Announcement

Collapse
No announcement yet.

Samenstelling mini-systeem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Samenstelling mini-systeem

Meer en meer krijgen wij de aanvraag van klanten voor een geluidssysteem voor kinderfeestjes, achtergrondmuziek enzo verder.

Het kleinste wat we momenteel in de verhuur hebben is de Jb systems Vibe18SMK1 + 2. Niet echt compact met ruwweg 60kg ;)

Na wat zoeken heb ik een stel behringer B210D's op de kop kunnen tikken. Nu zoek ik nog een compacte actieve subwoofer voor er onder.

Zelf dacht ik aan de Devine sub 115A
    Slecht 20kg en toch een 500Wrms en een continu SPL op 1 meter van 123 dB (als we de fabrikanten moeten geloven)

Een stapje hoger is er natuurlijk de
    Behringer Eurolive B1500D-PRO maar die weegt al 42kg.... Niet echt wat ik zoek.

Iemand anders nog ideeën??
    Of schatting naar capaciteit voor 2 behringer B210D's en 1 Devine subje?

Ik schat een 50man op "fuif" niveau en een 80-90 als achtergrond muziek. Mogelijks met 4 topjes om de spreiding wat beter te verzorgen.

Als je wat fatsoenlijks wil zou je ook kunnen kijken naar een db-technologies sub 12d of een sub 28d van db technologies.

Heerlijk compact en presteren naar mijn idee erg netjes als je ziet wat het weegt en wat de afmetingen zijn. Persoonlijk was ik erg verrast en verbaast over wat er uit het kiste kwam. Als je dan kijkt wat het weegt is het ook erg goed te hanteren.

Enigste nadeel wat ik me kan voorstellen is de prijs. Maar ja dan heb je wel echt tof spul voor een compact feest setje.

Comment

Hmmm mijn eerste gedacht:
      Ge zijt er mee aant lachen? Da kan toch ni meer anders?!
      Waarom zet ik er niet onmiddellijk mijn 18" hoorngeladen dap LT's er onder? Kwestie van ewa zot te doen.

Maar goed even rustig worden.

Een mini luidspreker als de behringer B210D en daar een Db sub onderzetten? Dat lijkt me niet bepaald verstandig. Tenzij je 8 "toppen" gaat zetten en 2 baskisten. Het rendement van z'n db sub ligt veel te hoog voor die behringers.

Het zou een set moeten worden die aan spotprijzen meegeven kan worden. Dus het budget is er ook naar ;)

Comment

Besef je wel goed dat een B210D behoorlijk wat geluid kan produceren ondanks de wat kleine woofer. Zeker als je het laag er uit haalt en dat door een subwoofer laat weergeven. Het crossoverpunt niet te laag instellen en je kunt daar best wat leuks van maken dat verrassend handelbaar is.

Ik zie dan ook niet in waarom er geen Sub 12D of een Sub 28D onder kan. Dat zijn ook helemaal geen subwoofers die je broekspijpen en ribbenkast laten wapperen en rammelen, maar bieden gewoon wat lekkere ondersteuning in het laag.

Mocht dat inderdaad buiten budget liggen, dan is de Alto Pro TSSUB12 eventueel ook nog een optie.

Comment

Ik denk dat je even te lui bent geweest om echt te kijken wat het precies is. De 2 subs die ik aan geef zijn een compacte 12 en een compacte 2x 8 inch. Ik zie dus totaal niet in waarom het niet zou gaan.

Prijs kan ik me nog wel wat bij voorstellen maar je hebt dan ook wel een ander product en een stuk meer degelijkheid met ook nog eens een erg goede afscherming tegen overbelasten.

Waarom je dus zo reageert snap ik ook niet helemaal. Als je advies wil neem dan in ieder geval de moeite om het te bekijken en dan een beetje in normaal Nederlands te reageren. Als je dan iets niet begrijpt of snapt kan je het gewoon vragen en krijg je ook gewoon een uitleg.

Comment

Laatst zag ik dat Behringer nu ook komt met de B1200D. Dit zou een mooie aanvulling kunnen zijn op je toppen, alleen staat er dat deze pas over 32 weken leverbaar is..

Wel ga ik er vanuit dat de prijs wat lager ligt, foutje Rick? ;)

Comment

Bij Behringer is het altijd de gok wanneer geïntroduceerde producten leverbaar gaan worden. De B1200D is even uit mijn hoofd bij de Messe geïntroduceerd, dus best kans dat hij over 1.5 jaar in de schappen ligt, als ik de afgelopen trend van Behringer mag aanhouden als referentie. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een interessante subwoofer, maar ik zou er niet op wachten.

Prijs is inderdaad niet wat het zou moeten zijn, maar we weten ook nog niet wat het wel zou moeten zijn... dus dat blijft even in het midden. :) Je mag er wel van uit gaan dat hij rond dezelfde koers als een B1500D gaat zitten.

Comment

Ik heb misschien wat snel gereageerd maar ik zet de behringers liefst niet te luid want dan klinken ze al snel erg scherp aan de oren.

Ik heb nog wat zitten lezen/nadenken en nu vraag ik me af of het niet verstandiger is om een paar fatsoenlijke 15" toppen te kopen. Ik denk dan aan een rcf art315, jbl eon, ...

Dit met de reden dat deze dan onmiddellijk ook als dj-monitoren gebruikt kunnen worden. Maar de vraag is dan: presteren 2 15" van een paar klassen hoger even goed als goedkope behringers met een klein subje onder?

Comment

Een 15 inch fullrange kast gaat natuurlijk niet de klank van een los subje evenaren. Dat komt niet alleen omdat hij geen koppeling met de vloer heeft, maar ook omdat hij een groot deel van het mid moet meepakken. Maar als je in de richting van dB Technologies (opera DX 5 of 7), HK Audio (Linear) en RCF (ART 4 of 7) gaat kijken komt uit de meeste kasten toch een acceptabel laag.

Comment

Het grootste bedrijf bij ons in de buurt waar ik nauw mee samen werk voor de grote evenementen is de overstap aan het maken naar de qsc kla-serie.

Misschien is het wel verstandig om goed te investeren en naar de qsc kw152 te kijken.
                    Grote voordeel lijkt me:
                    - te verhuren als monitoren aan het "zuster" bedrijf
                    - rca ingang en dus gemakkelijk een mp3-speler op aansluiten voor
                    achtergrond muziek bij voorbeeld de inkom-hal.

De grote vraag:
                    - iemand een idee van de capaciteit stand-alone
                    - met 1/2 subjes onder (Jb systems vibe18S mk1/2).

Comment

Nu zitten we wel weer in een andere pricerange.

Ik denk dat een setje stand-alone rond de 70 man aankan maar dan moet je geen beukend geluid verwachte.
                      Het is wel inderdaad een groot voordeel dat een ander bedrijf er ook mee werkt.

Comment

Inderdaad een heel andere prijs

Maar beter 1 keer goed investeren dan 2, 3 x opnieuw kopen, verkopen enzo verder.

Maar tot 50man kan ik dan de qsc gebruiken
                        Tot 100man kan ik er 1 of 2 subjes onder zetten afhankelijk van de doeleinden.

Daarboven kan ik mijn dap x-serie gebruiken.

Comment

QSC is best een leuk systeempje, daar ga je zeker mee plezier van hebben dan van een berhinger set.

Comment

Ik denk dat het toch een rcf art 315A gaat worden.

Er zijn een paar belangrijke beslissingen waarom ik niet voor een top-model zoals de qsc wil gaan:

1. Deze gaan (hopelijk) niet onmiddellijk mijn dap x-12T overschaduwen. Zou beetje stom zijn dat ik een krachtigere luidspreker voor de kleine werken neem en dan deze thuis laat staan op grotere werken

2. Deze lijken me meer dan krachtig genoeg om toespraken, achtergrond muziek,... op hun eigen te doen voor kleine zalen

3. Ik heb nog 2 Jb systems vibe18S Mk2's thuis staan. Aan de hand van een AVM-3 module kan ik deze actief maken. Dan zijn ze perfect binnen te rollen samen met de rcf's. Hier hoop ik dan toch een 125personen van geluid mee te voorzien.

4. De rcf's zijn perfect te vliegen. Hierdoor zijn ze erg geschikt als delay "stackje"

5. De prijs is nog goed te investeren en terug te verdienen

Jullie input?

Comment

Working...
                            X