Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over microfoon

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een microfoon. Budget is ongeveer tot 50 euro. Hoeft geen super ding te zijn. Is meer voor bijvoorbeeld een bruiloft als iemand een woordje wil doen. Ook zal ik tijdens het draaien van muziek wel eens wat praten.

Ik wil hem aansluiten op een Pioneer DDJ-T1. Hier zit volgens mij een jack aansluiting op voor microfoons. Ik heb zelf al zitten kijken naar de
    Pioneer DM-DV5 dynamische microfoon, dit lijkt me wel wat. Wat is jullie mening over dit product, hebben jullie goede alternatieven.

Budget mag iets van afgeweken worden tot laten we zeggen 70/80 euro, maar dan moet het wel dat geld echt waard zijn.

Ik hoor het graag van jullie.

Ik gebruikte in mijn drive-in show tijd nog wel eens een Shure PG58 microfoon. Beetje de budgetvariant van de SM58. Niet bedoeld voor artiesten, maar wel voor Ome Ko die een woordje wil doen en hem per ongeluk laat vallen, bij wijze van spreken. ;)

Een alternatief als je een beetje doorspaart is de SM58. Dat is de meest bekende live microfoon voor vocal-doeleinden en die kun je ook gewoon gebruiken om in je bier te roeren en een spijker in de muur te slaan om een schilderijtje op te hangen, bij wijze van spreken.

Comment

Bedankt voor je snelle antwoord Rick. De Shure PG58 zit een XLR naar XLR aansluiting bij. Ik kan volgens mij alleen een jack aansluiten op de Pioneer DDJ-T1. Wat voor aansluiting zit er op die SM58 en hoe lang is de kabel? Dit kan ik niet vinden.

Comment

De SM58 heeft ook een XLR aansluiting.

Maar dat is an sich geen ramp, want daar kun je een CAB723 verloopkabel tussen steken. Je zou de microfoon dan altijd elders nog in kunnen prikken met XLR, zodat je een gebalanceerd signaal overhoudt wat minder storingsgevoelig is. (Helaas heeft de DDJ-T1 geen gebalanceerde microfooningang.)

Comment

Ben erg tevreden met de Bexhringer XM8500. Prima kwaliteit voor een prikkie, gaat al enkele jaren probleemloos mee.

Comment

Voor disco en presentatie heb ik goede ervaring met de Samson Q7 en de Samson Q8.
            Q7 is te koop voor € 34,- bij Bax, de Q8 voor € 63,-
            Ik vind ze beide beter dan de Shure PG58.

Succes.

Comment

Het is de Shure PG58 geworden met een extra kabel XLR naar jack. Gisteren besteld, hopelijk vandaag binnen. Bedankt voor jullie adviezen.

Comment

Afgelopen vrijdag de microfoon binnen gekregen. Gelijk aangesloten op de jack aansluiting van mn Pioneer DDJ-T1. Ik krijg er alleen geen geluid uit. Heb geen flauw idee hoe ik hem moet instellen in Traktor (Pioneer DDJ-T1 edition).

Op internet gezocht, daar zie ik dat je in Traktor op je deck (bijvoorbeeld D) moet klikken en dan Live Input kiezen. Ik heb echter alleen de keuze voor Audio Trough en ik dacht Internal input (moet dit vanavond even nakijken thuis). Als ik hem op Audio Trough zet krijg ik alleen een ruis te horen. De andere optie geeft helemaal niks door.

Heb even een demo gedownload van Traktor Pro, hierin kan ik wel voor Live Input kiezen, echter ook dan een ruis en geen geluid vanuit de mic.

Iemand die hierin kan ondersteunen?

Comment

Niemand die hier iets van weet?

Comment

Ik heb een traktor s4 met traktor pro 2.6 en hier krijg ik wel geluid uit maar niet sterk genoeg en ook niet zuiver ( sm 58 en beyerdynamic), nog niet gevonden hoe ik een mooi en sterk geluid eruit kan krijgen. Ook gebruikers van de pioneer ddj sx hebben problemen met de sterkte van het microfoon geluid en dat is met serato software, dus ik vraag me af of het niet bij de controllers ligt.
                    De s4 gaat enkel mee als backup dus niet echt een probleem voor mij omdat ik mijn mic aansluit op mijn cdj 2000 set, maar mocht ik er goed geluid uit krijgen zou het toch fijn zijn.

Comment

De microfoon inputs van dat sort controllers zijn nou niet echt denderend:
                      Meer van "oh we hebben nog een goedkope jack ingang liggen, soldeer die er maar op" geschikt voor af en toe wat te zeggen maar beste is dus inderdaad om microfoons op een andere mixer aan te sluiten als je die veel gebruikt.

Comment

In mijn geval komt er dus helemaal geen geluid uit. Waar zou dat aan kunnen liggen, weet iemand dit? Zie mijn eerdere post met uitleg wat ik allemaal zelf heb geprobeerd.

Comment

Input schakelaartje op de Pioneer wel op 'mic' staan en 'vol' open?
                          Je zou dan in ieder geval geluid op de hoofdtelefoon moeten krijgen.

Comment

Schakelaar staat goed en vol open. Nog niet getest of ik dan geluid op mn hoofdtelefoon heb. Klusje voor morgen. Bedankt.

Comment

Goedenavond, inmiddels al een stuk verder met dit probleem.

Ik heb de Pioneer DDJ-T1 aangesloten op mn PA set (voorheen stond die even snel op een home cinema om te testen). Nu het op mn PA set is aangesloten krijg ik er wel geluid door. Echter: Er zit een behoorlijke ruis in. Fader staat helemaal open maar, ik moet ook mn Gain helemaal open zetten wil ik er wat geluid uit krijgen. Alleen dan komt die ruis dus heel irritant er door. Dit is gewoon geen doen. Iemand een suggestie?

Comment

Working...
                              X