaien. Als ook van hey wat fijn we zijn een jaar verder en het is nog steeds heel ook. De eerste 2 dagen / weken / maanden klinkt het misschien wouw en wat een indrukwekkend geluid, Geloof me luister wat vaker word langzaam een beetje kritischer en je komt er erg snel achter dat het toch behoorlijk tegenvalt.

Comment

Hmmm dan toch maar een setje monitoren en als het een keer echt moet knallen een setje huren?

Welke monitoren zouden voor muziek luisteren en ook gergegeld dj'en geschikt zijn?

Ik zat zelf te kijken naar 8 inch van onder andere Behringer en van Mackie, daar lees ik goede dingen over en zijn betaalbaar!

Ik heb de ruimte waar de speakers in komen te staan gisteren opgemeten en kwam toen op pak hem beet 7 a 7,5m bij een metertje of 5.
                      Volume mag hier best een stuk open, vrijstaand huis namelijk maar er zijn natuurlijk grenzen.

Comment

Eventueel een Samson. ik was hier persoonlijk behoorlijk door verrast als je kijkt wat ze kosten. Ook een Yamaha maakt erg nette setjes voor een mooie prijs. Als laatste is een krk wie weet is dat wat voor je.

Maar als je echt de lekkere bassen wil zou ik voor misschien wel een wat goedkoper setje gaan maar dan met sub. Dan kan je namelijk ook wat kleinere topjes pakken. 5 of 6 inch is dan al voldoende.

Comment

Ik heb gehoord dat je met subjes moet ''oppassen''? Als in, een ''goedkope'' sub voegt wellicht niks toe (of zou zelfs voor minder goed geluid zorgen), klopt dat?

Welke subjes zou je aanraden, voor rond de 200 euro?

En als ik het in 2 fases zou doen nu eerst 8 inch'ers en over een maand of 3 een fantsoenlijke sub. Zou dat niet het aller mooiste zijn?

Comment

Goedkopere subs durf ik niet veel over te zeggen want heb ik nooit echt naar geluisterd of op gelet.

Een 8 inch geeft wel wat meer laag maar beïnvloed helaas ook wat de mid tonen. Deze worden weer wat mooi weergegeven. Als je nu dus een sub hebt zou het zonde zijn om dat wat meer laag wat je monitor weer kan geven je mid gaat beïnvloeden. Dit laag geeft je sub immers toch weer. Daarom zou het verstandiger zijn om dus als je toch een sub neemt 5 of 6 inch monitoren te nemen

Comment

Zou je me wat voorbeelden kunnen geven van goede 5 inch'ers met sub?

Comment

Wat is trouwens het verschil tussen:

en

Met de BX85 D2 monitor set van M-Audio bent u verzekerd van een ware geluidssensatie. Deze opvolger van de BX8A set heeft wat kleine veranderingen ondergaan.

(los van dat de ene b-stock is)

Comment

Working...
                                X