Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actief of passief ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actief of passief ?

Beste leden van het bax shop forum,
    Ik heb een vraagje over mijn PA systeem en hoe ik het hetbeste mijn systeem kan uitbreiden/ verbeteren.
    Ik heb reeds 2 omnitronic KB-215 topkasten gekocht, deze staan samen met 2 omnitronic BX-1850 subs op een DAP Palladium 1200.
    De subs staan op het linker kanaal en de tops op het rechter.
    Nu wil ik mijn systeem uitbreiden door het aanschaffen van een nieuwe versterker voor mijn subs. Ik had de DAP Palladium 2000 in gedachten hiervoor.
    Nou is mijn vraag aan jullie : kan ik beter de hele zooi verkopen en een tweetal actieve tops kopen ?
    Of kan ik beter een nieuwe (krachtigere) versterker voor mijn subs kopen, met eventueel een crossover ertussen.
    Ook hoor ik graag of deze versterker goed is om de subs mee aan te sturen, of dat jullie misschien een betere weten.
    Alvast bedankt voor het lezen, en eventuele reacties !
    Hoor graag van jullie. groetjes,

Kevin

Mijn menig.

Wil je echt wat meer kwaliteit. Wil je dus een echt een stap gaan zetten. Doe dan gewoon alles weg. Neem een 2 tal echt fijne goede toppen. Draai hier een tijdje mee en zet wat geld opzij. Is er weer wat budget. Ga dan kijken voor 2 echt fijne subs.

Dit wat je nu hebt is heel erg leuk om te beginnen in een garage en een buurt bbq maar echt geloof me het is zowat onderaan in de ladder van pa. Niets mis mee iedereen moet ergens beginnen maar als je dan verder wil zou ik ook echt stappen gaan zetten en zou het nu zonde zijn om eerst een extra amp en ook een crossover te nemen.

Maar dan kom je wel met de volgende vragen.
    Wat doe je er precies mee en wat heb je dus nodig.
    Wat zijn je eigen wensen / eissen aan het systeem
    En tadaa wat mag het dan maximaal gaan kosten.

Ik kan hier nu wel 15 setjes neer knallen maar zonder deze info zou dat een beetje zonde van jou tijd zijn om het allemaal te bekijken als ook de mijne om het hier neer te zetten.

Comment

Alvast heel erg bedankt voor je reactie,
      Wat ik graag met mijn systeem zou willen:
      Live dj optredens, lekker mobiel, krachtig en veel db's
      Mijn eisen
      De topkasten moeten veel db's produceren en zonder sub's ook krachtig klinken.
      De topkasten mogen totaal ongeveer 800 euro kosten, iets minder is natuurlijk niet erg en een beetje meer ook niet

Wel nog een vraagje : adviseer je me een passief of actief systeem?

Groetjes,
      Kevin

Comment

Ik heb persoonlijk beide systemen maar heb ondertussen wel een sterke voorkeur voor actief.

Voordelen zijn volgens mij dat je altijd de juiste amp op de juiste speaker hebt. Deze zijn dus altijd op elkaar afgestemd. Ook heb je dan vaak al wat processing in de amp zelf zitten zodat ze met minder werk toch al lekker klinken. Het systeem is dus over het algemeen wat gebruiksvriendelijker.

Comment

Bedankt voor al deze informatie, en ervaringen...ik denk dat ik toch een actief setje ga kopen, alleen heb ik geen idee welke tops passen binnen mijn budget, maar toch goed klinken.
          Hoor graag of je me hier ook mee kan helpen,

Groetjes,
          Kevin

Comment

Eventueel zou een cromo 15+ van en technologie een erg mooie optie zijn. Ons oudste db setje is al weer een ik gok 10 jaar oud en werkt nog als een tierelier. Ok onze andere 2 sets werken al weer een dik 1,5 jaar zowat elk weekend zonder problemen.

Naar mijn idee krijg je bij db technologies een erg mooi product tegen een erg scherpe prijs.

Comment

Working...
            X