Announcement

Collapse
No announcement yet.

Afzonderlijke return voor bandleden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afzonderlijke return voor bandleden

Hoi

Voor mijn bandje van 6 muzikanten wil ik voor iedereen een koptelefoon met kabel gebruiken. Voor iedere muzikant wil ik afzonderlijk de input willen regelen. De drummer wil bijvoorbeeld alleen het drumstel en de Basgitaar horen en de gitarist iedereen behalve het drumstel.

Enfin ik hen nu een yamaha mengpaneel met 16 kanalen en 2 aux sends.
    de MG16CX.

Moet ik upgraden naar een mengpaneel met meer aux sends kanalen of is er een andere optie?

Je zal dan inderdaad moeten gaan kijken voor een andere tafel met minimaal 6 auxilerys

Waar je dan wel even op moet letten is dat deze dan pré zijn. Dus dat ze voor de fader zijn. Als je namelijk post hebt gaat je hoofdtelefoon ook zachter als je de fader zachter zet. Niet erg handig dus dat wanneer je een solo van je artiesten een solo doet en deze dus even net een stukkie harder zet het opeens ook harder gaat op je hoofdtelefoon en wanneer je het zachter zet deze ook zachter gaat op de hoofdtelefoon. Over het algemeen is het dan het fijnst om dit appart van elkaar te kunnen regelen

Comment

Het ligt er een beetje aan hoe groot je de omschakeling wilt maken, maar tegenwoordig heb je ook al een handjevol digitale tafels waar je via netwerksystemen iedere artiest een kastje kunt geven en je ze veel succes wenst met het maken van hun eigen monitormix... ;)

Onder meer Behringer (met de X32) en Allen & Heath (QU-16) timmeren daar flink mee aan de weg.

Comment

Oke bedankt voor het meedenken. Is dit misschien een goed alternatief?

Zorg voor een perfecte monitor mix voor een live of studio artiest. Deze hoogwaardige S-monitor mixer van Samson maakt het mogelijk dat de gebruiker zelf zijn eigen afstemming maakt.

Niet helemaal wat ik wil maar toch wellicht voldoende.

Comment

Ik verwacht niet dat je er echt blij van word.

HIer kan maar 1 input op naast de master. Een drumstel heeft er een zeg 5 tot wie weet X aantal microfoons. Dan gaat het dus al niet meer. Ook een gitarist die bijvoorbeeld ook zingt kan hier niet zowel de zang als gitaar als alle andere instrumenten los van elkaar bedienen.

Dus ik verwacht niet dat je er wat aan hebt.

Comment

Ook daarmee gaat het lastig worden, dat kastje is alleen bedoeld voor artiesten die hun eigen monitorgeluid ten opzichte van de main mix willen horen. (Of eventueel een auxilary, zou ook nog kunnen.)

Maar dan zul je dus én een mixer moeten hebben met voldoende auxilaries, én een setje van deze kastjes. Wordt alsnog een dure grap vrees ik. ;)

Ter referentie, we hebben een erg leuk systeem gemaakt met Behringer's laatste systeem, maar ook dat kost al aardig wat wanneer je diverse artiesten hun eigen monitormix wilt laten maken met álle inputs die je hebt. Dan kom je op de Behringer Powerplay Monitoring plug-and-play basic kit uit.

Comment

Working...
            X