Announcement

Collapse
No announcement yet.

Set vervangen opties

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Set vervangen opties

Beste bax-forum leden,

Ik heb nu deze (ouwe) set in gebruik om gewoon wat op eigen feestjes te draaien. Ik gebruik de output van de laptop naar de versterker via jack-tulp.

Speakers
    Specification: Q35.2
    System type: Two-way, floor standing
    Enclosure type: Reflex
    Dimensions (H x W x D): 752 x 207 x 276mm (29.6 x 8.2 x 10.9 inches)
    Weight: 11kg (25 lbs)
    Nominal impedance: 8 ohms
    Power Handling: 100W
    Frequency response: 45Hz to 20kHz +/-3.0dB (-6dB at 42Hz)
    Sensitivity: 91dB at 1m for 2.83V
    Maximum output: 111dB
    Finish: Black Ash, Mahogany, Video Grey
    System: SP3316
    Drive units: B160 Uni-Q (SP1445) [NT19 tweeter (SP1446)]
    Crossover network: SP2341

Versterker AV-H500
    specs

Maar nu wil ik ook wat meer op feestjes van anderen gaan draaien en een beginnende dj worden. Nu is mijn vraag: wat is verstandig om te doen? ik heb geen idee of het nog goede boxen zijn of dat het echt bagger klinkt naast nieuwe boxen van nu. Het hoeven geen hele goede speakers te zijn maximaal 50 man dance en 80 man achtergrond muziek. Is het verstandig om een nieuwe versterker te kopen met passieve boxen of juist actieve boxen aansluiten op mijn rmx 2? (als dat uberhaupt kan)

Bedankt, Dani

Om het voor jezelf makkelijk te houden zou ik kijken voor 2 actieve speakers.
    je hoeft dan niet apart nog een versterker mee te nemen en kunt gewoon direct de speakers aansluiten op je RMX2.

Er zijn veel speakers te koop, van heel goedkoop (100 euro per stuk) tot heel wat duurder, en van alles daar tussen in.
    De duurdere speakers zijn natuurlijk vaak ook beter van kwaliteit, dus je zou voor je zelf eens moeten kijken wat je er maximaal aan uit wilt geven.
    Echter voor een beetje fatsoendelijk geluid moet je toch al snel aan zon 1000 - 1500 euro denken voor 2 speakers (en dan heb je gewoon iets redelijks: niet super speciaal)

Denk je dit is te veel: dan is het wellicht handiger om voor die paar keer dat je een feestje hebt iets te huren, deze kosten bereken je dan gewoon door aan de opdracht gever en jij hoeft nu niet veel te investeren

Comment

Ik denk dat je met twee leuke behringer eurolive speakers ook ver komt voor waar je ze gaat gebruiken. Zijn prima speakers voor het geld en voor kleine feestjes.

Comment

Met bijvoorbeeld twee Behringer B212D's zal je al een heel stuk vooruit gaan tov de (HIFI?) speakers en versterker die je nu gebruikt. Voor een man of 50 voldoende. Nee je hebt geen dreunende bassen, maar een goed feestje kan je er zeker mee geven voor 50 man. Eventueel kan je dan nog later een sub erbij kopen.

SLGV, ik snap je gedachtengang, maar als beginnende DJ heb je echt geen luidsprekers van 500/750 euro per stuk nodig...

Comment

Tja je geeft nu een beetje uit en wilt over een jaar weer beter: of je koopt in een keer iets waar je even mee vooruit kan.

Comment

Dat ligt natuurlijk helemaal aan wat je ermee wil bereiken.

Als je gewoon een beetje als hobby-DJ bezig gaat ga je van een setje behringers evenveel plezier beleven als van een set die twee keer zo duur is. Het wint natuurlijk geen schoonheidsprijzen maar je kan er voor 50 man een leuk feestje mee geven, en het scheelt je bakken met geld.

Dat laatste is natuurlijk ook een belangrijk puntje. Vaak hoe jonger iemand is deste minder budget ze hebben. Ik heb geen vooroordelen, maar als je een .webs domein gebruikt zal het budget wel niet zo gek hoog zijn.
            Last edited by larsholm; Sunday-16-06-2013, 20:11.

Comment

Op de site word al aangegeven dat er een geluidsset is voor 100 man.. nou nou

Comment

Bedankt voor al jullie adviezen,

Het is voor mij inderdaad niet handig om een geluidset te kopen van 1500 euro, simpelweg omdat ik dat gewoon niet heb. Wel denk ik dat de behringer eurolive serie goed genoeg voor mij is, en ook niet te duur. Dan nogwel een vraag: welke uit de serie is voor mijn situatie het beste aangezien er nogal veel verschillende zijn?

Alvast bedankt, Dani

Comment

Ik denk dat je met een setje B215D's het beste geholpen bent. Dit omdat deze luidsprekers ook nog aardig wat in het laag kunnen presteren, wat het meest 'volle' geluid geeft van de serie. Optioneel kun je dit, indien gewenst, nog met een B1800D subwoofer aanvullen.

Ook zou je nog de B212D's kunnen overwegen, die zijn ietsje beter in het produceren van middentonen, maar dan moet je wel een stukje op de weergave van je laag inleveren. Wel kun je er dan optioneel nog een B1500D subwoofer onder zetten in een later stadium.

Ligt er dus een beetje aan wat voor stijl je doorgaans draait en welke klank je het meeste aanspreekt. Draai je regelmatig bruiloftjes dan zul je met de 12 inchers een wat nettere klank hebben, maar draai je veel house en soortgelijke stijlen dan kom je toch wat tekort in je laag.

Comment

Bedankt voor al jullie reacties en hulp, ik ga zeer waarschijnlijk voor een setje D215D's. Welke kabels heb ik dan nodig om aan te sluiten op mijn rmx 2?

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie advies
                    Dani

Comment

Gewoon twee XLR kabels zullen voldoen

Comment

Oke, bedankt

(Hier kan volgens mij ook een slotje op?)

Comment

Slotjes doen we hier niet echt aan, topics blijven gewoon open vanwege mogelijke extra vragen en/of info in de toekomst.

Comment

Oke, dan niet

Comment

Working...
                            X