Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk van de 3?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

zo ze zijn binnen en super snel ook top van bax!!
    nu zijn ze leuk zacht aan het inspelen op een slaapkamer.
    alleen als je ze dan uit elkaar zet in de kamer werken ze elkaar tegen op lage bass en als je ze naast elkaar zet dan verdubbeld het wel beetje raar maar licht aan de kamer want dat was met de gemsounds ook al.
    maar ze klinken echt super goed nog niet vol op getest naartuurlijk kan ook niet in huis
    en waarschijnlijk word de bass naar een paar uur nog beter of niet? als ik dat zo rond lees

Comment

Al je tonen worden wat strakker en netter. Niet alleen je bass

En het uit elkaar bij elkaar zetten is echt niet vreemd hoor. Dat is bij elke set. Ligt ook niet aan je kamer is gewoon natuurkunde.

Comment

ahh oke dan

Comment

dan had ik nog iets hoever kan ik de dap palladium 2000 open draaien nu achter die behringers op stand 6/7 ofzo? en het mengpaneel op 0 db of hoe zit dat?

Comment

de speakers vervormen trouwens helemaal niks ook al draai ik de palladium 2000 helemaal open?

Comment

Blijf je oren en ogen gebruiken.

Rode lampjes = foute boel
              Vervorming = foute boel
              Gekraak = foute boel

Komen bovenstaande kenmerken niet voor in je setup, dan speel je vrij zeker op safe (en zou je eventueel nog ietsje terug kunnen gaan om eventuele pieken op te kunnen vangen).

Comment

Dus zolang er geen gekraak is hebben de speakers er dus geen moeite mee en denk je misschien dat de b1800x pro genoeg is om deze speakers aan te vullen?

Comment

Dus zolang er geen gekraak is hebben de speakers er dus geen moeite mee
                  Dan heb je bovenstaand niet goed gelezen. Je zult de andere kenmerken óók goed in de gaten moeten houden.

denk je misschien dat de b1800x pro genoeg is om deze speakers aan te vullen?
                  Ik zou dan beginnen met twee stuks, aangevuld door een stel goede versterkers én een goede crossover (of een speakermanagementsysteem). Probleem is wel dat je de subwoofer laag zult moeten crossen, omdat je fullrange kasten nu ook aardig wat laag weergeven en minder sterk zijn in het mid-gebied. De B1800X PRO loopt vanaf ongeveer 40 Hz, dus je hebt dan maar een klein frequentiegebied waarin de sub actief is (ik denk dat iets tussen ongeveer 40 - 120 Hz het beste resultaat geeft voor deze 18 inch).

Hoe dit in de praktijk zal uitvallen zul je echt moeten uittesten aangezien ik deze combinatie nog niet heb gehoord of uitgeprobeerd. Optioneel kun je altijd nog kijken naar twee subs per kant.

Comment

En kan de active serie van behringer subs trouwens ook?

Comment

Dat kan. Maar waarom zou je het willen? Dan moet je zowel speakerkabel als stroomkabel als signaalkabel gaan leggen naar heel je setup. En nog lastiger, dan moet je eerst met twee signaalkabels naar de subs en vervolgens vanaf je subs weer terug naar je versterker (mits je de ingebouwde crossoverfunctie wilt gebruiken?).

Ik zou dan beginnen met een leuk amprack met ingebouwde crossover.

Comment

om even op de subs terug te komen zouden jullie de B1800X PRO wel aanraden of beteren nemen want weet niet of die wel echt heel veel verschil gaan geven kwa bass druk

Comment

Is een prima subwoofer voor het geld. Daarmee kun je het echte sublaag laten weergeven door de subwoofer, en zullen je fullrange speakers dit weer oppakken vanaf het laag + midlaag.

Comment

zou het niet beter zijn om in meer te inversteren zoals de DAP X-18B het lijkt mij kwa specs wat ik zo lees dat die lager gaan en denk ik veel meer druk kunnen leveren of zit ik nu fout?

Comment

Ja, maar de X-18B is dan ook bijna 25% duurder. (En dat komt qua bedrag 2x zo hard aan als je er 2 nodig hebt.)

Ik denk dat je zelf zult moeten beoordelen of je kunt en wilt investeren in een krachtigere subwoofer. Persoonlijk denk ik dat je toch erg sterke subs moet hebben, wil je je topkasten kunnen bijhouden.

Comment

Zelf denk ik ook dat de x18B korte mette maakt met de behringer.
                                De inhoud van de kast is groter,en de gebruikte luidspreker lijkt mij een stuk beter.

Uit de behringer komt een beetje een wapper bas,en met een goede versterker op een X18B komt een aardige bas die wel doordrukt.
                                Je moet evengoed geen wonderen verwachten van deze kasten,ze presteren prima voor het geld.

Comment

Working...
                                X