Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk van de 3?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welk van de 3?

JBL JRX 125
    Behringer Eurolive VP2520
    DAP MC-215

wel van deze 3 vinden jullie het beste?
    gaat het nou echt zo hoe duurder hoe beter?

gr ramon

wel van deze 3 vinden jullie het beste?
    JBL JRX 125

gaat het nou echt zo hoe duurder hoe beter?
    ja alleen er is noch veel meer op de markt.
    wat is je budget en waar ga je het voor gebruiken ?
    het kan zijn dat wat kleinere speakers in dezelfde prijsklasse makkelijker zijn te hanteren.
    er zijn speakers die beter zijn de jrx alleen die zitten niet in dezelfde prijsklasse.

Comment

wat is er dan aan die jbl eigenlijk zoveel beter dan die behringer?

Comment

ALLES!

Alles wat je je maar kunt bedenken wat beter, duurzamer, steviger beter, zou kunnen zijn.
        Betere materialen, beter klank, steviger etc etc etc

En nee: ook de jbl is helemaal zo geweldig nog niet eens.

Comment

kawaliet geluiddruk en weergave
          hoe meer je betaald hoe meer je krijgt
          hoe meer je betaald hoe grotere ruimtjes je kan vullen zonder dat het gaat vervormen
          beringen en de bap die jij noemt vallen in de c prijs klasse
          de jbl jrx zit in prijs klasse b/c
          de jbl prx zit in prijs klasse b
          db technologies en rcf zitten in a/b
          even ter vergelijking ik overdrijf nu wel een beetje hoor.
          dB Technologies Flexsys F212 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

maar ik moet ook even zeggen wacht op de reactie van de rest op dit forum.
          zij hebben vaak goede adviezen.

wat is je budget en waar ga je het voor gebruiken ?
          want het zou goed kunnen dat je het met goede/normale topkasten ook redt
          (ik weet goed/normaal is een ruim begrip)
          Last edited by miciel; Wednesday-03-07-2013, 23:33.

Comment

Als je voor de jrx nieuw gaat kun je beter tweedhands gaan kijken, want voor dat geld is egt wel beter te vinden..

Comment

De JRX-serie van JBL betreft de onderste instapserie van dat merk. Persoonlijk ben ik niet heel erg fan van de klank omdat de hoge tonen op flink volume aardig agressief gaan klinken. Met een EQ kun je dit redelijk temmen, maar het blijft toch een beetje kenmerk van die serie.

Wel verkopen we de JRX-serie veel omdat de kasten robuust zijn, tegen een stootje kunnen en behoorlijk belast kunnen worden met als resultaat een flinke bak geluid. Gaat het om een instapset voor houseparty's dan zeg ik ja, maar ga je het voor bruiloften etc. gebruiken dan zeg ik nee en zou ik liever voor iets meer geluidskwaliteit dan -kwantiteit gaan.

Misschien kun je ons eens vertellen welke versterker je hebt (indien je die al hebt) en wat je precies wilt uitgeven aan een dergelijke set.

Houd er daarnaast rekening mee dat een dubbelgeladen kast (2x 12" of 2x 15") verre van ideaal is voor de meeste toepassingen. Zet je ze op de grond dan blaas je de hoge tonen tegen je buik aan, maar je kunt ze niet op een luidsprekerstatief zetten omdat ze groot en zwaar zijn. Dus wil je ze op hoogte krijgen, dan zul je er hoe dan ook een flinke subwoofer onder moeten zetten.

Comment

ja oke,
                en dan nog iets wat is het grote verschil tussen de VP1800S en de b1800 pro ?

Comment

Verschil in geluidskwaliteit, geluidsdruk, diepgang en afwerking.

Comment

oke dus de pro zou net iets harder moeten gaan

Comment

Die zal wel harder gaan ja.

Comment

Mits goed versterkt en goed gecrossed; ja.

Comment

Natuurlijk maar dat is eigenlijk normaal een must bij P.A. (bij mij dan :cool: )

Comment

Sorry, topic stond open en in de tussentijd had jij al een bericht geplaatst, was een reactie op het bericht voor de jouwe. ;)

Comment

oke en dan heb je nog weer B1800X PRO of B1800D-PRO wat is daar in dan weer het verschil gewoon passive en active of ook weer de power wat ze hebben?

Comment

Working...
                              X