Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk van de 3?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

B1800D is actief.

Comment

en watvoor versterker vermogen raden jullie dan aan voor de B1800X PRO

Comment

Een versterker die rond de 700 Watt rms kan leveren op brug of op stereo maar dat ligt eraan of je later wil gaan uitbreiden.
        Brug en stereo moet dan natuurlijk wel 700 Watt op 8 Ohm zijn hé,en het hoeft niet per se 700 Watt te zijn hoor,maar dan heb je wat ruimte over.

Comment

dan zou palladium 2000 wel mooi kunnen denk ik of niet? want die heb ik nu samen met 2 gemsound tr 300 speakers die versterker is te zwaar voor die speakers dat weet ik maar hoeft ook niet vol open maar dacht mischien is het mooi om 1 B1800X PRO erbij achter te doen

Comment

Dan zit je wel met het probleem dat de gemsound's ook het laag weergeven.
            Ook zit je met het probleem dat de weerstand dan te laag is , de tr300's zijn 4 Ohm en een palladium mag niet onder de 4 Ohm (stereo) belast worden je komt dan uit ronde de 3 Ohm ongeveer.

Dus je moet een tweede versterker hebben met een crossover of een actieve sub.

Comment

nou de gemsounds zijn 8 ohm en wat is het probleem dan als die ook het laag weergeven?

Comment

Zelf vind ik de weergave van het laag dan wat rommelig,maar het kan dat jij het niet vind dus probeer het uit zou ik zeggen.

Comment

Het probleem of ja als dat er al is.

Als je de toppen het laag mee laat weer geven gaat dit vaak ten koste van je mid geluid. Maar wat ook een nadeel is dat je toppen nog gewoon laag weer geven maar dit natuurlijk niet het zelfde zullen doen als je subs. Je krijgt daardoor dus op sommige frequenties eigenlijk teveel van het goede om je balans te houden als ook dat het nooit helemaal het zelfde zal klinken. Dit los je op door een crossover te gebruiken en het afzonderlijk aan te sturen.

Je haalt dan meer vermogen en ook een wat beter geluid uit je set. Elke speaker hoeft dan namelijk alleen maar te doen waar deze goed in is als ook met het juiste vermogen aangestuurd kan worden. Kortom je haalt het maximale uit elke speaker in plaats van alles maar een beetje het zelfde te laten doen en dus ook waar de speaker niet goed in is.

Comment

oke maar op die dap palladium2000 zouden wel 2 van die bx1800 pro's kunnen ofniet? als je aanraad dat hij ongeveer 700 rms versterker nodig zou moeten hebben

Comment

?????

Comment

ja hoor dat kan 450x1.5=675 watt
                        en hij heeft 2 keer 700 watt dus dat moet kunnen die 25 watt teveel kan niet zoveel kwaad
                        subs houden eigenlijk van meer power maar bij beringer kan je beter 1.5 aanhouden
                        zie ook http://www.bax-shop.nl/blog/index.ph...r-heb-ik-nodig

Comment

ik ben nu 2e hands de Eurolive E1800X tegen gekomen is dat wat of niet? of is het verstandig om de pro's te nemen.
                          weet niet wat er verbeterd of vernieuwd is aan het nieuwe model?

Comment

tis eigenlijk de bedoeling om die gemsound tr 300 boven subs te gebruiken maar is het misschien verstandiger om eerst Behringer Eurolive VP2520 te nemen want bij reviews enzo lees ik over die behringers geen slechte dingen, en ik denk dat die veel meer kunnen hebben dan die gemsounds en beter bass enzo hebben

Comment

of zit ik er naast ? want die behringer hebben 2000 piek en zijn 10 kg zwaarder dan die gemsounds en ze zijn zeker beter dan die DAP MC-215 d8 ik zover ik het begrijp van wat ik allemaal gelezen heb op revieuws

Comment

Maar weet je wel zeker dat je een dubbel 12 of dubbel 15 inch kast wilt als top? Want ik zou het persoonlijk zeer onhandig vinden.

Comment

Working...
                                X