Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio Monitors

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio Monitors

Beste Bax-Shop vriendjes,

Aangezien ik mij steeds meer en meer aan het verdiepen ben in het mixen en binnenkort ook weer het producen van muziek, vond ik het tijd om degelijke studio speakers te kopen. Momenteel werk ik met een 2.1 geluid-syteem van 25 euro, dat bijna letterlijk helemaal uit elkaar valt.

Omdat ik geen kennis heb over het wereld van boxen, zou ik graag van jullie met kennis horen welke aan te raden zijn!

Ik heb liever actieve studio monitors, zodat ik ook niet moet lopen klooien met enige vorm van versterkers.

Als het kan, graag drie exemplaren voorstellen binnen volgende prijs categorieën:

€0 - €200
    €200 - €300
    €300 - €500

Alvast bedankt en nog een fijn weekend!

Lau

Ga wat beluisteren. Er is keuze (en meningen) genoeg.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Ga wat beluisteren. Er is keuze (en meningen) genoeg.
      Het probleem is dat ik echt geen idee heb waarbij ik moet starten. En ik heb niet echt veel tijd op overschot om mezelf naar Nederland te begeven, aangezien ik in België woon.

Ik wil ook even vermelden dat het gebruikt zal worden voor DJen & het producen van voornamelijk hardstyle, electro en house.

Groetjes!

Comment

Originally posted by MPLC View Post
        Ik wil ook even vermelden dat het gebruikt zal worden voor DJen & het producen van voornamelijk hardstyle, electro en house.
        Zijn actieve fullrange dan niet meer iets voor jou?
        En eh, meeste muziek zaken (ook in België) hebben wel wat speakers staan die je in ieder geval kunt horen.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Zijn actieve fullrange dan niet meer iets voor jou?
          En eh, meeste muziek zaken (ook in België) hebben wel wat speakers staan die je in ieder geval kunt horen.
          Sorry voor de onduidelijkheid, daarmee bedoelde ik voor mijn home dj-booth, niet voor op feesten. Ik hoor wel veel goeds over de KRK's. Zijn deze echt hun geld waard? En zo ja, is de aanschaf van KRK RP 8 degelijk genoeg, of moet er nog KRK 10 S subwoofertje bij?

Groetjes!

Comment

KRK's zijn prima monitor speakers. (Eerlijk en degelijk)
            De vraag of er een sub bij moet lijkt aan te geven dat je bang bent dat er te weinig laag aanwezig zal zijn.
            Bij gebruik van studio monitor speakers zal die kans (weinig laag) dan ook groot zijn. (Ze zijn immers bedoeld om alles eerlijk en niet gekleurd weer te geven)
            Vandaar mijn opmerking over fullrange (hoeft niet meteen PA te zijn).
            Maar nogmaals wat de ene mooi (vet) vindt klinken is voor de ander weer anders.

Comment

Grof gezegd vind je in jouw budgetklasses de volgende opties:

€0 - €200 = Setje leuke 5 inch monitoren
              €200 - €300 = Setje leuke 5 tot 8 inch monitoren
              €300 - €500 = Set strake 8 inch monitoren

Wanneer je je budget nog iets ophoogt, heb je inderdaad de mogelijkheid voor een 2.1 set.

Verder is het voornamelijk een kwestie van smaak. Een 8 inch actieve monitor biedt nog best wat laag, maar het zal niet zo snel de klank van een subwoofer evenaren. En dat is logisch, want die 8 inch woofer moet naast het sublaag ook nog het laag en mid overnemen.

Persoonlijk vind ik een subtiele subwoofer tegenwoordig onmisbaar. Ben begonnen met een setje M-Audio BX5A's, waar eerst een Lexicon Alpha audio-interface aan hing. Vervolgens een Behringer B2092A subje aan gehangen en nu de interface vervangen door een Akai EIE.

Neem je een setje zoals bijvoorbeeld M-Audio BX5 D2 + SBX10 + accessoires, dan heb je een hele nette basis-set die ook nog eens goed klinkt. De BX5A's presteren dan erg mooi in het hoog en mid, aangevuld door het laag van de sub. Kabels en een setje mopads krijg je er bij, dus je hoeft alleen nog de juiste signaalkabels aan te schaffen die vanaf je audiobron lopen.

Monitoren zijn lekker compact en nemen dus niet teveel plek in, de subwoofer kun je ergens in de hoek van je ruimte uit het zicht plaatsen. En de meegeleverde mopads zijn erg handig, niet alleen om de monitoren van je bureau of tafel te isoleren, maar eveneens voor een wat betere richting, zodat je je in de sweet spot bevindt.

Comment

Working...
              X