Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audience delight AD1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audience delight AD1

Hoi hoi,

Vrienden van mij kunnen een partij van 8x AD1 voor leuk prijsje op kop tikken voor in hun danscafe.

Ik ben bekend met AD en echt altijd super. Alleen wat mij zorgen baart is dat dit model al lange tijd niet meer in productie is. Hoelang niet, en denk je dat dit nog iets is?

Kortom wat is jullie ervaring?
    En mening graag.

Grz.

Op zich hoef je niet meteen zorgen te maken over eventuele onderdelen. AD-systems heeft namelijk eigenlijk altijd beyma onderdelen gebruikt in hun speakers. Dus als er een keer iets kapot zou zijn heeft beyma daar gewoon vervangings onderdelen voor. ( oftewel speakers met de zelfde eigenschappen maar een ander nummertje erop ) Zo hebben wij al 2 van onze 8 10 inch drivers in onze spectra 10.3hfr vervangen.

Maar dan de kasten. Als ze altijd ergens gehangen hebben dan zien ze er meestal ook nog wel netjes uit Even een vochtig doekje erover en klaar. Anders zal je een keer aan de plamuur en warnex mogen om ze weer terug naar nieuw te toveren. Ben je zelf handig kost dit eigenlijk niet zo heel erg veel kan je dit niet zelf en moet je het laten doen dan word het toch al snel een wat kostbaarder klusje.

Verder is het maar net wat je eraan uit wil geven. Persoonlijk ben ik er meer van dat als je het elke dag nodig hebt, elke dag weer erop moet vertrouwen ik niet voor een oude set van zeg een jaar of misschien wel 10 oud te gaan kopen. Op den duur is er toch echt wel het beste vanaf. Dan zou ik er persoonlijk eerder voor kiezen om een mooie nieuwe set neer te hangen waar je zelf weer een zeg 10 jaar weer mee tegenaan kan. Want namelijk alles lijd en alles slijt. Dus ja ook een speaker die elke dag gebruikt word dag in dag uit word op den duur ook minder goed en betrouwbaar. Wil niet zeggen dat de ad toppen niet betrouwbaar zullen zijn maar niemand kan er echt in kijken en zien wat ze al die 10 jaar mee gemaakt hebben.

Verder zal het natuurlijk ook wel een verschil maken wat voor reden de huidige eigenaar ze verkoopt.

Dus kan je ergens een setje mooie kasten op de kop tikken die in een verdwaald hok ergens gehangen hebben en altijd netjes behandeld zijn. Ja kan je ze rustig kopen. Iets wat al een 10 jaar ergens in een cafe, dans ding weet ik veel wat gehangen hebben en dus een dag of 6 a 7 in de week gedraaid hebben dan zou ik ze lekker laten hangen. Leuk voor iemand die een drive-in heeft en ze zo af en toe een keer op een feestje gebruikt. Ook weet ik niet wat voor een soort dans cafe het word maar anders zijn een zeg 2 tal subjes niet echt overbodige luxe. Ook zal je een stel leuke amps nodig hebben om het geheel aan te sturen. Net als evetueele andere rand apparatuur.

Comment

Working...
    X