Announcement

Collapse
No announcement yet.

vochtigheidsgraad pa boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vochtigheidsgraad pa boxen

Goedendag allemaal

Zou graag willen weten wat vochtigheidsgraad voor de speakers zal moeten zijn,
    heb momenteel alles op de slaapkamer staan,maar die moeten nou plaatsmaken voor de kinderkamer,ben ik nu van plan om de speakers zelf in de garage te stallen
    gewoon een kale garage.Heb wel van meerdere mensen gehoord dat de vochtigheidsgraad goed moeten zijn voor een goede klank en lange levensduur.Alleen zij kunnen niet iets specifieks vochtigheidsgraad (be)noemen
    dus hier bij mijn vraag aan de experts wat zal de waarde moeten zijn.

Het gaat om passieve speakers

Alvast bedankt.

Groeten uit Achterhoek

in kleine letters geschreven :) ( heb wel de forum doorgezocht,waarschijnlijk niet goed)

Tja een echte vochtigheid graad in de vorm van een getal, dat weet ik zo niet.
    Problemen ontstaan op het moment dat er condens vorming optreed, of als de lucht echt heel vochtig is. ( speakers kunnen best wat hebben overigs, ze worden regelmatig ook gewoon buiten, in de regen, ingezet )

Comment

Het ligt vooral aan de speakers zelf en de luchtvochtigheid. Een speakerkast die voorzien is van tapijt zal eerder hinder ondervinden van vocht, omdat dan de lijm mogelijk loslaat. Ook is het oppassen geblazen met woofers die een papieren conus hebben.

Persoonlijk zou ik ze warm (lees; droog en eventueel verwarmd) stallen ergens. Misschien heb je op een zolderkamer nog plek?

Comment

de conus is niet van papier gelukkig,
        en de kast ook niet van tapijt,

ik denk dat ik erop ga wagen om te stallen voortaan in de garage .

hartstikke bedankt

Comment

Je kan er in de winter altijd electrisch vuurtje bijzetten.
          Het klinkt misschien stom maar je materiaal in een kartonnen doos met krantenpapier steken helpt ook mocht het heel erg vochtig zijn.

Comment

Je zou eventueel ook bij de bouwmarkt een vochtvreter kunnen halen. Kost niet zo heel veel maar als deze in no time vol zit weet je dat het foute boel is.

Je hebt dan dus een soort van controlle systeem om je vocht in de gaten te houden. Dan kan je nog altijd kijken of je ze toch niet beter ergens anders neer kan zetten.

Comment

Dank u
              Proflow en ronieshow voor de tips
              die ik zeker wat aan heb

Comment

Working...
              X