Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Geluidset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Geluidset

Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe geluidset, mijn budget is +/- 4500 euro.
    Maar ik wil echt wel iets goeds:

Een paar eisen:

- Mogelijkheid om de Topkaste te laten vliegen
    - Sub 18'' Top 15''
    - Een set voor ongeveer 300 personen of meer.

Het wordt gebruikt voor een drive in show.

Met drive inn bedoel je voornamelijk verjaardagen bruiloften en dat sort dingen, waar dus niet 300 man tegelijk p de dansvloer staan. Dan moet met een redelijk setje en dat budget dit wel te halen zijn.

Waarom per se een 15" top eigenlijk?
    Je zou dan kunnen kunnen kijken naar bijvoorbeeld iets van QSC, JBL PRX of DB Flexys.

Comment

De db technologie concert set staat vaak nog voor een leuke prijs op marktplaats.
      Alleen weet ik niet of je de f212 kan laten vliegen aangezien het een flinke kast is!

Wil je nog een stapje hoger dan dit? kijk dan eens naar de dvx serie van db.
      Wat een mooie set is is de dvx d12 met een s09/10.
      De s09 klinkt wel HEEl strak,en de s10 zal het winnen kwa SPL maaris ook een échte 18 inch sub.

Comment

300 mensen (en zo als ik hierboven al aangaf staan deze ook niet allemaal samen op de dansvloer) en toch al naar een Dvx D12 kijken... Er wordt hier wel graag snel met merk-kasten gesmeten.

Persé je kasten willen vliegen. Heb je enige kennis van rigging? En hierbij bedoel ik niet 2 stukken truss in elkaar kloppen maar puntbelastingen berekenen ectr...
        Evenementen/drive-ins/fuiven van 500 man kan je gemakkelijk aan zonder te gaan vliegen. Om nog maar te zwijgen over het extra werk.

Voordeel van een 12 inch luidspreker is dat deze meestal mooier klinkt in het mid-gedeelte dan een 15 inch. Natuurlijk zullen er hier weer mensen zijn die appels met peren gaan vergelijken.
        Al moet je wel in je achterhoofd houden dat een 15" zich beter leent tot stand-alone werk voor de zeer kleine evementen...

Wees realistisch met wat je wil!

Ook is er sinds kort de nieuwe europese wetgeving i.v.m de geluidsnorm. Dus je bent tegenwoordig beter af met 4 goedkopere luidsprekers in de zaal te zetten op 95db ipv 2 gigantische dubbele 12" luidspreker op 105db

Comment

Wat stel jij dan voor?
          En denk je dan ook aan de klank?
          dvx is een stuk hoger dan de dap x-serie ofzo he.

Comment

Het klopt dat niet iedereen op de dansvloer zal staan.

Maar dit wil dan ook niet meteen zeggen dat je het achterin niet meer op een lekker volume hoeft te laten klinken.

Merken kitch Ik denk dat db technologies 1 van de goedkoopste is met speakers die net wat meer kunnen dan een standaard feestje van zeg 100 man van een lekker geluidje te voorzien. Een dvx d12 is in mijn ogen een enorm fijn speakertje. Zelf werken we met de dvx d10. Zijjn hier heel erg tevreden over. Ook het vliegen kan ik me goed voorstellen. Hoeft niet nee zelfs een 1000 man hoef je niet een set voor te vliegen. Maar als je een delay stack wil zetten is het wel heel erg handig als je ze gewoon in een care kan hangen. Dan is een statief met een kabel over de vloer toch wel wat anders ( en in mijn segment om problemen vragen ). Zet dat ding in een care en niets aan de hand. Je komt nu meteen aan met punt belastingen en andere meteen complexe en zwaarder belaste constructie berekeningen. Ja dan is dat nodig. Voor een care van zeg 4 bij 4 met daarin 2 setjes parren en een setje speakers ga ik me niet al te snel druk maken. Juiste beugels en klemmen gebruiken, safty eraan en gaan.

Leuk dat er wel flink kritiek is maar wat dan wel?

Persoonlijk denk ik dat je met een flexsys f12 met een sub 18d een heel eind zal komen. Klinken erg lekker voor het geld en zullen tot een zeg echt max 300 personen nog erg netjes presteren ook. Een dvx met dva serie kan uiteraard ook maar dat kost wel een flinke duit meer.

Comment

Als je je openstelt voor tweedehands zou ik zeker gaan kijken voor de dvx!
              Is écht een stap hoger dan de flexsys!

Comment

Dvx is onnodig. Hangs anders onmiddelijk een line-array op?
                Een delay-stack bij 300 mensen.....
                Een caré zetten en die dan ook nog eens mooi opvullen....

En dat allemaal in het budget van 400-500euro? Want meer ga je niet vast krijgen bij feestje van 300man. Ik denk dat we er dan allemaal mee kunnen stoppen als dat de norm wordt.

Comment

Ik weet niet welke feesten je wil gaan verzorgen, maar als je je richt op bruiloften, verjaardagen, jubileums... dan vraag ik me af waarom je speakers wil gaan vliegen?
                  Wil je fuiven van 700 man of meer aannemen dan zeg ik ja maar dan zal je het met 4500 euro niet redden wat betreft geluid, zelfs met 6000 euro gaat het nog niet lukken.

Ik neem dus aan dat je bruiloften, verjaardagen enz wil gaan verzorgen, neem van mij aan dat je niet vaak 300 mensen zal hebben op dit soort feesten, 60, 100, en met geluk eens 200 mensen maar daar zal het meestal stoppen, dus mik dan niet te hoog en beperk je apparatuur want dat kost je extra opbouwtijd, het is altijd leuk om met veel materiaal af te komen, ik was ook zo in het begin, elke week mijn lichtbrug opzetten, kls balken erin, 4 winners, lounge laser, rechte truss met movingheads erop, allemaal leuk maar extra werk wat niet nodig is, na het feest moet je alles ook weer afbreken en vaak krijg je van zaaleigenaars niet veel tijd om af te breken en alles in te laden, ik heb al geleerd van niet veel meer mee te nemen maar nu staat mijn dure materiaal werkloos in de opslag, dus koop niet al te veel materiaal als je enkel bruiloften en dergelijke feestjes wil gaan verzorgen, de mensen kijken niet naar de hoeveelheid licht, het is de muziek die telt, je platenkeuze en de juiste plaat op het juiste moment.

Ikzelf werk met een DB Technologie setje op aanraden van Ronnie (ronennieshow) en daar ben ik tot vandaag nog heel tevreden over, kost wel wat (rond de 5.500 euro) maar je krijgt er heel wat voor terug en ik heb nog niet veel merken gehoord die voor die prijs het geluid kan evenaren als mijn db setje

top: 2x dvx d10
                  sub: 2x dva s-09

voordeel van 10 inch, beter geluid in het hoog en mid dan een 12 inch en ze wegen maar 11kg, ik wil voor geen geld meer terug naar speakers van 30kg ;)

De subs de dva s-09 zijn heel fijne subs, lekkere strakke bass en toch redelijk compact, tussenpaaltje erop, topjes op de paal en je hebt een net setje zonder lelijke statieven.

Met dit setje draai ik in tenten voor 500 personen, wel het maximum en zeker in tenten maar achteraan de tent is het geluid nog prima, als het achteraan in een tent echt moet boenken dan haal je de 500 man ook niet in tenten met dit setje, maar voor gewone feesten een heel goed setje.

Comment

@dj pr0flo-w dvx is geen line array hé.
                    Het zijn gewoon frontloaded kastjes!

Heb ze een paar keer mogen horen,en vond het geluid zéér goed (een stuk beter dan mijn x15's maar daar betaal je ook naar)
                    De s09 heb ik ook een keer iets van kunnen mee krijgen,maar klonken op het eerste gezicht zeer strak en dat zal ook wel zo zijn.

Comment

Och gij

Comment

Working...
                      X