Announcement

Collapse
No announcement yet.

Upgrade vanaf X12-t

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JasperA View Post
    De dB Arena lijkt me niet echt een drastische verbetering t.o.v. de X12t. En het lijkt me niet gewenst om een actieve top te gaan gebruiken in een passieve setup
    Jasper,
    Je zou je toch eerst eens wat beter in de materie moeten verdiepen.
    Een db Arena top is nog altijd passief.

Comment

Klank kan inderdaad ook een reden zijn. Hangt een beetje van je doeleinden af.
      Wij voorzien vooral geluid op jongerenfuif dus daar is het niet echt zo van belang.
      Maar ik kan me inbeelden dat bedrijven die geluid voorzien in kerken, trouwfeesten, ... daar wel op moeten letten.

Comment

Het kan ook al voor jezelf zijn ;)

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
          Jasper,
          Je zou je toch eerst eens wat beter in de materie moeten verdiepen.
          Een db Arena top is nog altijd passief.
          Ik had het iets anders moeten formuleren.

Er wordt regelmatig op dit forum om dB Technologies geschreeuwd, zonder dat uberhaupt de vraag gelezen wordt. Er is hier sprake van een passief systeem met een X-12. Het enige passieve systeem dat dB Technologies heeft is de Arena, en dat is echt geen drastische verbetering t.o.v. een X-12. Er zijn wel betere speakers van dB Technologies, de DVX lijn (waarvan ik betwijfel of de meeste deze ooit gehoord hebben), maar deze valt af omdat er sprake is van een passief systeem. Met actief bedoelde ik dus de andere speakers van dB Technologies

Comment

@JasperA

Ik heb mij laten vertellen dat de speakers in de DVX lijn exact dezelfde zijn als in de Arena Pro serie. Het zijn speakers van RCF.
            Als dit niet zo is ben ik verkeerd voorgelicht.

Comment

Dat er rcf in zit betekend niet meteen dat het hetzelfde is (en dat het goed is)
              dvx ken ik wel, maar er wordt een passief system gevraagd.
              De arena is dan niet echt een gigiantische vooruitgang

Comment

Oké even wat dingen ophelderen.
                Db technologies heeft 1 serie passief. De arena. Maar hier heb je wel 2 reeksen binnen

Gewoon arena die vergelijkbaar is met de flexsys systemen van db.
                De arena pro. Deze is vergelijkbaar met de dvx serie van db.

Zelf heb ik 4 dvx d10 toppen en 4 dva subs. Dit zijn erg fijne en naar mijn idee voor het geld goede toppen. Als ik dus voor passief zou gaan zou ik in ieder geval gaan kijken voor wen setje arena pro speakers.

Wel even opletten dus want het eenvoudige pro maakt een groot verschil.

Comment

Wow het leeswerk van mensen gaat écht achteruit.. (niet iedereen natuurlijk)

Comment

Kan me vergissen, maar ik dacht dat de Arena Pro lijn end of life was?

Comment

Of ze echt end of life zijn ben ik ook niet zeker van. Maar meer en meer bedrijven hebben ze niet meer op voorraad. Er zijn nog winkels waar ze op voorraad zijn (ga hier geen namen van concurrentie zetten)
                      Misschien een voor-bode dat er een update aankomt?

Misschien iets om over na te denken:

Je hebt momenteel de dap palladium p1600 op je top luidsprekers.
                      Een versterker van nog geen 400euro en 500Wrms @ 8ohm...
                      En daar wil je dan een Arena 12 Pro opzetten die een NOMINALE belastbaarheid heeft van 500Wrms? Ook de nieuwprijs is +-900euro per stuk.

En dit allemaal in een budget van 1000euro?

Je gaat je budget moeten verhogen als je überhaut al die luidsprekers wilt kopen + met de huidige versterker ga je misschien 5% winst hebben.

Met een betere versterker op die arena pro's is een heel ander verhaal ;)

@JasperA
                      Hier wordt inderdaad veel te snel geroepen om de dvx serie ;)
                      Als iedereen die hier dvx roept ook een dvx-systeem thuis heeft staan... Dan wordt ik importeur :D

Comment

Er is maar 1x dvx voorgedragen...

Comment

Door heel het forum heen kan ik het nog niet meer tellen op mijn handen...

Maar goed we wijken af ;)

Comment

Dit komt vaak door mij of mol. Maar goed we bezitten dan ook beide een dvx systeem.

Maar het blijft natuurlijk wel vaak een feit dat wanneer je echt stappen wil zetten je vaak ook behoorlijk in de buidel mag tasten. Helaas is het niet zoals met de stap naar echt budget naar de wat betere beginners setjes. Als je naar het echt wat betere segment wil gaan kost dit toch vaak wel echt wat meer.

Waar je ook naar kan kijken is wat er in de regio veel gebruikt word. Als het dan nodig is kan je natuurlijk ook wat makkelijker bij huren. Wie weet zelfs verhuren.

Comment

Working...
                            X