Dat is bijna mission impossible. Je zou eens kunnen kijken naar Sefour speakerbeugels en die kunnen verbouwen. Die hebben speciale beugels voor hun X60 meubels.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Actieve speaker.
Collapse
X
-
Originally posted by Rick View PostDat is bijna mission impossible. Je zou eens kunnen kijken naar Sefour speakerbeugels en die kunnen verbouwen. Die hebben speciale beugels voor hun X60 meubels.
Maar iets wat ik bedoel bestaat niet (meer)? Ik heb namelijk ooit zoiets bij een vriend van mij gezien.
Comment
-
Nee, ik heb het over de aparte beugels die Sefour voor haar X60 meubel maakt. Dus dat meubel heet X60 inderdaad, maar dáár zijn weer aparte speakerbeugels los voor te bestellen en díe zouden mogelijk interessant kunnen zijn voor je.
Wat jij bedoelt, hebben wij niet in de shop staan. In dat geval zou ik die vriend contacteren en vragen waar hij die spullen vandaan getoverd heeft.
Comment
-
Ik kom hier (opnieuw) toch nog even op terug...,
Waarom?: Omdat meerdere mensen (niet alleen hier op het forum, maar ook daarbuiten) hebben aanbevolen om Studio Monitoren te bestellen en geen PA systeem...
Kortom, (eigenlijk is wat hier boven staat best kort ;)...) ik ben dus op zoek naar een setje Studio Monitoren, van ronde de €150/€225 per stuk.
Ik heb begrepen dat KRK erg goede speakers heeft, ook heb ik meegekregen dat Pioneer nieuwe monitoren heeft gelanceerd.
Voor de rest heb ik het liefst witte monitoren, omdat mijn meubel wit is, en mijn muren wit zijn, verder vindt ik de KRK Ferrari rode speakers ook wel (denk ik) mooi bij wit kleuren (het zou dan dit setje worden: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html), hier zijn wel nog maar 16 speakers van te bestellen... (8 setjes dus)
Natuurlijk is de kleur niet hét belangrijkste, maar is wel een soort van pré.
Zijn dit goede monitoren?, is wel de G2 versie, zit er echt (hoorbaar) veel verschil in tussen de G2 en de G3 serie?
Het zijn wel 6 inch monitoren, ik neem aan dat dit beter is dan 5 inch?
Dank jullie wel!
Comment
-
Originally posted by 76-er View PostToevallig heb ik vorige maand een setje 5" monitors gekocht en bij de luistertest in de betreffende prijsklasse viel voor mij de KRK als eerste af. M.a.w.: ga luisteren! (maar dat wist je al) ;)
Originally posted by 76-er View PostPS: Google maar eens wat op de JBL LSR305. :cool:
Wat vind jij zo goed aan deze monitoren?
Comment
-
Ga er even voor zitten zou ik zeggen:
Originally Posted by dare2die Yeah, i don't trust most speaker reviews. Even from Sound-on-sound. It's like they purposely find something positive to s
Mijn ervaringen zijn vergelijkbaar. De RP5 G3 haalt het hier niet bij, geen definitie, dof, als natte keek.
De JBL was tot voor kort trouwens zowat overal uitverkocht, maar nu weer op voorraad zie ik. En nog weer een paar tientjes goedkoper geworden, zal de lage dollar wel zijn.
Comment
-
Originally posted by 76-er View Post
Zal er sowieso vandaag nog even naar kijken...
JBL LSR305 staan nu ook genoteerd, naast een paar KRK'tjes....
Iemand anders nog ideeën?
EDIT: Welke speakers ik ook bestel, er komt wel nog een setje Auralex MoPAD bij, klopt het dat dit niet 4 dezelfde isolatie stukken zijn?Last edited by hoimijnnaamis; Sunday-08-12-2013, 12:52.
Comment
-
Originally posted by ronennieshow View PostWat ik persoonlijk ook zeker aan me lijstje toe zou voegen is samson.
Ik stond er eigenlijk een beetje van te kijken wat deze speakers voor geluid produceren als je naar de prijs kijkt.
Verder heeft Pioneer natuurlijk nieuwe monitoren op de markt gebracht, heeft iemand hier meer informatie over?
Alleen jammer dat de 6-inch en 8-inch alleen in het zwart verkrijgbaar zijn, iemand enig idee of die in de toekomst ook in het wit beschikbaar zijn?
Of is een 5-inch speaker ook te doen in een 20m2 slaapkamer?
Comment
-
Ik vind dit echt een grap van de dag.
Je druk maken over de kleur van je speakers en daar op gaan selecteren maar wel kwaliteit willen.
Punt 1 bij een speaker zou bij mij zijn.
Hoe klinkt dat ding?
Punt 2 zou zijn
Hoe klinkt dat ding?
Enne punt 3
Hoe klinkt dat ding.
Dan zo door tot punt 23. Pas daarna goh ik heb nu een selectie over met speakers die naar me zin zijn kwa klank en ook in me budget passen. Daarna zou ik pas eventueel gaan denken aan welke kleur of hoe ze eruit zien. Het intereseert mij namelijk echt maar zeer weinig hoe een speaker eruit ziet. Het moet geluid produceren en hoeft niet mooi te wezen en prachtig te staan zijn. Ik heb liever dat je denkt sow wie is hier zijn krappaal vergeten en dat er dan eventjes een geluid uit komt waarvan je rillingen krijgt omdat het zo strak en mooi is dan andersom. Dat ik denk van goh hier is ook even een desinger bezig geweest en er eventjes een maand mee bezig geweest en als je ze aanzet dat je denkt dat de wc doorgespoeld word.
Maar goed ik denk dat dit weer zo'n topic zonder einde gaat worden en herhaling op herhaling gaat worden.
Dus laat ik er ook maar weer aan mee doen.
Ga gewoon langs. Neem je eigen muziekje mee. Ga luisteren in zoon prachting hokje wat ze in de winkel hebben en kies dan welke je het fijnste vind klinken.
Boeit je het geluid minder of niets. Dan zou ik zeggen google op plaatjes en koop de mooiste.
Comment
-
Originally posted by ronennieshow View PostJe druk maken over de kleur van je speakers en daar op gaan selecteren maar wel kwaliteit willen.
Punt 1 bij een speaker zou bij mij zijn.
Hoe klinkt dat ding?
Punt 2 zou zijn
Hoe klinkt dat ding?
Enne punt 3
Hoe klinkt dat ding.
Dan zo door tot punt 23.Originally posted by hoimijnnaamis View PostVerder heeft Pioneer natuurlijk nieuwe monitoren op de markt gebracht, heeft iemand hier meer informatie over?
Alleen jammer dat de 6-inch en 8-inch alleen in het zwart verkrijgbaar zijn, iemand enig idee of die in de toekomst ook in het wit beschikbaar zijn?
Of is een 5-inch speaker ook te doen in een 20m2 slaapkamer?
Originally posted by ronennieshow View PostMaar goed ik denk dat dit weer zo'n topic zonder einde gaat worden en herhaling op herhaling gaat worden.
Originally posted by ronennieshow View PostGa gewoon langs. Neem je eigen muziekje mee. Ga luisteren in zoon prachting hokje wat ze in de winkel hebben en kies dan welke je het fijnste vind klinken.
Originally posted by ronennieshow View PostBoeit je het geluid minder of niets.
Originally posted by hoimijnnaamis View PostEn dan heb je het over de Samson Resolv serie?
Comment
-
De reden waarom het lijkt alsof je de uitstraling het belangrijkste vind is omdat je het wel telkens over het uiterlijk hebt maar geen enkele keer over goh ik wil graag dit of dat terug in me sound horen. Ik wil er dit of dat nu uiteindelijk mee doen.
Maar dan ja. De resolv serie. Voor de prijs is er naar mijn mening niets mis mee.
Of je een 5, 6 of 8 inch neemt? Tja dit is ook maar weer net wat je er mee wil doen in de toekomst. Geloof je het wel en is het 1x en klaar of wil je het nog verbeteren en uitbreiden.
1x en klaar. Neem misschien zelfs een 8 inch voor net wat voller en wat meer laag.
In de toekomst wel uitbreiden. Dan zou je gerust voor een 5 of een 6 inch kunnen gaan. Geven net wat minder diep en minder laag weer maar klinken wel een stukkie frisser en meer open in het hoog maar vooral het mid. LET OP is over het algemeen in de zelfde serie. Dus wil helemaal niet zeggen dat de ene 5 inch minder laag gaat dan een 8 inch van een ander merk en serie. Het is dus echt wat meer algemene info over een speaker reeks.
Comment
-
Originally posted by ronennieshow View PostDe reden waarom het lijkt alsof je de uitstraling het belangrijkste vind is omdat je het wel telkens over het uiterlijk hebt maar geen enkele keer over goh ik wil graag dit of dat terug in me sound horen. Ik wil er dit of dat nu uiteindelijk mee doen.
Midi controller --> studiomixer --> speakers, waarom? Nou omdat ik dan met een volume knop (die op mijn midi controller) allebei mijn speakers harder of zachter kan zetten.
Voor de rest draai ik vooral Trance, en af en toe wat House, soms zal er nog wat Dubstep/Hardstyle voor bij komen, maar niet vaak.
Een goed laag vindt ik belangrijk, maar ook het hoog mag niet onder doen, breaks vindt ik bij Trance erg mooi, dus daarom het hoog, verder hou ik wel van een goede bass.
Originally posted by ronennieshow View PostMaar dan ja. De resolv serie. Voor de prijs is er naar mijn mening niets mis mee.
Originally posted by ronennieshow View PostOf je een 5, 6 of 8 inch neemt? Tja dit is ook maar weer net wat je er mee wil doen in de toekomst. Geloof je het wel en is het 1x en klaar of wil je het nog verbeteren en uitbreiden.
Originally posted by ronennieshow View Post1x en klaar. Neem misschien zelfs een 8 inch voor net wat voller en wat meer laag.
In de toekomst wel uitbreiden. Dan zou je gerust voor een 5 of een 6 inch kunnen gaan. Geven net wat minder diep en minder laag weer maar klinken wel een stukkie frisser en meer open in het hoog maar vooral het mid. LET OP is over het algemeen in de zelfde serie. Dus wil helemaal niet zeggen dat de ene 5 inch minder laag gaat dan een 8 inch van een ander merk en serie. Het is dus echt wat meer algemene info over een speaker reeks.
Kun je hier meer mee?
Comment
Comment