Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk van de 3?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja want dan doe ik later waarschijnlijk bx1800 pro er onder. maar je hebt ook nog de pro versie van die dubbele 15 inch? Hoe zit dart zijn die al gewoon uit of? Want zie er weinig specs bij staan.

Comment

de Behringer Eurolive B2520 en zouden die nou veel beter zijn dan de vp's?

Comment

Ja maar met 1 sub per kant kom je nog niet op de juiste hoogte om je hoge tonen over je publiek heen te blazen. Waardoor je geluid niet optimaal tot zijn recht komt.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een enkel 12 inch of een enkel 15 inch kast als top en dat later uitbreiden met twee of vier subwoofers. Dan heb je een veel betere spreiding en bereik van je geluid.

De B-serie is overigens qua klank en diepgang wat beter dan de VP-serie, evenals robuustheid en constructie. De VP-serie is een stapje lager dus. (En dat is ook niet zo gek qua verklaring, aangezien je voor een enkele dubbel 15 inch uit de B-serie twee kasten uit de VP-serie hebt).

Comment

oke ik geloof dat toppen beter zouden zijn maar ik wil toch liever gaan voor dubbele 15 inches het is toch niet voor grote feesten ofzo dus en ik denk dat je met die Eurolive B2520 pro aardig wat aan zou kunnen . hoeveel versterker vermogen zou je daarvoor aan raden? gewoon 1.5 x 550? = 825 rms

Comment

ik ben wel van plan om deze te kopen bij bax-shop :D dan komen deze dus achter de dap palladium 2000 dat lijkt me perfect

Comment

Zouden ze ook gewoon 1000 rms kunnen hebben net als die woofers uit de pro serie of licht dat anders?

Comment

De B2520PRO heeft een continue belastbaarheid van 550W en een Peak Power van 2000W. Ik zou een versterker nemen die hier tussenin zit, dus maximaal 2x1000W. Je zult dan echter wel je systeem secuur moeten instellen en voorkomen dat je je luidsprekers continu overbelast (door goed te luisteren en bij vervorming het geheel terug te draaien).

Let op dat de B2520PRO een impedantie heeft van 4 Ohm, waardoor een P2000 al meer dan genoeg vermogen levert.

Comment

Oke dan kan dat mooi dan lees ik dat onderwerp nog is goed door over versterkers en dan kom ik er wel uit ik had ook ergens gelezen dat deze eigenlijk beter zijn dan de jbl jrx125 ook kwa bouw materiaal en dan verschillende filmpjes zie je toch ook dat de behringer pro meer bass heeft. Dus ik weet niet of jullie daar ook zo over denken? En alvast bedankt weer voor alle goede hulp

Comment

Een setje met een enkele 12 inch top met daaronder een enkele 15 of 18 inch sub per kant klinkt al meteen een heel stuk aangenamer en beter ( als ook harder ) dan een setje met een dubbele 15 inch. Komt deze produceren niet overdreven veel lage tonen. Ze zijn dus niet gemaakt om echt als subwoofer te werken maar meer als full range kast. Dus naast het laag geven ze ook midden en hoge tonen weer. Deze midden tonen moeten dan dus tegelijk weer gegeven worden door de zelfde driver als de waar de lagen tonen uit moeten komen. Je begrijpt dan hopelijk dat je hierdoor vermogen weg moet sturen voor mid signaal wat niet laag weer geeft. Ook klinkt hierdoor dus de midden tonen wat minder strak en mooi omdat ze ook laag moeten weer geven.

Kortom op beide onderdelen moet in geleverd worden en een compromie gesloten worden. Hij kan dus veel maar geen van beide echt top.

Dan het 2de nadeel van een dubbele 15 inch is niet dat je hier minder personen mee van geluid kan voorzien of juist meer het probleem is dat er mensen voor gaan staan. Of je nu 10 of 100 personen in een zaal hebt staan als er 2 of wie weet zelfs 3 voor je speaker gaan staan is je mid en vooral hoog meteen poef zo goed als weg en is het na 2 a 3 meter al een behoorlijk slechtere kwaliteit geluid en niet echt lekker meer verstaanbaar.

Daarom is een sub top combi zo populair.

Je sub doet precies waar hij goed in is en niets meer. Lage tonen. De top doet dat waar deze voor gemaakt is, Strakkere midden en de hoge tonen. De perfecte verdeling dus. Zet je een mooi paaltje tussen de wat grotere stabiele en zwaardere sub en de lichtere compactere top dan staat deze dus ook meer op de hoogte boven de mensen. Resultaat is dus dat wanneer hier de mensen voor gaan staan de mid en hoge tonen die je geluid verstaanbaar en herkenbaar maken gewoon over de hoofden van mensen heen en is het na x meter dus ook nog steeds goed verstaanbaar en fijn om naar te luisteren.

Dubbele toppen worden eigenlijk alleen vooral gebruikt bij grotere zwaardere systemen met meerdere of zwaardere ( grotere ) subs eronder. Dan heb je natuurlijk ook meer mid nodig en een sterkere hoog driver. Daarom zie je in een klein setje eigenlijk niet zo vaak een dubbele top. Zijn lomp, groot zwaar en moeilijk op hoogte te krijgen.

Ik sluit me daarom aan bij rick zijn advies van een sub top setje. Dit is in 99% van de gevallen fijner werken met een veel beter geluid dan dat je uit de dubbele 15 haalt.

Comment

Ja dat snap ik ook wel maar dan wil ik toch nog even weten of jullie ook vinden dat dieB2520PRO beter is dan de jbl jrx 125, maar dan een sub combi weet je wat leuks dan voor rond de 650 euro ongeveer zo duur als de behringers

Comment

Persoonlijk ben ik niet zoon jbl fan. Of het word echt niet leuk meer om het af te moeten rekenen.

Voor rond de 650 koop je gewoon niets bijzonders of fatsoenlijks als het om een sub top combi gaat.

Je zou ook eerst gewoon 2 topjes kunnen nemen met 2 statieven en later uit breiden met 2 subs.

Geloof het of niet maar een enkele 15 inch top levert bijna ( niet echt merk baar ) het zelfde laag / bass dan een dubbele 15 inch top. Je zal het verschil nog eerder merken in het mid gebied dan in het echte lagere gebeuren.

Comment

Oke toch blijf ik wel bij een dubbele 15 inch en dan kies ik toch voor de behringer pro en niet voor die jbl kan later altijd nog uitbreiding en woofers er onder doen het zijn ook al wel mooi hoge speakers maar ik snap wel wat je allemaal bedoeld in iedergeval bedankt voor de hulp

Comment

Zo de speakers zijn besteld bij bax moeten ze eerst nog op laag volume worden ingespeeld?

Comment

Dat is sowieso het beste voor elke nieuwe luidspreker, om ze op gematigd volume een paar uur te laten draaien. Het gaat dan voornamelijk om het 'soepel maken' van o.a. de surround die om de conus heen zit (die zorgt dat de speaker naar voren en achteren kan bewegen).

Comment

Ah oke dus ff lekker rustig thuis laten spelen nog meer ruzie met de buren krijgen haha zelfs met de gemsounds trilt er al veel in het hele huis. Bedankt voor de hulp iedereen!!

Comment

Working...
                                X